Komunikaty PR

Wawel i Fundacja „Wawel z Rodziną” podsumowują działania społeczne

2022-05-24  |  08:40
Biuro prasowe

Dzień Dobrych Uczynków to dla firmy Wawel oraz Fundacji „Wawel z Rodziną” idealny moment na podsumowanie działań społecznych, podejmowanych przez cały rok i podkreślenie, jak ważne jest niesienie pomocy innym. Podobnie jak w ubiegłych latach, inicjatywy te koncentrowały się na wspieraniu rodzin oraz osób i instytucji sprawujących opiekę nad dziećmi, a także na edukacji mającej na celu budowanie pozytywnych wzorców społecznych. 

– 19 maja to bardzo ważna data w kalendarzu marki Wawel. Świętując Dzień Dobrych Uczynków, patrzymy zarówno na to, co dobrego udało się nam zrobić w minionym roku, jak i na bieżące potrzeby oraz wyzwania, z którymi mierzymy się jako społeczeństwo. To dla nas także świetna okazja do inspirowania innych do niesienia pomocy. W zeszłym roku, dzięki organizowanej z okazji Dnia Dobrych Uczynków akcji #MocDobroci, udało się obdarować osoby, które na co dzień wspierają innych  i podziękować im za ich wyjątkową postawę – mówi Agnieszka Polus, Specjalista ds. PR i CSR w firmie Wawel SA. 

W 2021 roku, ze względu na panującą pandemię koronawirusa, Fundacja „Wawel z Rodziną” zorganizowała szereg konkursów skierowanych do podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych opieki dziennej i całodobowej. Jednym z nich był konkurs „Gotowi na wiosnę”, którego celem było zachęcenie dzieci i młodzieży do aktywnego spędzania wolnego czasu. Co więcej, z okazji zeszłorocznego Dnia Dobrych Uczynków fundacja przygotowała konkurs pt. „Dobre uczynki wśród nas”. Tym razem uczestnicy inicjatywy mogli wykonać pracę literacką lub plastyczną, przedstawiającą rówieśnika, opiekuna, lub inne osoby ze swojego otoczenia, które w czasie trwania pandemii wykazały się postawą proaktywną i bezinteresownie niosły pomoc potrzebującym. Na laureatów konkursów czekały zestawy słodyczy od marki Wawel. 

 

W 2021 roku kontynuowany był też program „Dobro od Dziecka”, wspierający wychowawców z placówek opiekuńczych z całej Polski w zakresie edukacji pedagogicznej. W ramach organizowanych warsztatów poruszane były ważne tematy dotyczące pracy z dziećmi i młodzieżą, a zdobyta na nich wiedza posłużyła nauczycielom w ich codziennych działaniach. Do drugiej edycji “#DobraRobotaChallenge, czyli kim chcę być, gdy dorosnę?”, kolejnego  programu edukacyjnego stworzonego przez Wawel i Fundację „Wawel z Rodziną”, dołączyło blisko 70 placówek opieki dziennej i całodobowej. W ramach akcji, poprzez specjalnie przygotowane materiały dydaktyczne, przybliżono uczniom różnorodność i specyfikację pracy w różnych zawodach, zachęcano młodzież do planowania swojej ścieżki rozwoju oraz trafnego podejmowania decyzji dotyczących wyboru szkoły oraz uczelni, w której będą kontynuować naukę, a także do przygotowania się do podjęcia pierwszej pracy. W ramach programu odbył się również konkurs, którego celem było m. in. skłonienie dzieci i młodzieży do refleksji nad ich zawodową przyszłością. 

W tym roku Wawel kontynuuje swoje działania na rzecz potrzebujących w ramach programów realizowanych przez Fundację „Wawel z Rodziną”. W marcu rozstrzygnięty został konkurs #DobraRobotaChallenge, w ramach którego 5 placówek opiekuńczo edukacyjnych z całej Polski zostało nagrodzonych zestawami słodyczy Wawel. 

W związku z wydarzeniami w Ukrainie, firma Wawel SA i Fundacja „Wawel z Rodziną” mocno angażują się w pomoc osobom dotkniętym wojną. Widząc ogrom potrzeb, przekazuje wsparcie produktowe, finansowe i rzeczowe instytucjom koordynującym działania na rzecz obywateli Ukrainy, zarówno w kraju, jak i za granicą. Wspierane są  także wydarzenia kulturalne i familijne, organizowane dla ukraińskich rodzin przebywających w Polsce. W geście pomocy Ukrainie, Wawel SA przygotował również specjalną wersję gorzkiej czekolady 70% cocoa z linii Premium w specjalnie zaprojektowanym opakowaniu, nawiązującym do ukraińskiej flagi. Przy współpracy z Rządową Agencją Rezerw Strategicznych, na tereny dotknięte wojną przekazanych zostało ponad 24 tysięcy sztuk tej czekolady.  

Ostatnim przykładem działań, mających na celu wsparcie najmłodszych, było przekazanie czekolad Wawel 70% cocoa do organizacji majowych warsztatów czekoladowych w szkole podstawowej w Uhrusku oraz szkole podstawowej nr 7 w Chełmie. W warsztatach w Uhrusku uczestniczyli wszyscy uczniowie, w tym 20 z Ukrainy, natomiast w placówce w Chełmie – 24 ukraińskie dzieci z oddziału przygotowawczego. Zajęcia przeprowadzone zostały przy wsparciu wolontariuszy ze Studenckiego Koła Wolontariatu Pedagogiki z Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024 Biuro prasowe
2024-11-15 | 01:00

Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024

Do tegorocznej edycji prestiżowego konkursu dla młodych innowatorów zgłoszonych zostało rekordowe 334 projektów, 33 z nich dotarły do wielkiego Finału. Podczas trzech dni
Edukacja Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
2024-11-14 | 15:00

Program edukacyjny Next Engineers w Polsce

Fundacja GE Aerospace ogłosiła nawiązanie współpracy z Fundacją Perspektywy w celu uruchomienia programu edukacyjnego Next Engineers w Polsce. Warszawa została wybrana jako pierwsza z
Edukacja Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
2024-11-09 | 09:30

Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki

Jak działa szampon? Dlaczego jajko dryfuje w wodzie? Jak rozdzielić kolor flamastra na więcej barw? Te i inne pytania znajdą odpowiedzi w nowych scenariuszach lekcji przygotowanych w ramach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.