Komunikaty PR

Wawel i Fundacja „Wawel z Rodziną” podsumowują działania społeczne

2022-05-24  |  08:40
Biuro prasowe

Dzień Dobrych Uczynków to dla firmy Wawel oraz Fundacji „Wawel z Rodziną” idealny moment na podsumowanie działań społecznych, podejmowanych przez cały rok i podkreślenie, jak ważne jest niesienie pomocy innym. Podobnie jak w ubiegłych latach, inicjatywy te koncentrowały się na wspieraniu rodzin oraz osób i instytucji sprawujących opiekę nad dziećmi, a także na edukacji mającej na celu budowanie pozytywnych wzorców społecznych. 

– 19 maja to bardzo ważna data w kalendarzu marki Wawel. Świętując Dzień Dobrych Uczynków, patrzymy zarówno na to, co dobrego udało się nam zrobić w minionym roku, jak i na bieżące potrzeby oraz wyzwania, z którymi mierzymy się jako społeczeństwo. To dla nas także świetna okazja do inspirowania innych do niesienia pomocy. W zeszłym roku, dzięki organizowanej z okazji Dnia Dobrych Uczynków akcji #MocDobroci, udało się obdarować osoby, które na co dzień wspierają innych  i podziękować im za ich wyjątkową postawę – mówi Agnieszka Polus, Specjalista ds. PR i CSR w firmie Wawel SA. 

W 2021 roku, ze względu na panującą pandemię koronawirusa, Fundacja „Wawel z Rodziną” zorganizowała szereg konkursów skierowanych do podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych opieki dziennej i całodobowej. Jednym z nich był konkurs „Gotowi na wiosnę”, którego celem było zachęcenie dzieci i młodzieży do aktywnego spędzania wolnego czasu. Co więcej, z okazji zeszłorocznego Dnia Dobrych Uczynków fundacja przygotowała konkurs pt. „Dobre uczynki wśród nas”. Tym razem uczestnicy inicjatywy mogli wykonać pracę literacką lub plastyczną, przedstawiającą rówieśnika, opiekuna, lub inne osoby ze swojego otoczenia, które w czasie trwania pandemii wykazały się postawą proaktywną i bezinteresownie niosły pomoc potrzebującym. Na laureatów konkursów czekały zestawy słodyczy od marki Wawel. 

 

W 2021 roku kontynuowany był też program „Dobro od Dziecka”, wspierający wychowawców z placówek opiekuńczych z całej Polski w zakresie edukacji pedagogicznej. W ramach organizowanych warsztatów poruszane były ważne tematy dotyczące pracy z dziećmi i młodzieżą, a zdobyta na nich wiedza posłużyła nauczycielom w ich codziennych działaniach. Do drugiej edycji “#DobraRobotaChallenge, czyli kim chcę być, gdy dorosnę?”, kolejnego  programu edukacyjnego stworzonego przez Wawel i Fundację „Wawel z Rodziną”, dołączyło blisko 70 placówek opieki dziennej i całodobowej. W ramach akcji, poprzez specjalnie przygotowane materiały dydaktyczne, przybliżono uczniom różnorodność i specyfikację pracy w różnych zawodach, zachęcano młodzież do planowania swojej ścieżki rozwoju oraz trafnego podejmowania decyzji dotyczących wyboru szkoły oraz uczelni, w której będą kontynuować naukę, a także do przygotowania się do podjęcia pierwszej pracy. W ramach programu odbył się również konkurs, którego celem było m. in. skłonienie dzieci i młodzieży do refleksji nad ich zawodową przyszłością. 

W tym roku Wawel kontynuuje swoje działania na rzecz potrzebujących w ramach programów realizowanych przez Fundację „Wawel z Rodziną”. W marcu rozstrzygnięty został konkurs #DobraRobotaChallenge, w ramach którego 5 placówek opiekuńczo edukacyjnych z całej Polski zostało nagrodzonych zestawami słodyczy Wawel. 

W związku z wydarzeniami w Ukrainie, firma Wawel SA i Fundacja „Wawel z Rodziną” mocno angażują się w pomoc osobom dotkniętym wojną. Widząc ogrom potrzeb, przekazuje wsparcie produktowe, finansowe i rzeczowe instytucjom koordynującym działania na rzecz obywateli Ukrainy, zarówno w kraju, jak i za granicą. Wspierane są  także wydarzenia kulturalne i familijne, organizowane dla ukraińskich rodzin przebywających w Polsce. W geście pomocy Ukrainie, Wawel SA przygotował również specjalną wersję gorzkiej czekolady 70% cocoa z linii Premium w specjalnie zaprojektowanym opakowaniu, nawiązującym do ukraińskiej flagi. Przy współpracy z Rządową Agencją Rezerw Strategicznych, na tereny dotknięte wojną przekazanych zostało ponad 24 tysięcy sztuk tej czekolady.  

Ostatnim przykładem działań, mających na celu wsparcie najmłodszych, było przekazanie czekolad Wawel 70% cocoa do organizacji majowych warsztatów czekoladowych w szkole podstawowej w Uhrusku oraz szkole podstawowej nr 7 w Chełmie. W warsztatach w Uhrusku uczestniczyli wszyscy uczniowie, w tym 20 z Ukrainy, natomiast w placówce w Chełmie – 24 ukraińskie dzieci z oddziału przygotowawczego. Zajęcia przeprowadzone zostały przy wsparciu wolontariuszy ze Studenckiego Koła Wolontariatu Pedagogiki z Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.