PLGBC i Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach dla edukacji klimatycznej
Monika Kmera
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
ul. Zabrska 39d
44-100 Gliwice
mkmera|plgbc.org.pl| |mkmera|plgbc.org.pl
600025968
www.plgbc.org.pl
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC jest partnerem projektu edukacyjnego pt.: Wdrożenie nowatorskich metod kształcenia dla edukacji o ESG w metropolitalnych nieruchomościach. Projekt realizowany przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach ma charakter dydaktyczny, a jego zakres tematyczny wpisuje się w nowatorski trend dotyczący edukacji klimatycznej.
Celem projektu jest wdrożenie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach dwóch nowatorskich metod kształcenia tj. problem-ased learning (PBL) oraz case-based learning (CBL).
Metody te zostaną wdrożone dla wsparcia procesu edukacyjnego na specjalnościach i kierunkach studiów związanych z nieruchomościami w metropolii. Edukacja ta będzie dotyczyła zagadnień, takich jak: ESG w nieruchomościach, certyfikacji budynków, szacowania śladu węglowego, zarządzania zielonym budynkiem, modernizacji nieruchomości w celu obniżania emisyjności.
Pilotaż zajęć ze studentami UE opartych o metodę problem-based learning został przeprowadzony przez ekspertów z obszaru ESG w nieruchomościach z Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego (PLGBC), które w projekcie reprezentuje Magdalena Wojtas, Sustainable Development Manager oraz z firmy Velis Real Estate Tech.
- Działania na rzecz transformacji tkanki miejskiej w bardziej zrównoważonym kierunku od ponad 15 lat sprzyjają licznym działaniom podejmowanym przez PLGBC. Tym razem połączyliśmy siły z Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach oraz firmą Velis Real Estate Tech, aby przedstawić potencjał rynku zrównoważonych budynków w GZM, analizując szanse oraz potencjalne zrównoważone modele biznesowe dla sektora nieruchomości – podkreśla Magdalena Wojtas, Sustainable Development Manager, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC.
W ramach projektu zaplanowano także wizyty studyjne w tematyce zarządzania zrównoważonym budynkiem we współpracy z firmami członkowskimi PLGBC: z TDJ Estate, w biurowcu .KTW oraz w centrum handlowym Gemini Park w Tychach.
Projekt ma charakter dydaktyczny, a jego zakres tematyczny wpisuje się w nowatorski trend dotyczący edukacji klimatycznej.
Koordynatorem projektu jest dr hab. Monika Wieczorek-Kosmala, prof. UE. Projekt ten jest częścią projektu klastrowego „ECOnomics4Climate II” przy wsparciu Biura Internacjonalizacji. Stanowi główny element architektury projektu w zakresie modułu edukacyjnego.
Projekt Wdrożenie nowatorskich metod kształcenia dla edukacji o ESG w metropolitalnych nieruchomościach został dofinansowany przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię w ramach programu „Metropolitalny Fundusz Wspierania Nauki” w latach 2022-2024.
Kwota dotacji wyniosła 34 155,00 zł.
Realizację projektu zaplanowano w okresie sierpień – listopad 2024 r.
Więcej: https://www.ue.katowice.pl/index.php?id=26797
#MetropoliaNauki
Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024
Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.