Komunikaty PR

Rusza III edycja Solve for Tomorrow

2023-09-20  |  13:00
Biuro prasowe

Młode pokolenie zauważa zmiany zachodzące wokół nas i dlatego warto wspierać jego poczucie sprawczości. Program Samsung ponownie daje im przestrzeń do działania oraz uwolnienia ich kreatywnych pomysłów. Rusza nabór do III edycji programu edukacyjnego Solve for Tomorrow, w ramach którego młodzi ludzie mogą zmierzyć się z jednym z 4 wyzwań współczesności: zdrowiem, klimatem, bezpieczeństwem lub integracją. Zgłoszenia można wysyłać do 31 października b.r.

Solve for Tomorrow to, obecny już w 65 krajach na świecie, globalny program edukacyjny Samsung, który od 2021 roku jest również znany polskiej młodzieży. Inicjatywa wspiera rozwój kompetencji, niezbędnych młodemu pokoleniu do zmierzenia się z aktualnymi wyzwaniami współczesnego świata, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii istotnych dla lokalnych społeczności. Poszukując rozwiązań na zidentyfikowane problemy, młodzież tworzy pomysły na aplikacje, nowe produkty i usługi powiązane z technologią. Tą drogą uczestnicy Solve for Tomorrow rozwijają takie kompetencje jak: kreatywność, komunikacja, krytyczne myślenie, współpraca i empatia.

Kogo szukamy?

Do III edycji programu Solve for Tomorrow mogą zgłaszać się uczniowie i uczennice klas 1-4 szkół ponadpodstawowych wraz z opiekunami: nauczycielami, pracownikami bibliotek, świetlic środowiskowych czy domów kultury.

Zainteresowani będą realizować projekt skupiony wokół jednego z czterech obszarów, dotyczących największych wyzwań współczesnego świata – Zdrowia, Bezpieczeństwa, Klimatu lub Integracji. To kategorie, w których młodzi ludzie mają szerokie pole do działania. Mogą realizować projekty związane z dobrostanem psychicznym, bezpieczeństwem fizycznym, ale także tym cyfrowym, wszelkimi kwestiami dotyczącymi środowiska naturalnego a także szeroko rozumianymi problemami społecznymi.

– Program Solve for Tomorrow już po raz trzeci zaprasza młodzież w Polsce do tworzenia pomysłów odpowiadających potrzebom lokalnych społeczności, ale też dotykających wyzwań globalnych. Myślimy globalnie i działamy lokalnie, a przed wszystkim wspieramy rozwój kompetencji przyszłości. W poprzednich edycjach byliśmy pozytywnie zaskoczeni bezkompromisowymi oraz odważnymi rozwiązaniami przygotowanymi przez zespoły. Liczymy, że takie pojawią się, także w tej edycji i nie możemy doczekać się efektów – mówi Magdalena Olborska, ESG Manager w Samsung Electronics Polska.

Podobnie jak w poprzednich edycjach, działania nad projektem będą przebiegać zgodnie z etapami metodologii nowoczesnego procesu myślenia projektowego – Design Thinking. Dzięki tej metodzie – na razie w niewielkim stopniu wykorzystywanej w szkołach – uczestnicy programu mogą rozwijać kluczowe umiejętności np. w zakresie pracy z nowymi technologiami oraz odpowiedzialności za wpływ na otoczenie, co ma istotne znaczenie w budowaniu świadomości nt. zrównoważonego rozwoju. Dodając do tego metodę STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Maths) młodzi ludzie zdobędą wszechstronne umiejętności oparte na odkrywaniu, doświadczaniu i eksperymentowaniu.  Solve for Tomorrow wpisuje się również w ofertę dla nauczycieli doradztwa zawodowego, a od tego roku szkolnego wspiera nowo wprowadzony przedmiot: Biznes i zarządzanie.

Harmonogram programu

W I etapie uczestnicy dobrani w kilkuosobowe zespoły wraz z opiekunem wybierają 1 z 4 wyzwań, a następnie zgłaszają swój pomysł poprzez formularz dostępny na stronie: www.solvefortomorrow.pl. Zgłoszenia można wysyłać do 31 października b.r.

Następnie spośród nich jury wybiera 25 zespołów, które przechodzą do półfinału. W II  etapie, półfinałowym, grupy otrzymują wsparcie od ambasadorów programu Solve for Tomorrow, czyli zespołu ekspertów specjalizujących się w różnych dziedzinach wiedzy, oraz pracują nad pogłębioną analizą swoich pomysłów.

Do ostatniego etapu przechodzi 10 finałowych zespołów. Program zamyka prezentacja projektów, tzw. Demo Day i uroczyste ogłoszenie zwycięzców podczas gali finałowej, które odbędą się w kwietniu 2024 roku. Zdobywcy trzech pierwszych miejsc otrzymają stypendia do podziału w drużynie oraz nagrody rzeczowe w postaci urządzeń firmy Samsung. Nie zabraknie także nagród dla nauczycieli, szkół czy wyróżnionych zespołów.

Akcja Inspiracja

Ponadto w tym roku z programem będzie można zapoznać się także podczas spotkań z serii „Akcja Inspiracja” organizowanych przed Fundację Our Future Foundation. To seria wydarzeń skierowanych do uczniów szkół średnich z całej Polski, którzy poprzez uczestnictwo w panelach dyskusyjnych i interaktywnych warsztatach mają możliwość bezpośredniego kontaktu z doświadczonymi ekspertami. Spotkania te odbędą się w pięciu miastach w Polsce: Lublinie, Warszawie, Gdańsku, Łodzi i Zabrzu. Będzie to także okazja do poznania finalistów ubiegłych edycji Solve for Tomorrow, którzy opowiedzą o udziale w programie.

Program Solve for Tomorrow został objęty patronatem przez Ministra Edukacji i Nauki, Ministra Cyfryzacji, NASK, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Centrum Nauki Kopernik. Partnerem programu jest UNEP/GRID-Warszawa.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja BRAK ZDJĘCIA
2024-04-30 | 11:45

SoDA i Lazarski University of Technology oficjalnymi partnerami

Wypracowywanie wspólnego stanowiska, celów i szerzenie dobrych praktyk wśród podmiotów reprezentujących sektor technologiczny jest wpisane w DNA SoDA (Software Development Association Poland). Za sprawą oficjalnego
Edukacja Innowacyjny ośrodek doskonalenia zawodowego dla nauczycieli i specjalistów
2024-04-17 | 13:00

Innowacyjny ośrodek doskonalenia zawodowego dla nauczycieli i specjalistów

Na początku marca firma otrzymał akredytację Pomorskiego Kuratora Oświaty i jako EduKaPol Szkolenia Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli została wpisana do rejestru placówek
Edukacja Niemal połowa Polaków zapomina o spożywaniu wody, a 35 proc. nie lubi jej smaku
2024-03-21 | 12:40

Niemal połowa Polaków zapomina o spożywaniu wody, a 35 proc. nie lubi jej smaku

Wyniki zeszłorocznej analizy ukazały, że nawet 68 proc. Polaków pije maksymalnie litr wody dziennie. Najnowsze badanie przeprowadzone przez austriacką markę Waterdrop ujawnia powody

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.