Politechnika Śląska wykorzysta AI od Emplocity do komunikacji ze studentami
Emplocity S.A., zajmująca się automatyzacją procesów biznesowych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, podpisała umowę z Politechniką Śląską na stworzenie Chatbota Q&A, przeznaczonego dla studentów i pracowników uczelni. Konwersacyjne rozwiązanie od Emplocity zapewni natychmiastowy dostęp (24/7) do wielu istotnych informacji i zagadnień dla wszystkich użytkowników, w tym osób niedowidzących.
- Wykorzystujemy naszą autorską technologię oraz wiele lat doświadczeń, aby stworzyć przydatne narzędzie konwersacyjne, przyjazne i użyteczne dla każdego użytkownika. – podkreśla Arkadiusz Talun, CTO Emplocity S.A. i jeden z założycieli firmy – Z naszym chatbotem można rozmawiać i zadawać pytania w języku naturalnym, sformułowane praktycznie w dowolny sposób, również głosowo, w języku polskim i angielskim. Odpowiedzi udzielane przez system będą jednoznaczne i natychmiastowe. Co więcej narzędzie bazuje na samouczących się algorytmach i rozwija się poprzez konwersacje oraz pytania studentów i pracowników. Chatbot będzie funkcjonować 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. - dodaje.
- Jesteśmy czołowym technicznym i technologicznym ośrodkiem naukowym w Polsce. Dlatego systematycznie wprowadzamy innowacyjne usprawnienia w wielu dziedzinach życia naszej uczelni. Chatbot Emplocity będzie miał za zadanie udrożnić komunikację i usprawnić proces przekazywania informacji naszym szanownym studentom i pracownikom. – mówi dr inż. Karolina Wielicka – Gańczarczyk, zastępca kierownika Projektu “Politechnika Śląska - Nowoczesnym Europejskim Uniwersytetem Technicznym”. – Emplocity posiada duże doświadczenie w opracowywaniu tego typu rozwiązań i jest w światowej czołówce firm wykorzystujących konwersacyjną sztuczną inteligencję do różnych zastosowań. Jestem przekonany, że nasza współpraca będzie owocna. – zakończyła.
Emplocity tworzy innowacyjne rozwiązania wspierające prowadzenie biznesu, oparte na sztucznej inteligencji. Spółka wykorzystuje metody głębokiego uczenia maszynowego oraz przetwarzania języka naturalnego. Zastosowane algorytmy automatyzują procesy biznesowe klientów pomagając zaoszczędzić czas i pieniądze. Emplocity już 20 października br. zadebiutuje na rynku NewConnect.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.