Nowość! GlobiLab Collaborate
Globisens, producent cyfrowych laboratoriów Labdisc, stawia na współpracę i wprowadza na rynek nowe oprogramowanie GlobiLab Collaborate, które pozwoli nauczycielom i uczniom wyświetlać, analizować i kontrolować dane jednocześnie z 8 Labdisc na jednym komputerze. To innowacyjne rozwiązanie na rynku!
Premiera zaplanowana jest na maj br. Nowe oprogramowanie będzie dostępne bezpłatnie do pobrania ze strony AGRAF, polskiego dystrybutora Labdisc – www.cyfrowa-szkola.pl.
GlobiLab Collaborate współpracuje z Labdisc – cyfrowymi laboratoriami w formie niewielkich dysków, które służą aktywnemu nauczaniu i zachęcają uczniów do samodzielnych eksperymentów. W ramach rządowego programu dofinansowania pracowni przyrodniczych, szkoły podstawowe mogą pozyskać 100% finansowania na zakup pomocy dydaktycznych, w tym laboratoriów Labdisc. Bieżące informacje na temat programu oraz wzór wniosku znajdują się na stronie www.pracownie-przyrodnicze.pl.
Jak działa GlobiLab Collaborate?
Oprogramowanie wyświetli oddzielny wykres z pomiarami dla każdego podłączonego dysku oraz jeden uśredniony dla wszystkich pomiarów. Uczniowie mogą w prosty sposób porównywać pomiary przeprowadzone w różnych warunkach,(np. proces produkcji tlenu podczas fotosyntezy przy zastosowaniu różnych barw/kolorów światła) i na bazie zebranych danych formułować samodzielne wnioski. GlobiLab Collaborate eliminuje konieczność posiadania komputera dla każdej pary lub grupy – wystarczy jeden komputer oraz monitor interaktywny/projektor do prezentacji pomiarów dla całej klasy.
GlobiLab Collaborate posiada również szereg funkcji znanych z podstawowej wersji oprogramowania, takich jak eksport pomiarów do pliku Excel, adnotacje (tekstowe lub w postaci zdjęcia), wycinanie zaznaczonych fragmentów, znaczniki (dają nam szczegółowe informacje o pomiarze danym fragmencie wykresu) czy funkcje matematyczne.
Oprogramowanie także oferuje możliwość pracy w terenie – po powrocie do szkoły dane zapisane na wew. pamięci Labdisc mogą zostać przesłane do oprogramowania GlobiLab Collaborate i posłużyć do głębszej analizy.
Więcej informacji o Labdisc: www.cyfrowa-szkola.pl.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

GUS chce walczyć z fake newsami. Współpraca z sektorem prywatnym ma pomóc ograniczyć chaos informacyjny
Tradycyjna statystyka, oparta wyłącznie na cyklicznych badaniach i danych administracyjnych, przestaje wystarczać, by analizować dynamiczne zmiany w czasie rzeczywistym. Z tego powodu Główny Urząd Statystyczny stawia na nowoczesne podejście oparte na integracji danych, budowie spójnej struktury informacyjnej państwa oraz współpracy z sektorem prywatnym. – Jesteśmy na dobrej drodze do budowy infrastruktury informacyjnej państwa po to, żeby uniknąć halucynacji sztucznej inteligencji, chaosu czy dezinformacji – podkreśla Marek Cierpiał-Wolan, prezes Głównego Urzędu Statystycznego.
Ochrona środowiska
Wyśrubowane cele polityki klimatycznej krytykowane przez sektor rolnictwa i producentów żywności. Za mało środków i za dużo obciążeń

Rolnictwo może odegrać znaczącą rolę w niwelowaniu skutków zmian klimatu, jednak potrzebuje na to więcej środków i wsparcia – oceniają eksperci i przedstawiciele producentów żywności. Stawiane dzisiaj rolnikom cele związane z polityką klimatyczną pozostają szeroko negowane w różnych krajach UE jako te, które przyczyniają się do wzrostu kosztów i spadku konkurencyjności. Komisja Europejska w ramach trwającego procesu upraszczania prawa proponuje złagodzenie części obciążeń i przejście na elastyczniejsze wdrażanie wspólnej polityki rolnej, ale nie oznacza to rezygnacji z ambitnych celów.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.