Komunikaty PR

Ruszyły zapisy do XVI edycji programu „Akademia Bezpiecznego Puchatka”

2024-10-09  |  10:00
Biuro prasowe

Bezpieczeństwo najmłodszych jest niezwykle ważne, zwłaszcza, gdy dzieci po raz pierwszy stają przed wyzwaniem przekroczenia progu szkoły. Przed nimi tyle emocji, tyle nowych, nie zawsze komfortowych sytuacji. Jak pomóc im to wszystko ogarnąć? Podpowiadamy wraz z „Akademią Bezpiecznego Puchatka”! Z początkiem nowego roku szkolnego ruszyły zapisy do XVI edycji programu, w którym do tej pory wzięło udział ponad 3 miliony uczniów klas pierwszych.

Na uczestników czekają bezpłatne materiały dydaktyczne, które pomogą nauczycielom w ciekawy, interaktywny sposób wprowadzać dzieci w tematykę bezpieczeństwa. Materiały do przeprowadzenia sześciu lekcji zostały opracowane przez metodyka i psychologa oraz skonsultowane z pedagogiem. „Akademia Bezpiecznego Puchatka” została objęta Honorowym Patronatem Policji oraz Kuratoriów Oświaty, a materiały edukacyjne zostały zaopiniowane przez Biuro Prewencji i Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. Wszystkie scenariusze lekcji zawierają: foldery edukacyjne, prezentacje i filmy, aby w lekki i przystępny sposób przekazać dzieciom wartościową wiedzę. Po zakończeniu zajęć, dzieci przystępują do Testu Bezpieczeństwa, który sprawdza zdobytą przez nie wiedzę. Szkoły kończące program, otrzymują Certyfikat „Akademii Bezpiecznego Puchatka”, uczniowie – dyplomy, a nauczyciele koordynujący program w placówce imienne zaświadczenie.

- Bezpieczeństwo dzieci to jedno z naszych najważniejszych zadań. Każdego dnia dbamy o to, aby nie tylko starsi, ale i najmłodsi uczestnicy ruchu byli świadomi zagrożeń i wiedzieli, jak reagować w różnych sytuacjach. Programy edukacyjne, takie jak „Akademia Bezpiecznego Puchatka”, odgrywają istotną rolę w kształtowaniu tych postaw. Edukacja pierwszoklasistów to inwestycja w ich przyszłe bezpieczeństwo, dlatego zachęcamy szkoły do udziału w inicjatywach na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego - wyjaśnia kom. Antoni Rzeczkowski z Wydziału Nadzoru i Profilaktyki, Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

- „Akademia Bezpiecznego Puchatka” od 16 lat edukuje najmłodszych w zakresie bezpieczeństwa. Każdego roku tysiące pierwszoklasistów z całego kraju uczy się, jak dbać o bezpieczeństwo w 6 obszarach: na drodze, w szkole, w domu, w internecie, w relacjach z rówieśnikami oraz podczas wypoczynku. Dzięki współpracy z nauczycielami, ekspertami, Policją oraz Kuratoriami Oświaty przekazujemy dzieciom wiedzę, która pomaga dbać o bezpieczeństw swoje i najbliższych – mówi Daniel Karaś, Manager ds. CSR w Grupie Maspex.

Oprócz obowiązków szkolnych, okres rozpoczęcia edukacji, niesie ze sobą wiele nowych sytuacji: nawiązywanie nowych relacji z rówieśnikami, powroty ze szkoły, uczestnictwo w wycieczkach, korzystanie z Internetu czy pozostawanie samemu w domu. „Akademia Bezpiecznego Puchatka” to inicjatywa, której celem jest edukacja najmłodszych w zakresie bezpieczeństwa w różnych sytuacjach życia codziennego. Dzięki specjalnie opracowanym materiałom dydaktycznym, każdy maluch to ogarnie!

Ważną rolę w edukacji dziecka w zakresie bezpieczeństwa pełnią rodzice. Aby ich w tym wesprzeć, XVI edycja programu została wzbogacona o dodatkowe materiały – specjalne infografiki, dzięki którym opiekunowie będą mogli kontynuować naukę w domu… i stać się ogarniętymi rodzicami ogarniętych w kwestii bezpieczeństwa dzieciaków!

Program od 16 lat cieszy się dużą popularnością – w roku szkolnym 2023/2024 wzięło w nim udział aż 240 tys. uczniów z 6 tys. szkół. Pierwszoklasistów w nauce wspierało 13 tys. nauczycieli, z czego 98% wyraża chęć uczestnictwa w kolejnych edycjach, a 99% poleciłoby program swoim koleżankom i kolegom.

Aby zapisać się do programu i zyskać dostęp do bezpłatnych materiałów dydaktycznych wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie: www.akademiapuchatka.pl.

___

O programie

„Akademia Bezpiecznego Puchatka” to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych. Obejmuje on tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w różnych sferach życia. Program organizowany jest przez markę Puchatek we współpracy z Biurem Prewencji oraz Biurem Ruchu Drogowego KGP. W ciągu 16 edycji programu wzięło w nim udział ponad 3 miliony dzieci.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024 Biuro prasowe
2024-11-15 | 01:00

Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024

Do tegorocznej edycji prestiżowego konkursu dla młodych innowatorów zgłoszonych zostało rekordowe 334 projektów, 33 z nich dotarły do wielkiego Finału. Podczas trzech dni
Edukacja Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
2024-11-14 | 15:00

Program edukacyjny Next Engineers w Polsce

Fundacja GE Aerospace ogłosiła nawiązanie współpracy z Fundacją Perspektywy w celu uruchomienia programu edukacyjnego Next Engineers w Polsce. Warszawa została wybrana jako pierwsza z
Edukacja Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
2024-11-09 | 09:30

Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki

Jak działa szampon? Dlaczego jajko dryfuje w wodzie? Jak rozdzielić kolor flamastra na więcej barw? Te i inne pytania znajdą odpowiedzi w nowych scenariuszach lekcji przygotowanych w ramach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.