Samsung wspiera podopiecznych projektu #SamoDZIELNI
Wejście w dorosłe życia oraz rozwijanie niezbędnych umiejętności zawodowych to dla młodych ludzi spore wyzwanie. W szczególności dla tych wychowujących się w pieczy zastępczej, którzy to na starcie mogą napotykać dodatkowe trudności. Dlatego firma Samsung już po raz trzeci zdecydowała się wesprzeć projekt #SamoDZIELNI, stworzony przez Fundację Polskiego Funduszu Rozwoju. W ramach inicjatywy firma przekazała uczestnikom tablety oraz zorganizowała im spotkanie z finalistami programu Solve for Tomorrow.
#SamoDZIELNI to autorski projekt Fundacji PFR, który powstał trzy lata temu. Jego celem jest pomoc młodym ludziom, wychowującym się w pieczy zastępczej, w wejściu na rynek pracy i rozpoczęciu życia zawodowego. W ramach projektu Fundacja PFR przekazuje młodzieży w wieku od 16 do 19 lat praktyczne porady i wskazówki, dotyczące zasad funkcjonowania rynku pracy, a także umożliwia im rozmowy z ekspertami różnych obszarów tego rynku – działów kadr, płac, prawnego czy finansów. Dotychczas w Projekcie wzięło udział już ponad 80 młodych ludzi.
– Stworzyliśmy Projekt SamoDZIELNI, aby dawać wychowankom pieczy zastępczej szansę na odpowiedzialne i świadome rozpoczęcie bardzo ważnego etapu ich życia. Możliwość usamodzielnienia się i przygotowania do pracy zawodowej jest dla nich ważnym krokiem w dorosłość. Wierzę, że każdy z nich skorzysta z wiedzy, którą nabywa w trakcie bardzo intensywnych warsztatów z praktykami i ekspertami, a motywacja i chęć działania zostaną z nimi na długo – mówi Sebastian Mackiewicz, koordynator projektu, Fundacja PFR.
Poza przekazaniem odpowiednich umiejętności i kompetencji, bardzo ważne jest także konkretne wyposażenie, dzięki którym młodzi ludzie będą mogli realizować swoje marzenia. W tym celu każdy uczestnik otrzymuje tzw. Bon na rozwój, czyli pełne sfinansowanie wybranego przez siebie kursu lub szkolenia. Do tego firma Samsung przekazała wszystkim uczestnikom tablety, które są nowoczesnymi narzędziami, umożliwiającymi naukę czy rozwój zainteresowań – także tych zawodowych.
Doświadczenia finalistów programu Solve for Tomorrow
Przy takich projektach niezwykle ważne jest także wsparcie od rówieśników. Dlatego, podczas trzeciego zjazdu w czerwcu, uczestnicy projektu #SamoDZIELNI spotkali się z finalistami programu Solve for Tomorrow, czyli licealistami i studentami I roku studiów pierwszego stopnia. Projekt #SamoDZIELNI i program Solve for Tomorrow mają dużo wspólnego – są skierowane do młodych ludzi ze szkół ponadpodstawowych, którzy stoją u progu dorosłości i wyboru ścieżki zawodowej. Celem obu projektów jest pomoc młodzieży w zdobyciu kompetencji przyszłości oraz zachęcenie ich do aktywizmu i odkrywania swojego potencjału.
– Cieszymy się, że po raz kolejny możemy wspierać młodych ludzi w starcie na rynku zawodowym. To działanie spójne z misją naszej firmy, której celem jest ułatwienie młodzieży dostępu do nowoczesnej edukacji i rozwój kompetencji przyszłości. Mamy nadzieję, że spotkanie podopiecznych Fundacji PFR z finalistami programu Solve for Tomorrow, zainspirowało obie strony do wymiany doświadczeń i podjęcia nowych wyzwań – powiedziała Magdalena Olborska, CSR Manager w Samsung Electronics Polska.
W spotkaniu z podopiecznymi Fundacji PFR uczestniczyły dwa zespoły. Zwycięska drużyna z I Liceum im. Tadeusza Kościuszki w Bielsku Podlaskim, która stworzyła prototyp innowacyjnej aplikacji „Pathfinders” oraz finalistki z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, które przedstawiły aplikację „Safeback”. Pomysły obu zespołów opierały się na zapewnieniu bezpieczeństwa użytkownikom podczas późnych powrotów do domu. Drużyny przedstawiły swoje rozwiązania i opowiedziały o tym, jak wyglądała ich praca nad projektem – od burzy mózgów, przez ustalenie grupy docelowej, aż po pogłębioną analizę problemu.
– Udział w programie Solve for Tomorrow to interesujące i rozwojowe doświadczenie. Dostrzegamy i doceniamy pozytywne efekty, które niesie za sobą realizacja projektu w tym programie i cieszymy, że mogłyśmy się nimi podzielić z podopiecznymi Fundacji. Potrafimy sprawniej pracować zespołowo, rozwijamy umiejętności budowania relacji z ludźmi, posługujemy się określonymi narzędziami stosowanymi w pracy projektowej, a także wiemy co nas ogranicza, a co nas wzmacnia i motywuje do działania – podsumowały Karolina Pakuła i Agata Polus, studentki kierunku Jakość i rozwój produktu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Oba zespoły podzieliły się także swoimi doświadczeniami, związanymi z nowoczesną metodą myślenia projektowego Design Thinking. To niezwykły proces, który pozwala uporządkować schematy myślenia, rozwijać kreatywność czy kształtować kluczowe kompetencje przyszłości – współpracy, komunikacji czy krytycznego myślenia, czyli umiejętności niezwykle cenione na rynku zawodowym.
Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024
Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.