Szkoła dobrze zaprojektowana. Gdynia pokazuje jak to się robi
Obiekt edukacyjny w mieszkaniowej dzielnicy Gdyni, przy ul. Wiczlińskiej, tworzą dwa połączone budynki. Znajduje się w nich Szkoła Podstawowa nr 37 oraz 17 Liceum Ogólnokształcące. Projekt budynku i wnętrz stworzył duet dwóch pracowni: Piotr Hardecki Architekt oraz LWS Architekci. Pomieszczenia z powodzeniem mogłyby zagrać w niejednym filmie lub serialu - zachwycają nie tylko designem, ponieważ zastosowano tu wiele nowoczesnych rozwiązań, wnętrza charakteryzuje też doskonała akustyka.
Tu już nie jest najgłośniej
Trzy pomieszczenia w których w szkole bywa najgłośniej to korytarz, stołówka i sala gimnastyczna. W czasie przerw hałas na szkolnym korytarzu potrafi dochodzić do 75-80 dB. Jak bardzo jest on męczący wie nie tylko każdy dorosły, który miał okazję być w szkole w czasie zajęć, na jego uciążliwość zwracają uwagę nawet same dzieci. Dlatego w nowych placówkach edukacyjnych, które planowane są z dużą uważnością na samopoczucie uczniów, w tych pomieszczeniach instalowane są rozwiązania poprawiające akustykę.
W gdyńskiej szkole na sufitach zamontowano podwieszane panele z wełny drzewnej z wkładem akustycznym. – Obniżają skutecznie nie tylko hałas, w sali gimnastycznej także silny pogłos dźwięków odbijających się od ścian i podłogi, który bardzo męczy słuch – wyjaśnia Romuald Wilk, doradca ds. projektów z firmy Knauf Ceiling Solutions. Płyty sufitowe z linii Heradesign Fine Plus mają wysoki poziom pochłaniania dźwięków – klasa A (αw = aż do 0.90) dzięki czemu pomagają kształtować przyjazne akustycznie wnętrza.
W całym kompleksie edukacyjnym uczy się w sumie ponad 700 uczniów. Oblegane są nie tylko korytarze, ale i szkolna stołówka. Tu także inwestor – miasto Gdynia wspólnie z architektami zdecydowali się zadbać o słuch młodzieży. Sufit pokryto panelami akustycznymi w jasnym, beżowym odcieniu Nature Tone 13. Dodatkowo pozwalają one też doświetlić wnętrza, ponieważ posiadają współczynnik odbicia światła na poziomie 60%.
Nowoczesne technologie – Microsoft i bezpiecznie powietrze
Nowocześnie jest nie tylko w samym budynku. 17 Liceum Ogólnokształcące jest pierwszą szkołą w centralnej części Europy oraz jedną z zaledwie kilkunastu placówek na świecie zrzeszonych w ramach programu Microsoft Flagship School. Współpraca pomiędzy miastem Gdynia, a światowym gigantem technologicznym dotyczy jednak nie tylko nauki. Już na etapie budowy szkoły specjaliści z Microsoft wspierali inwestycję, pomogli wyposażyć m.in. pracownie komupterowe, a po oddaniu obiektu do użytkowania wspierają nauczycieli i uczniów.
Obiekt stanął na terenie największej powierzchniowo dzielnicy Gdyni, otoczony jest lasami. O jakość powietrza zadbano także w samej szkole. Sufity podwieszane obecne praktycznie w całym kompleksie charakteryzują się ultra niską emisją Lotnych Związków Organicznych (LZO klasa A+), co znacznie wpływa na czystość powietrza we wnętrzach, w których dzieci przebywają cały dzień.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.