Prof. Stanisław Mocek ponownie Przewodniczącym KRAUN
Collegium Civitas
plac Defilad 1, XII piętro
00-901 Warszawa
anna.radecka|civitas.edu.pl| |anna.radecka|civitas.edu.pl
+48 501 541 798
www.civitas.edu.pl
10 czerwca br. podczas spotkania sprawozdawczo-wyborczego Konferencji Rektorów Akademickich Uczelni Niepublicznych (KRAUN), Rektor Collegium Civitas, dr hab. Stanisław Mocek, prof. CC, został jednogłośnie wybrany na Przewodniczącego KRAUN na kadencję 2024-2028. Wiceprzewodniczącą została dr hab. Zdzisława Dacko-Pikiewicz, prof. AWSB, rektor Akademii WSB.
Konferencja Rektorów Akademickich Uczelni Niepublicznych (KRAUN) zrzesza czołowe uczelnie niepubliczne w Polsce, dążąc do inspirowania oraz reprezentowania wspólnych interesów tych uczelni. Prof. Mocek, jako Przewodniczący KRAUN, będzie również członkiem Prezydium Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP), najważniejszego ciała środowiskowego rektorów polskich szkół wyższych.
Prof. Stanisław Mocek, od 2012 roku rektor Collegium Civitas, jest socjologiem, politologiem i medioznawcą. W swojej pracy naukowej koncentruje się na polskiej scenie politycznej, systemach medialnych, procesach wyborczych oraz społeczeństwie obywatelskim.
Więcej informacji na www.civitas.edu.pl oraz na https://www.kraun.edu.pl/
Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024
Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.