Pierwsza przestrzeń edukacyjna poświęcona cyberbezpieczeństwu
Dla wszystkich rodziców, opiekunów i nauczycieli poszukujących inspirującego miejsca do spędzenia czasu z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, Samsung i Smart Kids Planet przygotowali nową, ekscytującą atrakcję. W pierwszym w Polsce Centrum Mądrej Zabawy w warszawskiej Fabryce Norblina otwiera się przestrzeń Stacja Galaxy – miejsce, gdzie edukacja i technologia łączą się z zabawą. Na odwiedzających czeka aż 13 kosmicznie fajnych misji, związanych z tematem bezpieczeństwa w Internecie.
Samsung ponownie stawia na niestandardowe metody edukacji o bezpieczeństwie w sieci. Niedawno zainaugurował pierwszą grę edukacyjną stworzoną we współpracy z nauczycielami na platformie Roblox. Teraz z kolei przyszedł czas na otwarcie wyjątkowej przestrzeni edukacyjnej Stacja Galaxy w Smart Kids Planet w Warszawie.
Strefa Stacja Galaxy to łącznie kilkanaście aktywacji i eksponatów, których celem jest cyfrowa edukacja zarówno dzieci, jak i rodziców, ze szczególnym akcentem na kwestie bezpieczeństwa w Internecie. Poprzez angażujące misje odwiedzający mają okazję przyswoić wiedzę z zakresu bezpiecznego korzystania z Internetu oraz odpowiedzialnego korzystania z urządzeń mobilnych czy urządzeń cyfrowych. Strefa została zaprojektowana z myślą o rozwijaniu kompetencji przyszłości, kreatywności, współpracy oraz nauce myślenia przyczynowo- skutkowego. Na dzieci będzie czekać 13 misji, a towarzyszami w tej podróży będą bohaterowie Stacji Galaxy – Kapitan Knox oraz Netka i Weber. Wśród zadań są m.in. tworzenie silnych i bezpiecznych haseł, łapanie zagrożeń w Internecie, poznawanie NETykiety czy identyfikowanie fake newsów, a przy tworzeniu ich pomagali nauczyciele.
– Naszą misją już od wielu lat jest przekazywanie wiedzy na temat bezpiecznego poruszania się w cyfrowym świecie. Dlatego chcieliśmy stworzyć niecodzienną przestrzeń, w której najmłodsi znajdą wiele ciekawych, interaktywnych i użytecznych atrakcji, poznają dobre nawyki korzystania ze smartfonu czy odkryją, w jaki sposób Internet może przydać się do nauki i zabawy. Strefa Stacja Galaxy będzie nowym, ekscytującym miejscem na mapie Warszawy zarówno dla dzieci jak i ich opiekunów, którzy chcieliby ciekawie spędzić czas, a przy okazji poszerzyć swoją wiedzę dotyczącą korzystania z urządzeń mobilnych – powiedziała Marta Trojanowska, liderka projektu i Senior Marketing Manager w Samsung Electronics Polska.
Strefa Galaxy powstała w Smart Kids Planet. Jest to Pierwsze w Polsce Centrum Mądrej Zabawy dla dzieci stworzone w duchu trendu „edutainment”, czyli edukacji poprzez rozrywkę. To innowacyjne oraz interaktywne miejsce dla dzieci do 10. roku życia. Strefy tworzące Centrum pomagają w rozwijaniu kompetencji przyszłości, zdolności kreatywnego myślenia, trenują percepcję, małą i dużą motorykę oraz uczą zdolności strategicznych. Dzieci poznają nowoczesne technologie i sposób funkcjonowania miejsc znanych z codziennego życia, jak np. sklepy.
– Wszystkie atrakcje Stacji Galaxy powstały w zgodzie z ideą mądrej zabawy, na której opiera się cała koncepcja Smart Kids Planet. Wspólnie z firmą Samsung zaprojektowaliśmy i stworzyliśmy aż 13 unikalnych, interaktywnych, ale przede wszystkim edukacyjnych atrakcji dla dzieci w wieku 6-10 lat. Wszystkie te nowości nie tylko rozwijają kompetencje przyszłości związane z bezpiecznym poruszaniem się w sieci, ale dzięki swojej kosmicznej tematyce angażują najmłodszych w dobrą, wartościową zabawę – powiedział Adam Kowalczyk, pomysłodawca i współwłaściciel Smart Kids Planet.
Strefa Stacji Galaxy to już kolejna inicjatywa powstała w ramach programu „Stacja Galaxy. Bezpieczne miejsce w sieci”, który jest skierowany do dzieci w wieku 7-9 lat, ich rodziców, opiekunów, a także nauczycieli i szkół podstawowych. Celem programu jest kształtowanie odpowiedzialnej postawy dzieci i dorosłych w cyfrowym świecie, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania mobilnych urządzeń.
Do I edycji programu „Stacja Galaxy” zgłosiło się blisko 290 szkół podstawowych z całej Polski. W ramach Stacji Galaxy odbyły się już szkolenia dla nauczycieli przygotowujące do prowadzenia zajęć w klasach. Zajęcia odbywają się wg scenariuszy opracowanych w konsultacji z nauczycielami. Program uwzględnia też rolę rodziców włączając ich w aktywności związane z bezpieczeństwem i higieną cyfrową dzieci. Szkoły uczestniczące w programie będą mogły otrzymać certyfikat udziału w programie „Stacja Galaxy. Bezpieczne miejsce w sieci”. Dla najbardziej aktywnych placówek przewidziano nagrody rzeczowe w konkursie pod hasłem „Aktywna Stacja Galaxy”.
Strefa Stacji Galaxy jest alternatywną formą aktywności do zajęć prowadzonych w szkołach w całej Polsce. Strefę można odwiedzać w zależności od dostępności biletów codziennie w godzinach 9:00-20:00 w Smart Kids Planet w Fabryce Norblina, przy ul. Żelaznej 51/53 w Warszawie.
Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024
Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.