Komunikaty PR

Rusza druga edycja wyjątkowego projektu dla szkół – TO(działa)MY!

2021-09-15  |  16:30
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Kacprzak
Stowarzyszenie UNICEF Polska

ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/

Od dziś każda szkoła w Polsce może zgłosić się do udziału w projekcie edukacyjno-społecznym „TO(działa)MY!”. To już druga edycja tej wyjątkowej inicjatywy UNICEF Polska i Fundacji Santander Bank Polska. Akcja jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na projekty wykraczające poza ramy tradycyjnej edukacji w Polsce. Jest szansą dla uczniów na zdobywanie i rozwijanie praktycznych umiejętności i kompetencji niezbędnych we współczesnym świecie.

 

Projekt „To(działa)MY!” jest skierowany do wszystkich nauczycieli pracujących z uczniami od 4. klasy szkoły podstawowej. Jego celem jest m.in. kształtowanie postawy zaangażowania społecznego wśród dzieci i młodzieży, stworzenie przestrzeni dla młodych do działania w obszarach, które są dla nich ważne oraz zwrócenie uwagi na potrzeby najbliższego otoczenia. Projekt daje też możliwość uzyskania dofinansowania na realizację przygotowanego przez uczniów projektu o charakterze społecznym. Udział w projekcie można zgłaszać przez najbliższy miesiąc (do 15 października 2021 r.) na tej stronie: https://unicef.pl/wspolpraca/wspolpraca-z-placowkami-edukacyjnymi/akcje-edukacyjne/to-dziala-my-2.

 

Na czym polega projekt?

W ramach projektu „TO(działa)MY!” młodzi ludzie, działając pod okiem nauczyciela-koordynatora, stworzą zespoły, w których będą pracować nad projektem społecznym w wybranym obszarze tematycznym. Proponowane tematy to: ekologia i ochrona środowiska oraz edukacja, kultura i rozrywka. Zaangażowane placówki będą mogły starać się o dofinansowanie przygotowanego przez uczniów projektu. Granty w wysokości dwóch, pięciu, dziesięciu, a nawet piętnastu tysięcy złotych sfinansuje Fundacja Santander Bank Polska – współorganizator projektu. Dysponując dodatkowymi funduszami, uczniowie będą mogli urzeczywistnić własne pomysły i zrobić wiele dobrego dla najbliższego otoczenia.

Młodzi ludzie mają w sobie ogromny potencjał. Poprzednia edycja programu pokazała ich zapał, chęć zmieniania świata i ogromną wrażliwość społeczną. Cieszę się, że poprzez takie programy dajemy dzieciom i młodzieży szansę na zaprezentowanie ich punktu widzenia oraz rozwijanie kreatywności. Takie działania pozwalają im wyjść poza ramy programów szkolnych, a co za tym idzie znacznie lepiej przygotowują do przyszłych wyzwań w życiu. Jestem przekonana, że projekt - po raz kolejny – będzie ogromnym sukcesem. Za wszystkich jego uczestników mocno trzymam kciuki, powiedziała Renata Bem, Zastępca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska.

 

Mamy za sobą pierwszą edycję programu, w trakcie której zrealizowanych zostało wiele bardzo ciekawych projektów, zarówno tych bez dofinansowania, jak i tych sfinansowanych w ramach naszego programu grantowego. Bardzo doceniam zaangażowanie i pomysłowość uczniów, a także ogromne wsparcie nauczycieli – koordynatorów, szczególnie podczas pisania wniosków o grant. W tej edycji damy uczniom, i ich opiekunom, jeszcze większe możliwości, ponieważ w programie grantowym, realizowanym w ramach „To(działa)MY!” , szkoły będą mogły wnioskować także o nieco większe budżety dla swoich projektów, tj. 5 tysięcy, 10 tysięcy, a nawet o 15 tysięcy złotych. Już teraz jestem bardzo ciekawa efektów tych realizacji, mówi Marzena Atkielska, prezes zarządu fundacji.

 

Sukces poprzedniej edycji

Poprzednia edycja projektu, zainaugurowana we wrześniu 2020 r., okazała się ogromnym sukcesem. Do programu zgłosiło się ponad 740 placówek edukacyjnych z całej Polski. Pomimo utrudnień i ograniczeń wynikających z pandemii COVID-19 i nauki w trybie zdalnym, uczniowie i nauczyciele chętnie angażowali się w przygotowanie projektów. Powstało wiele niezwykle ciekawych i cennych społecznie przedsięwzięć. 30 najciekawszych, zgłoszonych przez szkoły projektów, otrzymało dofinansowanie.

Zapraszamy do udziału w tej wyjątkowej akcji! Więcej informacji o projekcie i możliwość rejestracji placówki znajduje się na tej stronie: https://unicef.pl/wspolpraca/wspolpraca-z-placowkami-edukacyjnymi/akcje-edukacyjne/to-dziala-my-2

 

O UNICEF

UNICEF od 75 lat ratuje życie dzieci, broni ich praw i pomaga im wykorzystać potencjał, jaki posiadają. Nigdy się nie poddajemy!

Pracujemy w najtrudniejszych miejscach na świecie, aby dotrzeć do najbardziej pokrzywdzonych dzieci. W ponad 190 krajach i terytoriach pracujemy #dlakazdegodziecka, aby budować lepszy świat dla wszystkich. Przed, w trakcie i po kryzysach humanitarnych jesteśmy na miejscu niosąc ratującą życie pomoc i nadzieję dzieciom i ich rodzinom. Realizujemy nie tylko działania pomocowe, ale także edukacyjne. Wierzymy, że edukacja to jedna z najbardziej skutecznych form zmieniania świata. W Polsce pracujemy ze szkołami i samorządami, aby prawa dziecka były zawsze przestrzegane, a głos młodych ludzi słyszany i respektowany. Jesteśmy apolityczni i bezstronni, ale nigdy nie pozostajemy obojętni, gdy chodzi o obronę praw dzieci i zabezpieczenie ich życia i przyszłości. Więcej informacji na stronie unicef.pl.

 

O Fundacji Santander Bank Polska

Fundacja Santander Bank Polska im. Ignacego Jana Paderewskiego (d. Fundacja Banku Zachodniego WBK) istnieje od ponad 20 lat. Od początku istnienia realizuje programy grantowe, skierowane do organizacji pozarządowych na terenie całego kraju oraz koordynuje wolontariat pracowniczy (aktualnie to ponad 2500 wolontariuszy z Santander Bank Polska). Wśród nowszych projektów warto wymienić Program Stypendialny dla wybitnie uzdolnionych uczniów, a także Kluby Płomyka, zaprojektowane przez fundację przestrzenie do zabawy i odpoczynku, znajdujące się w szpitalach i placówkach opiekuńczych, przygotowane w taki sposób by mogły bawić i uczyć. Duża część działań fundacji, to współpraca z innymi organizacjami, wraz z którymi realizujemy projekty charytatywne, kulturalne i edukacyjne. W trakcje pandemii wiele działań fundacji zostało skierowanych także do polskich szpitali. Więcej informacji na stronie fundacja.santander.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Stowarzyszenie UNICEF Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024 Biuro prasowe
2024-11-15 | 01:00

Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024

Do tegorocznej edycji prestiżowego konkursu dla młodych innowatorów zgłoszonych zostało rekordowe 334 projektów, 33 z nich dotarły do wielkiego Finału. Podczas trzech dni
Edukacja Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
2024-11-14 | 15:00

Program edukacyjny Next Engineers w Polsce

Fundacja GE Aerospace ogłosiła nawiązanie współpracy z Fundacją Perspektywy w celu uruchomienia programu edukacyjnego Next Engineers w Polsce. Warszawa została wybrana jako pierwsza z
Edukacja Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
2024-11-09 | 09:30

Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki

Jak działa szampon? Dlaczego jajko dryfuje w wodzie? Jak rozdzielić kolor flamastra na więcej barw? Te i inne pytania znajdą odpowiedzi w nowych scenariuszach lekcji przygotowanych w ramach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.