Komunikaty PR

Wawel i Fundacja „Wawel z Rodziną” podsumowują działania społeczne

2022-05-24  |  08:40
Biuro prasowe

Dzień Dobrych Uczynków to dla firmy Wawel oraz Fundacji „Wawel z Rodziną” idealny moment na podsumowanie działań społecznych, podejmowanych przez cały rok i podkreślenie, jak ważne jest niesienie pomocy innym. Podobnie jak w ubiegłych latach, inicjatywy te koncentrowały się na wspieraniu rodzin oraz osób i instytucji sprawujących opiekę nad dziećmi, a także na edukacji mającej na celu budowanie pozytywnych wzorców społecznych. 

– 19 maja to bardzo ważna data w kalendarzu marki Wawel. Świętując Dzień Dobrych Uczynków, patrzymy zarówno na to, co dobrego udało się nam zrobić w minionym roku, jak i na bieżące potrzeby oraz wyzwania, z którymi mierzymy się jako społeczeństwo. To dla nas także świetna okazja do inspirowania innych do niesienia pomocy. W zeszłym roku, dzięki organizowanej z okazji Dnia Dobrych Uczynków akcji #MocDobroci, udało się obdarować osoby, które na co dzień wspierają innych  i podziękować im za ich wyjątkową postawę – mówi Agnieszka Polus, Specjalista ds. PR i CSR w firmie Wawel SA. 

W 2021 roku, ze względu na panującą pandemię koronawirusa, Fundacja „Wawel z Rodziną” zorganizowała szereg konkursów skierowanych do podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych opieki dziennej i całodobowej. Jednym z nich był konkurs „Gotowi na wiosnę”, którego celem było zachęcenie dzieci i młodzieży do aktywnego spędzania wolnego czasu. Co więcej, z okazji zeszłorocznego Dnia Dobrych Uczynków fundacja przygotowała konkurs pt. „Dobre uczynki wśród nas”. Tym razem uczestnicy inicjatywy mogli wykonać pracę literacką lub plastyczną, przedstawiającą rówieśnika, opiekuna, lub inne osoby ze swojego otoczenia, które w czasie trwania pandemii wykazały się postawą proaktywną i bezinteresownie niosły pomoc potrzebującym. Na laureatów konkursów czekały zestawy słodyczy od marki Wawel. 

 

W 2021 roku kontynuowany był też program „Dobro od Dziecka”, wspierający wychowawców z placówek opiekuńczych z całej Polski w zakresie edukacji pedagogicznej. W ramach organizowanych warsztatów poruszane były ważne tematy dotyczące pracy z dziećmi i młodzieżą, a zdobyta na nich wiedza posłużyła nauczycielom w ich codziennych działaniach. Do drugiej edycji “#DobraRobotaChallenge, czyli kim chcę być, gdy dorosnę?”, kolejnego  programu edukacyjnego stworzonego przez Wawel i Fundację „Wawel z Rodziną”, dołączyło blisko 70 placówek opieki dziennej i całodobowej. W ramach akcji, poprzez specjalnie przygotowane materiały dydaktyczne, przybliżono uczniom różnorodność i specyfikację pracy w różnych zawodach, zachęcano młodzież do planowania swojej ścieżki rozwoju oraz trafnego podejmowania decyzji dotyczących wyboru szkoły oraz uczelni, w której będą kontynuować naukę, a także do przygotowania się do podjęcia pierwszej pracy. W ramach programu odbył się również konkurs, którego celem było m. in. skłonienie dzieci i młodzieży do refleksji nad ich zawodową przyszłością. 

W tym roku Wawel kontynuuje swoje działania na rzecz potrzebujących w ramach programów realizowanych przez Fundację „Wawel z Rodziną”. W marcu rozstrzygnięty został konkurs #DobraRobotaChallenge, w ramach którego 5 placówek opiekuńczo edukacyjnych z całej Polski zostało nagrodzonych zestawami słodyczy Wawel. 

W związku z wydarzeniami w Ukrainie, firma Wawel SA i Fundacja „Wawel z Rodziną” mocno angażują się w pomoc osobom dotkniętym wojną. Widząc ogrom potrzeb, przekazuje wsparcie produktowe, finansowe i rzeczowe instytucjom koordynującym działania na rzecz obywateli Ukrainy, zarówno w kraju, jak i za granicą. Wspierane są  także wydarzenia kulturalne i familijne, organizowane dla ukraińskich rodzin przebywających w Polsce. W geście pomocy Ukrainie, Wawel SA przygotował również specjalną wersję gorzkiej czekolady 70% cocoa z linii Premium w specjalnie zaprojektowanym opakowaniu, nawiązującym do ukraińskiej flagi. Przy współpracy z Rządową Agencją Rezerw Strategicznych, na tereny dotknięte wojną przekazanych zostało ponad 24 tysięcy sztuk tej czekolady.  

Ostatnim przykładem działań, mających na celu wsparcie najmłodszych, było przekazanie czekolad Wawel 70% cocoa do organizacji majowych warsztatów czekoladowych w szkole podstawowej w Uhrusku oraz szkole podstawowej nr 7 w Chełmie. W warsztatach w Uhrusku uczestniczyli wszyscy uczniowie, w tym 20 z Ukrainy, natomiast w placówce w Chełmie – 24 ukraińskie dzieci z oddziału przygotowawczego. Zajęcia przeprowadzone zostały przy wsparciu wolontariuszy ze Studenckiego Koła Wolontariatu Pedagogiki z Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja BRAK ZDJĘCIA
2024-04-30 | 11:45

SoDA i Lazarski University of Technology oficjalnymi partnerami

Wypracowywanie wspólnego stanowiska, celów i szerzenie dobrych praktyk wśród podmiotów reprezentujących sektor technologiczny jest wpisane w DNA SoDA (Software Development Association Poland). Za sprawą oficjalnego
Edukacja Innowacyjny ośrodek doskonalenia zawodowego dla nauczycieli i specjalistów
2024-04-17 | 13:00

Innowacyjny ośrodek doskonalenia zawodowego dla nauczycieli i specjalistów

Na początku marca firma otrzymał akredytację Pomorskiego Kuratora Oświaty i jako EduKaPol Szkolenia Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli została wpisana do rejestru placówek
Edukacja Niemal połowa Polaków zapomina o spożywaniu wody, a 35 proc. nie lubi jej smaku
2024-03-21 | 12:40

Niemal połowa Polaków zapomina o spożywaniu wody, a 35 proc. nie lubi jej smaku

Wyniki zeszłorocznej analizy ukazały, że nawet 68 proc. Polaków pije maksymalnie litr wody dziennie. Najnowsze badanie przeprowadzone przez austriacką markę Waterdrop ujawnia powody

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.