To będzie pierwsza taka kampania klimatyczna dla dzieci!
Fundacja Nauka. To Lubię wraz z UN Global Compact Network Poland – polskim oddziałem inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ ds. współpracy z biznesem, rozpoczyna prace nad wyjątkową kampanią edukacyjną na temat klimatu. Będzie to pierwsza tego typu kampania w Polsce. Jej odbiorcami będą najmłodsi Polacy, a najważniejszy cel, to pomóc zrozumieć zmiany klimatyczne.
Wspólnie chcemy zmienić przyszłość
Podpisanie listu intencyjnego, między Fundacją Nauka. To Lubię a polskim oddziałem Inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ – UN Global Compact Network Poland, to pierwszy krok w stronę stworzenia ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej związanej z klimatem, która skierowana będzie do grupy młodych Polaków. Grupy wcale nie takiej małej, bo według danych GUS, w 2020 roku w Polsce było około 7,3 mln dzieci i młodzieży, z czego najliczniejsze grono (ponad 3,2 mln), to najmłodsi w wieku od 7 do 14 lat.
-Nie boję się dużych słów - jeżeli chcemy żyć w lepszym świecie, musimy zadbać o edukację młodych ludzi. Szkoła, w moim przekonaniu, nie wyposaża młodego człowieka w niezbędną wiedzę, dlatego postanowiliśmy w Nauka. To Lubię “zaprojektować” kampanię edukacyjną, zgodną z ideą naszej fundacji - powiedział założyciel Fundacji Nauka. To Lubię dr Tomasz Rożek podczas podpisania wspólnej deklaracji inicjującej działania kampanijne. Poza Tomaszem Rożkiem pod dokumentem podpis złożył Kamil Wyszkowski, dyrektor wykonawczy Inicjatywy z ramienia ONZ.
Pierwsza taka kampania
Kampania klimatyczna będzie pierwszym tego typu projektem w Polsce, na tak dużą skalę - nie tylko ze względu na wielkość grupy docelowej, ale także podejście do kwestii zmian klimatu. – Bardzo mnie cieszy, że UN Global Compact Network Poland i Fundacja Nauka. To Lubię łączą siły w ramach strategicznej współpracy przy kampanii edukacyjnej dla dzieci i młodzieży, nt. klimatu. Badania pokazują, że samo straszenie zmianą klimatu nie działa i jeśli chcemy mieć świadome społeczeństwo odpowiedzialnych obywateli, to drogą do tego jest rzetelna edukacja, pokazywanie możliwości działania oraz wspieranie sprawczości najmłodszego pokolenia w walce o przyszłość nas wszystkich i planety – Kamil Wyszkowski, Dyrektor Wykonawczy UN Global Compact Network Poland. Dla Fundacji Nauka. To Lubię istotne jest wsparcie takiego partnera, jak UN Global Compact Network Poland - największej na świecie inicjatywy, zrzeszającej podmioty biznesowe, wspólnie działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Powołana w 2000 roku przez Sekretarza Generalnego ONZ inicjatywa, skupia firmy tworzące strategię w oparciu o Cele Zrównoważonego Rozwoju i Dziesięć Zasad United Nations Global Compact, dotyczących czterech obszarów: prawa człowieka, standardy pracy, przeciwdziałanie korupcji oraz ochrona środowiska.
Możemy wszystko?
- Chcemy pracować z dziećmi, bo to one bardzo szybko staną się decyzyjnymi dorosłymi. Już teraz mają duży wpływ na postawy rodziców. Dlatego wierzymy w ideę, która nas motywuje do działania - “Co ja mogę? Wszystko możesz!” - twierdzi dr Rożek. Kampania wykorzysta narzędzia, które Fundacja Nauka. To Lubię i dr Tomasz Rożek z powodzeniem stosują w codziennej pracy z dziećmi i podczas tworzenia treści popularnonaukowych, na największe tego typu kanały w internecie.
Kropla będzie inspiracją
Główną bohaterką kampanii będzie kropelka wody - równie zmienna, jak klimat. Pomoże najmłodszym zrozumieć najtrudniejsze zagadnienia, ale także zostanie przewodnikiem po świecie stworzonym w kampanii. Poza działaniami skierowanymi bezpośrednio do dzieci, przewidziane są również eventy, kampania w internecie i social mediach, działania outdoorowe oraz ambientowe. Początek kampanii przewidziano na drugą połowę 2023 roku.

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rusza ważna inwestycja w Ustce. Nowa baza będzie zapleczem serwisowym dla morskich farm wiatrowych [AUDIO]
Wystartowały prace przy budowie bazy operacyjno-serwisowej w Ustce. Inwestycja będzie zapleczem dla obsługi morskiej farmy wiatrowej, którą PGE buduje na Bałtyku wraz z duńską firmą Ørsted. Uruchomienie Baltica 2 zaplanowane jest na 2027 rok. Baza ma także potencjał, by obsługiwać kolejne projekty morskie PGE. Będzie mieć znaczenie nie tylko dla rozwoju offshore w Polsce, lecz także dla samego regionu.
Edukacja
Trwa budowa nowoczesnego systemu ostrzegania i alarmowania. Ma być gotowy do końca tego roku

Państwowa Straż Pożarna wdraża nowoczesny system ostrzegania i alarmowania. Obejmie ponad 4 tys. lokalizacji w całej Polsce, a łącznie na ten cel trafi 175 mln zł. Kluczowe zmiany to wymiana syren analogowych na cyfrowe, budowa nowoczesnej infrastruktury komunikacyjnej oraz integracja systemów ostrzegania na poziomie samorządowym i rządowym. Budowa systemu to jeden z elementów ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej. Ma być gotowy do końca 2025 roku.
Konsument
Luka cyrkularności w Polsce wynosi 90 proc. Jesteśmy dopiero na początku drogi do obiegu zamkniętego

Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ), inaczej gospodarka cyrkularna, to model gospodarczy, który dąży do minimalizacji odpadów i maksymalnego wykorzystania zasobów. Na razie polska gospodarka osiągnęła cyrkularność w nieco ponad 10 proc., więc mamy dużo do nadrobienia. Tym bardziej że pojawiają się kolejne unijne regulacje, które wymuszą na nas przyspieszenie procesu dochodzenia do GOZ. Jedną z nich jest rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), które zacznie obowiązywać od sierpnia 2026 roku.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.