Komunikaty PR

Solve for Tomorrow. Samsung uwalnia potencjał młodego pokolenia

2021-09-21  |  11:30
Biuro prasowe

Jaka będzie przyszłość naszej planety? Czy w ciągu najbliższych lat ziści się czarny scenariusz? Czy faktycznie mamy wpływ na rzeczywistość? To pytania, które zadają sobie młodzi ludzie stojący u progu dorosłości, w którą wchodzą ze świadomością tego, że świat zmienia się w błyskawicznym tempie. Inicjatywa i zaangażowanie młodego pokolenia to kwestie, które docenia i wspiera Samsung. Firma startuje z nowym programem edukacyjnym Solve for Tomorrow (SFT), w ramach którego młodzież może rozwijać swoje kompetencje i proponować rozwiązania skupione wokół trzech wyzwań współczesności: klimatu, zdrowia i bezpieczeństwa. Pomysły można zgłaszać do 31 października.

Solve for Tomorrow to globalny program firmy Samsung, który powstał w 2010 roku i cieszy się zainteresowaniem młodych ludzi w wielu krajach na świecie. W Polsce będzie stanowił wyjątkową przestrzeń do nauki, wymiany pomysłów oraz projektowania i wprowadzania rozwiązań lokalnych problemów. Dzięki SFT młodzi ludzie mogą zmierzyć się z wyzwaniami XXI wieku, które są coraz dotkliwiej odczuwane z powodu kryzysu klimatycznego, czy z niewłaściwym korzystaniem z nowych technologii i Internetu. Celem programu jest wzmacnianie kompetencji przyszłości u młodych ludzi, zachęcanie ich do aktywizmu, twórczej odwagi i realizacji innowacyjnych projektów.

– Dla Ministerstwa Klimatu i Środowiska szczególnie ważne jest szerokie, holistyczne podejście do kwestii przeciwdziałania zmianom klimatu. Wspólne działanie administracji państwowej i biznesu, młodzieży i ekspertów, specjalistów z różnorodnych dziedzin nauki jest tym, do czego należy dążyć. Stąd nasze wsparcie dla wszelkich inicjatyw, których celem jest odkrywanie nowych narzędzi, dzięki którym będziemy mogli wspólnie, solidarnie, zmierzyć się problemem, który dotyczy przecież nas wszystkich –  powiedział Michał Kurtyka, Minister Klimatu i Środowiska.

Do programu mogą zgłaszać się zespoły składające się z uczniów i uczennic szkół ponadpodstawowych wraz z nauczycielem oraz zespoły studentów i studentek I i II roku studiów pierwszego stopnia. Zainteresowani realizują projekt skupiony wokół jednego z trzech największych wyzwań współczesnego świata – Zdrowia, Bezpieczeństwa oraz Klimatu. Dzięki udziałowi w Solve For Tomorrow, młodzi ludzie będą mogli nie tylko proaktywnie pomóc naszej planecie czy komuś w swoim otoczeniu, lecz także zyskają możliwość realizowania własnych pasji oraz nawiązania znajomości z młodzieżą ze szkół z całej Polski.

– Jestem przekonana, że w ramach Solve for Tommorow powstanie wiele innowacyjnych i wspaniałych pomysłów, które pomogą rozwiązać realne wyzwania jakie dziś stawia przed nami świat. Serdecznie zapraszam do udziału i trzymam kciuki za wszystkich uczestników! –  powiedziała Justyna Orłowska, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech.

Co ważne, działania nad projektem będą przebiegać zgodnie z kolejnymi etapami metodologii nowoczesnego procesu myślenia projektowego, czyli design thinking. Proces ten składa się z następujących po sobie etapów: empatyzowania, diagnozowania problemu, generowania pomysłów, prototypowania i testowania. Ta metodologia pozwoli także kształtować kluczowe kompetencje przyszłości, w szczególności umiejętności współpracy, komunikacji, krytycznego myślenia i rozwijania kreatywności, a co za tym idzie zdobywanie kwalifikacji niezbędnych na rynku pracy. Podczas realizacji projektów młodzi ludzie poznają również metodę STEAM, zakładającą podejmowanie aktywności, w ramach których wykorzystywane będą przynajmniej dwie z pięciu dziedzin nauki (S – Science, T – Technology, E – Engineering, A – Arts, M – Maths).

Zajęcia będą prowadzone przez zespół 10 wybitnych trenerów edukacyjnych – ambasadorów programu. W tej grupie znalazły się dwie nauczycielki z tytułem Nauczyciela Roku – Barbara Halska i Marta Florkiewicz-Borkowska, a także grono nauczycieli i edukatorów na co dzień działających z młodzieżą i wykorzystujących w swojej pracy model design thinking. Ambasadorzy Solve for Tomorrow to zespół ekspertów o zróżnicowanych specjalnościach, dzięki czemu zapewnią młodym ludziom kompleksowe i najwyżej jakości wsparcie przy realizacji projektów. W ramach ścieżki szkoleniowej odbędą się również sesje z mentorami Samsung. W tej roli wystąpią pracownicy-wolontariusze Samsung.

– Program Solve for Tomorrow jest głosem młodego pokolenia. Odnajdą się w nim przyszli startupowcy, innowatorzy i przedsiębiorcy. Dzięki udziałowi w programie zdobędą kompetencje, które sprawią, że ich głos będzie bardziej słyszalny. Pragniemy zachęcić młodych do stawiania trudnych pytań i proponowania rozwiązań. Chcemy, aby mieli swój wpływ na przyszłość – powiedziała Magdalena Olborska, CSR Manager w Samsung Electronics Polska.

W jaki sposób można aplikować do programu?

Program Solve for Tomorrow realizowany będzie w trzech etapach. 20 września rusza rekrutacja online poprzez formularz dostępny na stronie: https://solvefortomorrow.pl. Następnie 12 listopada nastąpi ogłoszenie listy 25 zespołów, które zakwalifikowały się do półfinału programu. Kolejne miesiące to intensywny czas warsztatów design thinking oraz początek pracy nad prototypami. Do fazy finałowej zostanie wybranych 8 zespołów, które w dalszej części szkolenia ulepszają swoje pomysły i przygotowują się do ich prezentacji. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas uroczystej gali 31 marca 2022 roku.

Program Solve for Tomorrow został objęty patronatem przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Centrum GovTech Polska oraz NASK. Partnerami projektu są Centrum Nauki Kopernik, UNEP/GRID-Warszawa oraz Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog.

Misją CSR firmy Samsung jest działanie pod hasłem “Together for Tomorrow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”). Nasze programy mają na celu ułatwienie dostępu do edukacji dla przyszłych pokoleń i umożliwienie rozwoju potencjału każdego z nas. Dzięki temu przyczyniamy się do pozytywnych zmian w społeczeństwie i budujemy lepszy świat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.