Nowe rozwiązanie do nauki zdalnej - funkcja Edu od polskiego ClickMeeting

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
To odpowiedź na zapotrzebowanie zgłaszane przez użytkowników platformy, które uczyni naukę zdalną bardziej efektywną i zapewni wszystkim poczucie bezpieczeństwa, kluczowe dla skutecznego zdobywania wiedzy.
Prowadzenie nauki online, mimo niepewności i bałaganu organizacyjnego, jakie towarzyszyły jej niekiedy podczas wprowadzania, ma wiele zalet, a początkowe trudności i wątpliwości w wielu przypadkach zdołano już zorganizować. Według raportu ClickMeeting, polskiej firmy dostarczającej platformę do webinarów i spotkań online, 56 proc. ankietowanych uważa, że również po zniesieniu wszystkich obostrzeń nauka powinna odbywać się w formie hybrydowej, łączącej tryb stacjonarny i online. Zdaniem 38 proc. ta forma nauki sprawdza się najlepiej ze wszystkich.
Wciąż jednak dla niektórych osób nauka za pośrednictwem Internetu wiąże się z dyskomfortem. Nauczycielom i wykładowcom trudniej jest zapanować nad większymi grupami odbiorców, a część słuchaczy ma problem z udostępnianiem wizerunku i widokiem swojego miejsca pracy pozostałym. W odpowiedzi na zapotrzebowanie swoich użytkowników i z myślą o ich wygodzie polski ClickMeeting wprowadza na swojej platformie tryb Edu.
Tryb Edu pozwala uczestnikom zajęć skupić się na pracy, a prowadzącym zarządzać grupą
Podczas standardowych zajęć online prowadzący obserwuje wszystkich uczestników spotkania, a ci widzą zarówno jego, jak i swoich kolegów. Zdarza się więc, że słuchacze, nawet bez takiej intencji, rozpraszają się wzajemnie, a wygospodarowanie przestrzeni dla samodzielnej pracy jest trudne. Wielkie zmiany wprowadza tu właśnie tryb Edu, który prowadzący może aktywować w dowolnej chwili bezpośrednio w pokoju wydarzenia. W tym trybie widzi i słyszy wszystkich uczestników spotkania, ale oni widzą i słyszą tylko jego i siebie. Prowadzący może zaprosić wybraną osobę do wypowiedzi - wtedy pozostali będą ją mogli usłyszeć. Każdy może więc czuć się zdecydowanie swobodniej i skupić się w pełni na prezentowanym materiale lub wykonywaniu zadań. Pozwala to wyeliminować wiele problemów, takich jak chaos, zabieranie głosu w niewłaściwych momentach czy przypadkowe udostępnianie treści, które nie powinny być udostępniane. Przełączanie pomiędzy trybem Edu a standardowym trybem jest proste i odbywa się w oknie wydarzenia.
Tryb Edu pozwala czuć się bezpiecznie i chroni prywatność użytkowników
Wiele osób niechętnie bierze udział w spotkaniach online ze względu na obawy przed udostępnieniem wizerunku czy pokazywaniem innym swojego otoczenia. Dotyczy to zwłaszcza uczniów, którzy mogą spotykać się np. z niewłaściwymi reakcjami ze strony szkolnych kolegów i koleżanek, ale nie jest także niczym wyjątkowym w starszych grupach wiekowych. Poczucie bezpieczeństwa jest natomiast kluczowe dla skutecznego zdobywania wiedzy. Tryb Edu sprawia, że każdy może czuć się komfortowo, wiedząc, że w trakcie spotkania z podglądu korzysta wyłącznie prowadzący - mówi Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca w ClickMeeting.
Warto również zwrócić uwagę na fakt, że tryb Edu zapewnia wyższe bezpieczeństwo prywatności użytkowników, co ma ogromne znaczenie zwłaszcza w kontekście nagrywania zajęć czy przeprowadzania w ich trakcie testów i innych form sprawdzania nabytej wiedzy. W nagranym materiale widoczny będzie jedynie prowadzący, słychać też będzie osoby zabierające głos przed całą grupą.
Tryb Edu to kolejne narzędzie ułatwiające realizację nauki zdalnej udostępniane przez polski ClickMeeting. Powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie zgłaszane przez nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców korzystających z naszej platformy - mówi Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting - Dzięki temu prowadzący może swobodnie kształtować program realizowanych zajęć czy kursów i rozwijać swój warsztat bez konieczności sięgania po dodatkowe oprogramowanie. Coraz więcej osób dostrzega korzyści rozwiązań cyfrowych, dlatego rośnie poparcie dla hybrydowego modelu nauczania i wykorzystanie jego potencjału. Nieustające działania na rzecz rozwoju platformy ClickMeeting i wsparcia jej użytkowników przynoszą efekty, co bardzo nas cieszy.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.