Ruszyły zapisy na wiosenną edycję warsztatów z cyklu ADAMED SmartUP Academy
15 marca rozpoczęły się zapisy na bezpłatne warsztaty w ramach wiosennej edycji ADAMED SmartUP Academy, dedykowane pasjonatom nauk ścisłych i przyrodniczych w wieku 14-19 lat. W tegorocznej edycji, spotkania będą odbywać się na trzech uczelniach wyższych: Politechnice Warszawskiej, Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Pierwsze warsztaty startują na początku kwietnia.
ADAMED SmartUP Academy to cykl bezpłatnych i otwartych warsztatów weekendowych dla pasjonatów nauki, uczniów liceów ogólnokształcących i techników w wieku 14-19 lat. Organizatorem spotkań jest Fundacja ADAMED, obchodząca w bieżącym roku jubileusz 10-lecia działalności, której celem jest wsparcie rozwoju utalentowanej młodzieży oraz popularyzacja nauk ścisłych i przyrodniczych. Od 2015 roku, w zajęciach ADAMED SmartUP Academy wzięło udział już ponad 1600 uczestników z kilku miast Polski. Łącznie do tej pory było to już ponad 700 godzin dydaktycznych.
Uczestnicy wiosennej edycji tegorocznych warsztatów będą pracować w profesjonalnych laboratoriach, wykonywać eksperymenty i zdobywać wiedzę z zakresu fizyki, chemii i biologii pod okiem doświadczonych praktyków. Młodzi naukowcy poznają świat optyki, dowiedzą się jakie drobnoustroje żyją wewnątrz człowieka, zobaczą krwinki pod mikroskopem, zrobią swoje własne hologramy, a także dowiedzą się o nowoczesnych metodach badań śladowych ilości substancji wybuchowych za pomocą urządzeń stosowanych powszechnie do kontroli pasażerów i bagaży na lotniskach oraz w laboratoriach kryminalistycznych.
Szczegółowy harmonogram, opis poszczególnych zajęć, regulamin i formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie programu ADAMED SmartUP w zakładce Warsztaty. Zapisy startują już 15 marca. Chętni mogą zgłosić się na kilka spotkań, liczba miejsc na każde z nich jest ograniczona.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.