To będzie pierwsza taka kampania klimatyczna dla dzieci!
Fundacja Nauka. To Lubię wraz z UN Global Compact Network Poland – polskim oddziałem inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ ds. współpracy z biznesem, rozpoczyna prace nad wyjątkową kampanią edukacyjną na temat klimatu. Będzie to pierwsza tego typu kampania w Polsce. Jej odbiorcami będą najmłodsi Polacy, a najważniejszy cel, to pomóc zrozumieć zmiany klimatyczne.
Wspólnie chcemy zmienić przyszłość
Podpisanie listu intencyjnego, między Fundacją Nauka. To Lubię a polskim oddziałem Inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ – UN Global Compact Network Poland, to pierwszy krok w stronę stworzenia ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej związanej z klimatem, która skierowana będzie do grupy młodych Polaków. Grupy wcale nie takiej małej, bo według danych GUS, w 2020 roku w Polsce było około 7,3 mln dzieci i młodzieży, z czego najliczniejsze grono (ponad 3,2 mln), to najmłodsi w wieku od 7 do 14 lat.
-Nie boję się dużych słów - jeżeli chcemy żyć w lepszym świecie, musimy zadbać o edukację młodych ludzi. Szkoła, w moim przekonaniu, nie wyposaża młodego człowieka w niezbędną wiedzę, dlatego postanowiliśmy w Nauka. To Lubię “zaprojektować” kampanię edukacyjną, zgodną z ideą naszej fundacji - powiedział założyciel Fundacji Nauka. To Lubię dr Tomasz Rożek podczas podpisania wspólnej deklaracji inicjującej działania kampanijne. Poza Tomaszem Rożkiem pod dokumentem podpis złożył Kamil Wyszkowski, dyrektor wykonawczy Inicjatywy z ramienia ONZ.
Pierwsza taka kampania
Kampania klimatyczna będzie pierwszym tego typu projektem w Polsce, na tak dużą skalę - nie tylko ze względu na wielkość grupy docelowej, ale także podejście do kwestii zmian klimatu. – Bardzo mnie cieszy, że UN Global Compact Network Poland i Fundacja Nauka. To Lubię łączą siły w ramach strategicznej współpracy przy kampanii edukacyjnej dla dzieci i młodzieży, nt. klimatu. Badania pokazują, że samo straszenie zmianą klimatu nie działa i jeśli chcemy mieć świadome społeczeństwo odpowiedzialnych obywateli, to drogą do tego jest rzetelna edukacja, pokazywanie możliwości działania oraz wspieranie sprawczości najmłodszego pokolenia w walce o przyszłość nas wszystkich i planety – Kamil Wyszkowski, Dyrektor Wykonawczy UN Global Compact Network Poland. Dla Fundacji Nauka. To Lubię istotne jest wsparcie takiego partnera, jak UN Global Compact Network Poland - największej na świecie inicjatywy, zrzeszającej podmioty biznesowe, wspólnie działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Powołana w 2000 roku przez Sekretarza Generalnego ONZ inicjatywa, skupia firmy tworzące strategię w oparciu o Cele Zrównoważonego Rozwoju i Dziesięć Zasad United Nations Global Compact, dotyczących czterech obszarów: prawa człowieka, standardy pracy, przeciwdziałanie korupcji oraz ochrona środowiska.
Możemy wszystko?
- Chcemy pracować z dziećmi, bo to one bardzo szybko staną się decyzyjnymi dorosłymi. Już teraz mają duży wpływ na postawy rodziców. Dlatego wierzymy w ideę, która nas motywuje do działania - “Co ja mogę? Wszystko możesz!” - twierdzi dr Rożek. Kampania wykorzysta narzędzia, które Fundacja Nauka. To Lubię i dr Tomasz Rożek z powodzeniem stosują w codziennej pracy z dziećmi i podczas tworzenia treści popularnonaukowych, na największe tego typu kanały w internecie.
Kropla będzie inspiracją
Główną bohaterką kampanii będzie kropelka wody - równie zmienna, jak klimat. Pomoże najmłodszym zrozumieć najtrudniejsze zagadnienia, ale także zostanie przewodnikiem po świecie stworzonym w kampanii. Poza działaniami skierowanymi bezpośrednio do dzieci, przewidziane są również eventy, kampania w internecie i social mediach, działania outdoorowe oraz ambientowe. Początek kampanii przewidziano na drugą połowę 2023 roku.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.