Komunikaty PR

Solve for Tomorrow – zdobądź kompetencje przyszłości i wygraj cenne nagrody

2021-10-25  |  11:30
Biuro prasowe

Młodzi ludzie, stojący u progu dorosłości, poszukują sposobów na wprowadzenie realnych zmian w swoim otoczeniu. Jednak często brakuje im wsparcia czy kompetencji, które pozwoliłyby im wcielać w życie swoje pomysły. Dlatego firma Samsung wystartowała z nowym programem edukacyjnym. W ramach Solve for Tomorrow uczniowie i studenci będą mogli nie tylko rozwijać skrzydła pod okiem mentorów, lecz także wygrać cenne nagrody – m.in. smartfony i tablety Samsung.

Solve for Tomorrow to nowy program edukacyjny firmy Samsung, do którego mogą zgłaszać się zespoły składające się z uczniów i uczennic szkół ponadpodstawowych wraz z nauczycielem oraz zespoły studentów i studentek I i II roku studiów pierwszego stopnia. Zainteresowani będą realizować projekt skupiony wokół jednego z trzech największych wyzwań współczesnego świata – Zdrowia, Bezpieczeństwa oraz Klimatu. Dzięki udziałowi w Solve For Tomorrow młodzi ludzie będą mogli pomóc naszej planecie czy po prostu komuś w swoim otoczeniu. Ponadto zyskają także możliwość rozwijania własnych zainteresowań, kształtowania kompetencji przyszłości oraz nawiązania nowych znajomości z rówieśnikami z całej Polski.

Jak wygląda harmonogram programu?

Program Solve for Tomorrow realizowany jest w trzech etapach:

  1. Uczestnicy i uczestniczki – dobrani w grupy – zgłaszają się samodzielnie do projektu (Uczestnicy niepełnoletni muszą przedstawić podczas rejestracji zgodę od rodzica/opiekuna prawnego). Zespoły szkolne i studenckie wybierają wyzwanie, w ramach którego będą chciały podjąć działania. Aplikację zespołu składa nauczyciel lub lider (w przypadku teamu studenckiego). Rekrutacja online trwa do 31 października br. poprzez formularz dostępny na stronie: www.solvefortomorrw.pl, zgodnie z zasadami opisanymi w regulaminie.
  2. Grupy otrzymują wsparcie w postaci mentoringu od zespołu ekspertów SFT,  specjalizującego się w różnych dziedzinach wiedzy niezbędnej do realizacji projektów. Uczestnicy biorą udział w warsztatach z zakresu metodologii Design Thinking i pracują nad swoim wyzwaniem. Spośród przesłanych w formie video zgłoszeń zostaną wybrane te, które przechodzą do fazy finałowej.
  3. Zespoły nominowane do fazy finałowej przygotowują swoją prezentację, udoskonalając dotychczasowe efekty pracy. Podczas sesji spotkań następuje przedstawienie poszczególnych projektów – każdy zespół opowiada o koncepcji, dotychczasowych działaniach i wnioskach. Oceny dokonuje grupa ekspertek i ekspertów, którzy wyłaniają zwycięzców. Projekt Solve for Tomorrow kończy się uroczystą galą z ogłoszeniem wyników.

Zdobywaj doświadczenie i wygrywaj cenne nagrody

W programie Solve for Tomorrow liczy się przede wszystkim proces dochodzenia do rozwiązania zaproponowanego problemu. Pomoc ma tutaj stanowić nowoczesna metodologia myślenia projektowego – Design Thinking. Pozwoli ona kształtować kluczowe kompetencje przyszłości, w szczególności umiejętności współpracy, komunikacji, krytycznego myślenia i rozwijania kreatywności, a co za tym idzie zdobywanie kwalifikacji niezbędnych na rynku pracy. 

Poza możliwością zdobycia cennej wiedzy i praktycznych umiejętności, na finalistów czekać będą także bardzo atrakcyjne nagrody. Zdobywcy pierwszego miejsca otrzymają 30 000 PLN, drugiego – 20 000 PLN, a trzeciego – 10 000 PLN. Zwycięskie drużyny oraz nauczyciele dostaną także nagrody rzeczowe – m.in. smartfony i tablety Samsung. Wyróżnione zostaną także szkoły – otrzymają wyjątkowe urządzenie Samsung FL!P. To elektroniczny flipchart, który łączy rolę tablicy do robienia m.in. wizualnych notatek z monitorem interaktywnym. Dzięki intuicyjnej obsłudze urządzenie pozwala młodzieży odkryć świat nauki z zupełnie innej perspektywy, a nauczycielom – prowadzić bardziej angażujące zajęcia. Ponadto finaliści i nauczyciele dostaną także certyfikaty zaświadczające o uczestnictwie w programie. Szczegółowe zasady opisane w Regulaminie.

Program Solve for Tomorrow został objęty patronatem przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Centrum GovTech Polska oraz NASK. Partnerami projektu są Centrum Nauki Kopernik, UNEP/GRID-Warszawa, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Zwolnieni z Teorii.

Misją CSR firmy Samsung jest działanie pod hasłem „Together for Tomorrow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”). Nasze programy mają na celu ułatwienie dostępu do edukacji dla przyszłych pokoleń i umożliwienie rozwoju potencjału każdego z nas. Dzięki temu przyczyniamy się do pozytywnych zmian w społeczeństwie i budujemy lepszy świat.

 

Regulamin Solve for Tomorrow dostępny jest na stronie www.solvefortomorrow.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024 Biuro prasowe
2024-11-15 | 01:00

Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024

Do tegorocznej edycji prestiżowego konkursu dla młodych innowatorów zgłoszonych zostało rekordowe 334 projektów, 33 z nich dotarły do wielkiego Finału. Podczas trzech dni
Edukacja Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
2024-11-14 | 15:00

Program edukacyjny Next Engineers w Polsce

Fundacja GE Aerospace ogłosiła nawiązanie współpracy z Fundacją Perspektywy w celu uruchomienia programu edukacyjnego Next Engineers w Polsce. Warszawa została wybrana jako pierwsza z
Edukacja Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
2024-11-09 | 09:30

Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki

Jak działa szampon? Dlaczego jajko dryfuje w wodzie? Jak rozdzielić kolor flamastra na więcej barw? Te i inne pytania znajdą odpowiedzi w nowych scenariuszach lekcji przygotowanych w ramach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.