Przy gdańskiej szkole powstało pierwsze w Polsce centrum badawczo-rozwojowe.
Krzysztof Król
Ultra Relations
Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com
Przy gdańskiej szkole powstało pierwsze w Polsce centrum badawczo-rozwojowe. 210 uczniów już odbyło w nim staże.
Zdjecia: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jPs5VNoBaNXOpjVV0g?e=vpncsc
Zajęcia z druku 3D, staże z robotyki, nauka programowania, a nawet prace przy projektach realizowanych z grantów NCBiR – takie możliwości czekają na uczniów liceum CHALO – Chrześcijańskiego Autonomicznego Liceum Ogólnokształcącego. Wszystko dzięki działającej przy szkole firmie Avena Technologie, specjalizującej się w pracach badawczo-rozwojowych, automatyzacji produkcji i innowacjach w zakresie wykorzystania robotów w produkcji, handlu i branży spożywczej.
Z możliwości odbycia zajęć praktycznych dotychczas skorzystało już ponad 200 uczniów i brali oni udział w tak wyjątkowych przedsięwzięciach, jak prace nad przygotowaniem ramienia robota, zakończonego chwytakiem pneumatycznym. Jest on przygotowywany m.in do zautomatyzowanej produkcji pizzy z pieca. Po zakończeniu projektu w szkole będzie mogła powstać pierwsza w Polsce, a być może i na świecie zautomatyzowana pizzeria działająca na terenie szkoły. Ma w niej powstać całkowicie zautomatyzowana produkcja pizzy, która obejmie obsługę magazynu, wyrabianie ciasta, dobór składników, podawania tacek jednorazowych, wydawania, a także nakładania sosów i wydawania napojów. Po zakończeniu wakacji uczniowie uczęstniczący w zajęciach z programowania biorą udział w pracach nad oprogramowaniem, które posłuży do pracy robota do pizzy – mówi Maciej Szulc, prezes zarządu Avena Technologie. To szalenie ciekawy projekt, który rozpala wyobraźnię młodych ludzi, a przez to inspiruje, pozwala ukierunkować pasje i rozwinąć umiejętności, z którymi adepci zajęć praktycznych, jakie są realizowane u nas pójdą na studia. Mamy z tego olbrzymią satysfakcję, tym bardziej, że kilku naszych stażystów dostało się z bardzo dobrymi wynikami na Politechnikę Gdańską, gdzie studiują na kierunku Automatyki, Robotyki i Cybernetyki oraz Elektrotechnika.
Współpraca naszej szkoły w firmą prowadzącą działalność badawczo-rozwojową to dla naszych uczniów duża szansa rozwojowa – mówi Anita Turowska, dyrektor Chrześcijańskiej Szkoły Montessori w Gdańsku. Automatyka, robotyzacja i nowoczesne technologie to bardzo przyszłościowy kierunek, a zarazem doskonałe możliwości dla naszych uczniów, którzy mają szansę korzystać ze staży w Avena Technologie.
Zajęcia praktyczne odbywają też uczniowie klas IV-VIII. Trwają one zazwyczaj łącznie około 10 h projektowych, a obejmują zawsze praktyczne zadania. Oprócz wymienionych już zajęć z druku 3D, robotyki, programowania oraz prac konstrukcyjnych ramienia robota uczniowie biorą udział także w pracach nad systemem wizyjnym pracy robotów, pracami nad przygotowaniem zautomatyzowanej mini pizzerii, a także nad ramieniem robota pełniącym funkcje pomocnicze w gastronomii.
W liceum CHALO obecnie uczy się 86 uczniów, z czego w stażach w minionym roku szkolnym wzięło udział 23 uczniów, a dotychczas projekt objął już ponad 200 osób. Liceum działa na gdańskim Przymorzu, obok szkoły podstawowej, w której uczy się ponad 150 dzieci. Dzięki międzynarodowej unifikacji metod nauczania programu Montessori w obu szkołach poza uczniami z Trójmiasta uczą się także dzieci z zagranicy orazuczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Rusza kolejna edycja Orbit® „Dziel się Uśmiechem"
6 na 10 nauczycieli z niepokojem czeka na rozpoczęcie roku szkolnego
Zazdrość, rywalizacja i kłótnie rodzeństwa. #mamynatoradę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.
Nauka
Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).
Handel
Wylesianie jedną z głównych przyczyn zmian klimatu. Coraz więcej podmiotów angażuje się w ich ochronę
Ze względu na różnorodną i szczególnie istotną rolę, jaką pełnią lasy, coraz więcej mówi się o potrzebie wzmocnienia ich ochrony. Wylesianie i degradacja lasów są bowiem jednymi z głównych czynników, które przyspieszają zachodzącą globalnie zmianę klimatu. W działania na rzecz ochrony lasów angażują się również firmy. Jedną z inicjatyw, która w tym pomaga, jest certyfikacja lasów poświadczająca, że pochodzące z nich drewno jest pozyskiwane z poszanowaniem przyrody i ludzi z nimi związanych. Rozpoczynający się właśnie Tydzień Lasów FSC to dla tych firm okazja, by pokazać swoje działania na rzecz ochrony lasów, a jednocześnie edukować swoich klientów w tym zakresie.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.