Komunikaty PR

Ruszyły zapisy do XVI edycji programu „Akademia Bezpiecznego Puchatka”

2024-10-09  |  10:00
Biuro prasowe

Bezpieczeństwo najmłodszych jest niezwykle ważne, zwłaszcza, gdy dzieci po raz pierwszy stają przed wyzwaniem przekroczenia progu szkoły. Przed nimi tyle emocji, tyle nowych, nie zawsze komfortowych sytuacji. Jak pomóc im to wszystko ogarnąć? Podpowiadamy wraz z „Akademią Bezpiecznego Puchatka”! Z początkiem nowego roku szkolnego ruszyły zapisy do XVI edycji programu, w którym do tej pory wzięło udział ponad 3 miliony uczniów klas pierwszych.

Na uczestników czekają bezpłatne materiały dydaktyczne, które pomogą nauczycielom w ciekawy, interaktywny sposób wprowadzać dzieci w tematykę bezpieczeństwa. Materiały do przeprowadzenia sześciu lekcji zostały opracowane przez metodyka i psychologa oraz skonsultowane z pedagogiem. „Akademia Bezpiecznego Puchatka” została objęta Honorowym Patronatem Policji oraz Kuratoriów Oświaty, a materiały edukacyjne zostały zaopiniowane przez Biuro Prewencji i Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. Wszystkie scenariusze lekcji zawierają: foldery edukacyjne, prezentacje i filmy, aby w lekki i przystępny sposób przekazać dzieciom wartościową wiedzę. Po zakończeniu zajęć, dzieci przystępują do Testu Bezpieczeństwa, który sprawdza zdobytą przez nie wiedzę. Szkoły kończące program, otrzymują Certyfikat „Akademii Bezpiecznego Puchatka”, uczniowie – dyplomy, a nauczyciele koordynujący program w placówce imienne zaświadczenie.

- Bezpieczeństwo dzieci to jedno z naszych najważniejszych zadań. Każdego dnia dbamy o to, aby nie tylko starsi, ale i najmłodsi uczestnicy ruchu byli świadomi zagrożeń i wiedzieli, jak reagować w różnych sytuacjach. Programy edukacyjne, takie jak „Akademia Bezpiecznego Puchatka”, odgrywają istotną rolę w kształtowaniu tych postaw. Edukacja pierwszoklasistów to inwestycja w ich przyszłe bezpieczeństwo, dlatego zachęcamy szkoły do udziału w inicjatywach na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego - wyjaśnia kom. Antoni Rzeczkowski z Wydziału Nadzoru i Profilaktyki, Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

- „Akademia Bezpiecznego Puchatka” od 16 lat edukuje najmłodszych w zakresie bezpieczeństwa. Każdego roku tysiące pierwszoklasistów z całego kraju uczy się, jak dbać o bezpieczeństwo w 6 obszarach: na drodze, w szkole, w domu, w internecie, w relacjach z rówieśnikami oraz podczas wypoczynku. Dzięki współpracy z nauczycielami, ekspertami, Policją oraz Kuratoriami Oświaty przekazujemy dzieciom wiedzę, która pomaga dbać o bezpieczeństw swoje i najbliższych – mówi Daniel Karaś, Manager ds. CSR w Grupie Maspex.

Oprócz obowiązków szkolnych, okres rozpoczęcia edukacji, niesie ze sobą wiele nowych sytuacji: nawiązywanie nowych relacji z rówieśnikami, powroty ze szkoły, uczestnictwo w wycieczkach, korzystanie z Internetu czy pozostawanie samemu w domu. „Akademia Bezpiecznego Puchatka” to inicjatywa, której celem jest edukacja najmłodszych w zakresie bezpieczeństwa w różnych sytuacjach życia codziennego. Dzięki specjalnie opracowanym materiałom dydaktycznym, każdy maluch to ogarnie!

Ważną rolę w edukacji dziecka w zakresie bezpieczeństwa pełnią rodzice. Aby ich w tym wesprzeć, XVI edycja programu została wzbogacona o dodatkowe materiały – specjalne infografiki, dzięki którym opiekunowie będą mogli kontynuować naukę w domu… i stać się ogarniętymi rodzicami ogarniętych w kwestii bezpieczeństwa dzieciaków!

Program od 16 lat cieszy się dużą popularnością – w roku szkolnym 2023/2024 wzięło w nim udział aż 240 tys. uczniów z 6 tys. szkół. Pierwszoklasistów w nauce wspierało 13 tys. nauczycieli, z czego 98% wyraża chęć uczestnictwa w kolejnych edycjach, a 99% poleciłoby program swoim koleżankom i kolegom.

Aby zapisać się do programu i zyskać dostęp do bezpłatnych materiałów dydaktycznych wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie: www.akademiapuchatka.pl.

___

O programie

„Akademia Bezpiecznego Puchatka” to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych. Obejmuje on tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w różnych sferach życia. Program organizowany jest przez markę Puchatek we współpracy z Biurem Prewencji oraz Biurem Ruchu Drogowego KGP. W ciągu 16 edycji programu wzięło w nim udział ponad 3 miliony dzieci.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.