Komunikaty PR

To oni będą decydować o przyszłości naszej planety

2021-09-21  |  11:30
Biuro prasowe

Masz w sobie ciekawość świata? Nie są Ci obojętne problemy czy wyzwania, jakie zauważasz w swojej lokalnej społeczności? Chcesz mieć wpływ na otaczającą Cię rzeczywistość? Samsung ponownie oddaje głos młodemu pokoleniu, wspierając i doceniając jego inicjatywę oraz nieszablonowe pomysły. W ramach II edycji programu edukacyjnego Solve for Tomorrow zaprasza uczniów do zmierzenia się z jednym z 4 wyzwań współczesności: zdrowiem, klimatem, bezpieczeństwem lub integracją. Pomysły można zgłaszać do 31 października b.r.

Solve for Tomorrow to unikatowy w Polsce program, w ramach którego młode pokolenie mierzy się z aktualnymi wyzwaniami współczesnego świata równolegle rozwijając kompetencje przyszłości. Dzięki SFT nastolatkowie mogą proponować kreatywne pomysły, które następnie realizowane są w postaci aplikacji czy rozwiązań technologicznych dla lokalnych problemów. Pogram pokazuje, że nie trzeba mieć znajomości, specjalistycznej wiedzy czy doświadczenia, aby zmieniać świat. Udowodnili to finaliści pierwszej edycji, którzy zaproponowali innowacyjne rozwiązania z różnych dziedzin – od aplikacji, ułatwiającej poruszanie się po zmroku po wodorosty oczyszczające powietrze oraz maszynę przyspieszającą proces kompostowania.

Dla kogo jest program Solve for Tomorrow?

W drugiej edycji programu Solve for Tomorrow rozszerzona została grupa docelowa oraz zakres tematyczny zgłaszanych pomysłów. Tym razem do programu zapraszani są uczniowie z klas 7-8 szkół podstawowych oraz klas 1-4 szkół ponadpodstawowych wraz z opiekunami: nauczycielami, pracownikami bibliotek, świetlic środowiskowych czy domów kultury.

- Solve for Tomorrow jest skierowany do młodego pokolenia, które nie boi się stawiać pytań i podejmować nowych wyzwań. Program z jednej strony daje im szansę na lepszy start w dorosłość, a z drugiej – możliwość poznania najbliższego otoczenia oraz podjęcia międzypokoleniowego dialogu z lokalną społecznością. Mamy nadzieję, że II edycja przyniesie jeszcze więcej kreatywnych pomysłów, które przełożą się na działania na rzecz wspólnego dobra – skomentowała Magdalena Olborska, CSR Manager w Samsung Electronics Polska.

Zainteresowani mają za zadanie zgłosić projekt skupiony wokół jednego z czterech obszarów: zdrowia, klimatu, bezpieczeństwa lub integracji. Ostatnia kategoria to tegoroczna nowość, która stanowi odpowiedź na problem wykluczenia związany z wiekem, niepełnosprawnością, doświadczeniami imigranckimi czy barierą językową. Młodzieżowe zespoły SFT będzie miały tu szerokie pole do działania.

Podobnie jak przy I edycji, tak i tym razem działania będą prowadzone w oparciu o metodologię myślenia projektowego Design Thinking. Proces ten składa się z następujących po sobie etapów: empatyzowania, diagnozowania problemu, generowania pomysłów, prototypowania i testowania. Metoda ta – niezwykle rzadko wykorzystywania w polskich szkołach – pozwala zdobyć kluczowe kompetencje przyszłości, takie jak kreatywność, krytyczne myślenie, współpraca, komunikacja i empatia, które będą niezbędne na przyszłym rynku pracy.

Co więcej, podczas pracy nad projektami uczennice i uczniowie poznają edukacyjną metodę STEAM, której głównym założeniem jest interdyscyplinarna nauka oparta na odkrywaniu, doświadczaniu, eksperymentowaniu w ramach minimum dwóch z pięciu dziedzin nauki (S – science, T – technology, E – engineering, A – Arts, M – Maths), a wszystko w duchu pracy zespołowej.

Solve for Tomorrow to także ciekawa propozycja dla nauczycieli, którzy mogą współuczestniczyć w procesie tworzenia nowatorskich rozwiązań zaproponowanych przez ich podopiecznych, a także poznać nowe narzędzia pracy, możliwe do wdrożenia niezależnie od nauczanego przedmiotu.

Jak wygląda udział w programie?

Uczestnicy dobrani w kilkuosobowe zespoły wraz z opiekunem wybierają 1 z 4 wyzwań, a następnie zgłaszają się do projektu poprzez formularz dostępny na stronie: https://solvefortomorrow.pl/formularz/. Zgłoszenia można przesyłać do 31 października b.r.

Następnie spośród nich jury wybierze 25 półfinałowych drużyn. Na tym etapie grupy otrzymują wsparcie od ambasadorów programu Solve for Tomorrow, czyli zespołu ekspertów specjalizujących się w różnych dziedzinach wiedzy oraz pracują nad pogłębioną analizą swoich pomysłów w oparciu o metodologię Design Thinking.

W ostatniej fazie finaliści doskonalą efekty swojej pracy, korzystając z najlepszej ekspertyzy technologicznej, czyli wiedzy wolontariuszy z firmy Samsung R&D. Program kończy się uroczystym ogłoszeniem zwycięzców podczas gali finałowej. Zdobywcy trzech pierwszych miejsc otrzymają stypendia do podziału w drużynie oraz nagrody rzeczowe w postaci smartfonów czy tabletów firmy Samsung. Nie zabraknie także nagród dla nauczycieli, szkół czy wyróżnionych zespołów.

Program Solve for Tomorrow został objęty patronatem przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, Centrum GovTech, NASK, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Centrum Nauki Kopernik. Partnerem programu jest UNEP/GRID-Warszawa.

Misją CSR firmy Samsung jest działanie pod hasłem „Together for Tomorrow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”). Nasze programy mają na celu ułatwienie dostępu do edukacji dla przyszłych pokoleń i umożliwienie rozwoju potencjału każdego z nas. Dzięki temu przyczyniamy się do pozytywnych zmian w społeczeństwie i budujemy lepszy świat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024 Biuro prasowe
2024-11-15 | 01:00

Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024

Do tegorocznej edycji prestiżowego konkursu dla młodych innowatorów zgłoszonych zostało rekordowe 334 projektów, 33 z nich dotarły do wielkiego Finału. Podczas trzech dni
Edukacja Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
2024-11-14 | 15:00

Program edukacyjny Next Engineers w Polsce

Fundacja GE Aerospace ogłosiła nawiązanie współpracy z Fundacją Perspektywy w celu uruchomienia programu edukacyjnego Next Engineers w Polsce. Warszawa została wybrana jako pierwsza z
Edukacja Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
2024-11-09 | 09:30

Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki

Jak działa szampon? Dlaczego jajko dryfuje w wodzie? Jak rozdzielić kolor flamastra na więcej barw? Te i inne pytania znajdą odpowiedzi w nowych scenariuszach lekcji przygotowanych w ramach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.