Komunikaty PR

OSHEE nawiązuje współpracę z Fundacją SEXEDPL

2024-11-24  |  21:00
Biuro prasowe
Kontakt
MP
GardenOfWords

OSHEE, lider na rynku napojów funkcjonalnych, od lat angażuje się w działania, które mają poprawić dobrostan psychiczny, szczególnie dzieci i młodzieży. Teraz marka ogłasza rozpoczęcie współpracy z Fundacją SEXEDPL, największą organizacją zajmującą się edukacją seksualną w Polsce. W ramach partnerstwa będą wspólnie działać na rzecz rozwoju i promocji Antyprzemocowej Linii Pomocy 720 720 020 – anonimowej linii pomocy i platformy stworzonej z myślą o osobach doświadczających przemocy lub nią zagrożonych.

Według danych Policji z 2023 roku w Polsce aż 77 832 osób doświadczyło przemocy domowej. Do tej zatrważającej liczby dochodzą jeszcze przypadki agresji, która może nas spotkać również w innych okolicznościach, a wiele przypadków pozostaje niezgłoszonych. W celu wsparcia osób doświadczających przemocy lub które są jej świadkami powstała Antyprzemocowa Linia Pomocy, czyli przestrzeń, gdzie można anonimowo i bezpiecznie porozmawiać z wykwalifikowanymi osobami eksperckimi z różnych dziedzin – psychologii, seksuologii, edukacji oraz psychoterapii. Przemoc, niezależnie od formy, głęboko wpływa na stan psychiczny i emocjonalny osób doświadczających jej, pozostawiając trwałe ślady na ich zdrowiu psychicznym. Osoby dzwoniące mogą liczyć więc na wsparcie w rozwiązaniu problemów, odpowiedzi na trudne pytania i poradę dopasowaną do sytuacji. Celem linii jest zapewnienie pomocy każdemu, kto szuka oparcia w trudnych chwilach, niezależnie od wieku, płci czy doświadczeń.

„OSHEE od dawna angażuje się w różne inicjatywy społeczne, w ramach których troszczymy się o dobrostan, szczególnie najmłodszych. Nasza Fundacja OSHEE we współpracy ze Szpitalem Uniwersyteckim w Krakowie działa na rzecz zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, poprzez m.in. takie inicjatywy jak "WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ" czy „Ej, wszystko ok?”. Od roku rozwijamy też projekt OSHEE SPEAK UP, w którym poruszamy kwestie zdrowia psychicznego, zwłaszcza najmłodszych. O przemocy w Polsce wciąż mówi się za mało, a osoby jej doświadczające nadal wstydzą się lub boją szukać pomocy. Dlatego kolejnym krokiem w realizacji naszej misji jest połączenie sił z Fundacją SEXEDPL, poprzez wsparcie Antyprzemocowej Linii Pomocy. To ważny element działań, dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie na rynek jednego z naszych produktów ze specjalną etykietą. Na opakowaniach Vitamin Water Magnez ZERO znajduje się numer telefonu Antyprzemocowej Linii Pomocowej oraz kod QR kierujący bezpośrednio do strony. W ten sposób mamy okazję szerzyć świadomość o istnieniu bezpiecznej przestrzeni, w której można otrzymać wsparcie” – mówi Tadeusz Czarniecki, CMO OSHEE.

Listopad miesiącem przeciwdziałania przemocy

Wybór listopada na ogłoszenie współpracy nie jest przypadkowy, ponieważ ten miesiąc poświęcony jest przeciwdziałaniu przemocy. Jest to ważna okazja, aby podkreślić konieczność działań prewencyjnych oraz zapewnienie realnego wsparcia, również psychicznego, osobom zagrożonym agresją. Zjawisko przemocy obecne jest w wielu sferach życia codziennego – od miejsc pracy, przez spotkania towarzyskie, po przestrzenie publiczne. OSHEE i Fundacja SEXEDPL łączą siły, aby uświadomić społeczeństwu wagę tego problemu i zaproponować praktyczne rozwiązania oraz pomoc.

Wiedzę o edukacji seksualnej i bezpieczeństwie czerpie się najczęściej nie z książek, a z rozmów z bliskimi, filmów w social mediach, przypadkowo zobaczonych w autobusie kampanii społecznych. W SEXEDPL staramy się wykorzystywać te „przypadkowe” miejsca, na których zatrzymuje się nasz wzrok, a kto nie czyta napisów na etykietach? Jesteśmy dumni, że marka Oshee postanowiła zamienić etykietę swojego kultowego napoju w baner promujący Antyprzemocową Linię Pomocy. Wierzymy, że dzięki temu kolejne osoby zapiszą w telefonie kontakt do naszych ekspertów i zdecydują się zadzwonić lub napisać wiadomość na czacie. Czekamy na pytania, wątpliwości i zwierzenia – nasi specjaliści służą bezpłatną, anonimową i profesjonalną pomocą dla wszystkich osób uwikłanych w przemoc” – Martyna Wyrzykowska, dyrektorka zarządzająca Fundacja SEXEDPL.

720 720 020 ⬅️ Anonimowa Linia Pomocy dla dorosłych i młodzieży

W ramach współpracy na rynek trafiła właśnie edycja specjalna OSHEE Vitamin Water Magnez Zero z dedykowaną etykietą, na której widnieje numer telefonu Antyprzemocowej Linii Pomocy SEXEDPL oraz kod QR kierujący do strony z informacjami na temat dostępnych form wsparcia. Produkt ten jest wyrazem zaangażowania OSHEE w szerzenie świadomości i wspieranie osób potrzebujących pomocy. Każda butelka staje się nośnikiem ważnej informacji, zwiększając dostęp do wsparcia dla osób, które mogą go potrzebować.

Powstaje też specjalna seria podcastu OSHEE SPEAK UP, we współpracy z Fundacją SEXEDPL. Gościnią pierwszego odcinka była Miri Palak – seksuolożka, edukatorka oraz koordynatorka Antyprzemocowej Linii Pomocy. Opowiedziała ona o problemie przemocy w społeczeństwie oraz o możliwościach przerwania jej cyklu. Premiera odcinka będzie miała miejsce 28 listopada na platformach YouTube i Spotify.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GardenOfWords
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25 Biuro prasowe
2024-12-17 | 11:10

Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25

W dniach 10–12 listopada 2025 roku Warszawa stanie się centrum dyskusji o przyszłości europejskiego lotnictwa. Lazarski Aviation Academy będzie gospodarzem Europejskiej Konferencji
Edukacja AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
2024-12-12 | 13:00

AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej

Zespół AGH Space Systems wygrał prestiżowe zawody łazików marsjańskich w USA. Uczelnia świętuje ten ogromny sukces i konsekwentnie prowadzi wieloetapową transformację
Edukacja Acer i Google wspierają współczesną edukację
2024-12-04 | 11:30

Acer i Google wspierają współczesną edukację

Acer i Google wspierają współczesną edukację – zapraszają nauczycieli na webinar o sztucznej inteligencji Wychodząc naprzeciw wyzwaniom współczesnej edukacji, Acer

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej

Wielowymiarowe bezpieczeństwo skupione wokół siedmiu filarów ma być fundamentem polskiej prezydencji w UE. Kluczowe, zwłaszcza w kontekście rosnącego napięcia geopolitycznego czy zagrożenia hybrydowego, jest wzmocnienie bezpieczeństwa zewnętrznego i informacyjnego. Zgodnie z zapowiedziami Donalda Tuska konkurencyjność Europy ma z kolei zależeć od działań deregulacyjnych Parlamentu Europejskiego, polski rząd ma się też koncentrować na znoszeniu barier i obciążeń biurokratycznych.

Ochrona środowiska

Liczebność ponad 40 gatunków ptaków gwałtownie spada. Coraz mniej czajek i gawronów

Na „Czerwonej liście ptaków Polski” jest ponad 40 gatunków, których liczebność spada w gwałtownym tempie. W bliższej lub dalszej perspektywie są zagrożone wyginięciem – alarmuje Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków. Problem dotyczy głównie gatunków związanych z krajobrazem łąkowym, a także wodno-błotnym. Coraz mniej w naszym środowisku jest m.in. czajek i gawronów.

Handel

MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję

Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.