Komunikaty PR

STARTUJE NOWA KAMPANIA SPOŁECZNA – „PRAWO BEZ STRACHU”

2020-09-14  |  11:15
Biuro prasowe

PRAWO BEZ STRACHU to nowa kampania społeczna, która ma na celu uświadamiać, że nie powinniśmy bać się prawa. Dzięki pomocy specjalistów nawet najtrudniejsze sprawy prawne stają się prostsze, a nasz strach minimalizuje się. Warto zainwestować trochę swojego czasu, aby uzyskać poradę prawną, która pomoże nam przebrnąć przez ten trudny i pełen emocji czas. 

PRAWO BEZ STRACHU powstało z inicjatywy czterech prawników, którzy widzą z jakimi problemami najczęściej borykają się ludzie. Wielu z nas boi się udać do prawnika i poprosić o profesjonalną pomoc. Żyjemy w świecie, gdzie każdego z nas spotykają różne problemy, które często wymagają wsparcia specjalistów posiadających odpowiednie kwalifikacje, tym bardziej w aktualnym czasie spowodowanym przez pandemię koronawirusa, przez którą narasta jeszcze większy strach, obawy czy konflikty rodzinne i społeczne. Boimy się jednak skorzystać z usług fachowców i pozostawiamy nasz los przypadkowi. Celem kampanii PRAWO BEZ STRACHU jest pokazanie, że nie należy obawiać się zapytania o poradę prawną w swojej sprawie. Każda z nich jest inna i nie ma podręcznikowych przypadków, a rozmowa z profesjonalistą rozwieje wątpliwości i już od początku będzie prowadzona we właściwym kierunku. Tym bardziej w obecnej sytuacji, kiedy wielu z nas zastanawia się, jak bardzo rozwinie się pandemia. Dlatego „wychodzimy” do ludzi i będziemy spotykać się oraz edukować w wielu miejscach, jak np. w restauracjach. Spotkanie z prawnikiem to nie tylko sądy i kancelarie. Rozmowa o trudnej sytuacji wymaga odpowiedniego przygotowania, stąd pomysł by także otoczeniem przekonać, iż nie należy się bać.

Zauważyliśmy, że ludzie przychodzą do nas już z naprawdę dużymi problemami, które przy naszej wcześniejszej interwencji nie urosłyby do takiej rangi. Dlatego zdecydowaliśmy się na podjęcie inicjatywy, która pokaże Polkom i Polakom, że mogą, a nawet powinni radzić się prawników. To żaden wstyd mieć pytania, wątpliwości. Od tego jesteśmy my, aby pomagać i wspierać – mówi Anna Stasiak-Apelska, radca prawny oraz jedna z inicjatorek kampanii PRAWO BEZ STRACHU.

Najczęstsze sprawy, z którymi się borykamy, dotyczą:

  • rozwodów oraz podziału majątku i opieki nad potomstwem,
  • kredytów we frankach,
  • naruszenie dóbr osobistych,
  • dochodzenia odszkodowania.

W całej Polsce jak i na świecie są kancelarie oraz prawnicy, którzy specjalizują się w konkretnej dziedzinie, warto skorzystać z ich pomocy.

Z wielką ochotą i zaangażowaniem, często nawet pro bono analizujemy umowy kredytowe i doradzamy frankowiczom, co mogą zrobić w swojej sprawie, by rozwiązać problem swojego zadłużenia. Kredytobiorcy mają wiele obaw przed rozpoczęciem sporu sądowego z bankiem, w którym mają często olbrzymie zadłużenie. Boją się, np. wypowiedzenia umowy przez bank bądź utraty nieruchomości w przypadku unieważnienia swojej umowy kredytowej. Zazwyczaj udaje nam się rozwiać obawy klientów bardzo szybko, gdyż z reguły nie są one uzasadnione – mówi Bartosz Czupajło z kancelarii Czupajło & Ciskowski Kancelaria Adwokacka Sp.p oraz kolejny z inicjatorów kampanii.

Kampania PRAWO BEZ STRACHU ma uświadomić społeczeństwu, że to nie wstyd mieć problemy prawne i nie rozumieć pewnych zależności. Prawo to bardzo trudny i duży obszar, który dla zwykłego obywatela często jest niezrozumiały. Jednak to żadna ujma dla żadnego z nas. Są na świecie eksperci, którzy specjalizują się w określonej tematyce i ich drzwi stoją zawsze przed nami otworem.

PRAWO BEZ STRACHU ma uświadamiać i edukować ludzi, że prawnicy to specjaliści, których nie należy się bać. Nigdy nie oceniamy postępowania klientów, a jedynie pomagamy. Czasem te sprawy są naprawdę trudne i bardzo odbijają się na psychice klientów, jak np. rozwody. Zakończenie pewnego etapu w życiu, który kończy się w sądzie, nie jest miłe, ale niezbędne, aby uregulować sprawy prawne. Najwięcej trudności doświadczamy przy podziale majątku oraz opieki nad małoletnim potomstwem i wtedy pomoc prawnika jest szczególnie cenna – dodaje Karolina Marszałek z Kancelarii Adwokackiej Adwokat Karolina Marszałek i pomysłodawczyni kampanii.

Częstym problemem są również sprawy dochodzenia odszkodowania. Choć świadomość prawna ludzi jest coraz większa, to wciąż wielu z nich boi się podjąć walkę o rekompensatę szkody i ukaranie osób odpowiedzialnych za jej spowodowanie. Jeśli sami postanawiamy znosić szkodę to często spotkamy się z odmową wypłaty odszkodowania, co w wielu przypadkach powoduje rezygnację z dochodzenia swoich praw. Dlatego tak ważne jest wynajęcie prawnika, który oceni sprawę i przygotuje w naszym imieniu wszystkie dokumenty oraz przeprowadzi nas przez cały proces – mówi Michał Miller z kancelarii E&M MILLER Adwokaci Sp. p.

Kampania PRAWO BEZ STRACHU ruszyła 1 września bieżącego roku. Każda osoba potrzebująca porady prawnej może zgłosić się do wybranego eksperta poprzez stronę internetową: prawobezstrachu.pl.

 

PRAWO BEZ STRACHU – kampania społeczna stworzona przez czterech prawników: Karolinę Marszałek, Annę Stasiak-Apelską, Bartosza Czupajło oraz Michała Millera. Jej celem jest zachęcenie społeczeństwa do korzystania z profesjonalnych porad prawnych i wsparcia prawników w każdej sprawie oraz przybliżenie wiedzy na temat współpracy.  www.prawobezstrachu.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.