Politechnika Śląska wykorzysta AI od Emplocity do komunikacji ze studentami
Emplocity S.A., zajmująca się automatyzacją procesów biznesowych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, podpisała umowę z Politechniką Śląską na stworzenie Chatbota Q&A, przeznaczonego dla studentów i pracowników uczelni. Konwersacyjne rozwiązanie od Emplocity zapewni natychmiastowy dostęp (24/7) do wielu istotnych informacji i zagadnień dla wszystkich użytkowników, w tym osób niedowidzących.
- Wykorzystujemy naszą autorską technologię oraz wiele lat doświadczeń, aby stworzyć przydatne narzędzie konwersacyjne, przyjazne i użyteczne dla każdego użytkownika. – podkreśla Arkadiusz Talun, CTO Emplocity S.A. i jeden z założycieli firmy – Z naszym chatbotem można rozmawiać i zadawać pytania w języku naturalnym, sformułowane praktycznie w dowolny sposób, również głosowo, w języku polskim i angielskim. Odpowiedzi udzielane przez system będą jednoznaczne i natychmiastowe. Co więcej narzędzie bazuje na samouczących się algorytmach i rozwija się poprzez konwersacje oraz pytania studentów i pracowników. Chatbot będzie funkcjonować 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. - dodaje.
- Jesteśmy czołowym technicznym i technologicznym ośrodkiem naukowym w Polsce. Dlatego systematycznie wprowadzamy innowacyjne usprawnienia w wielu dziedzinach życia naszej uczelni. Chatbot Emplocity będzie miał za zadanie udrożnić komunikację i usprawnić proces przekazywania informacji naszym szanownym studentom i pracownikom. – mówi dr inż. Karolina Wielicka – Gańczarczyk, zastępca kierownika Projektu “Politechnika Śląska - Nowoczesnym Europejskim Uniwersytetem Technicznym”. – Emplocity posiada duże doświadczenie w opracowywaniu tego typu rozwiązań i jest w światowej czołówce firm wykorzystujących konwersacyjną sztuczną inteligencję do różnych zastosowań. Jestem przekonany, że nasza współpraca będzie owocna. – zakończyła.
Emplocity tworzy innowacyjne rozwiązania wspierające prowadzenie biznesu, oparte na sztucznej inteligencji. Spółka wykorzystuje metody głębokiego uczenia maszynowego oraz przetwarzania języka naturalnego. Zastosowane algorytmy automatyzują procesy biznesowe klientów pomagając zaoszczędzić czas i pieniądze. Emplocity już 20 października br. zadebiutuje na rynku NewConnect.
Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024
Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.