Komunikaty PR

Niepełnosprawność nie wyklucza! II edycja kampanii STOP Barierom

2020-07-15  |  11:00
Biuro prasowe

Sytuacja osób z niepełnosprawnością na rynku pracy, w ciągu minionych lat, znacząco się poprawiła, lecz wciąż nie jest zadowalająca. Według Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności w 2019 roku, współczynnik aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych w wieku produkcyjnym, w odniesieniu do roku 2018, wzrósł o 0,5 pkt. proc i uplasował się na poziomie 28,8% Podobnie jak wskaźnik zatrudnienia, który w 2019 roku w porównaniu z rokiem 2018 zwiększył się o 0,6 pkt. proc. i wyniósł 26,8%. Mimo tych pozytywnych zmian aktywność zawodowa osób z niepełnosprawnością wciąż znacząco odbiega od aktywności zawodowej osób sprawnych. W 2019 roku różnica między wskaźnikiem zatrudnienia osób sprawnych a niepełnosprawnych w wieku produkcyjnym wyniosła 51,6 pkt proc. a między stopą bezrobocia tych dwóch grup – 3,8 pkt proc.

Na zaistniałą sytuację wpływa wiele czynników. Pracownicy z niepełnosprawnością nadal boją się podejmować pracę zawodową i mają duże trudności ze znalezieniem pracy. Często są postrzegani przez pracodawców jako nieefektywni, na co dodatkowo wpływają negatywne doświadczenia obu stron. Zdarza się również, że osoby z niepełnosprawnością muszą mierzyć się dyskryminacją czy ofertami poniżej swoich kwalifikacji, co dotyczy zwłaszcza małych miejscowości.

- Praca jest ważna dla każdego człowieka - stanowi fundament życia społecznego i gospodarczego. Dla osób z niepełnosprawnością tym bardziej odgrywa szczególną rolę, dlatego tak istotne są wszelkie działania wspierające aktywność zawodową osób niepełnosprawnych - wskazuje prof. dr hab.n. med. Janusz Kocki, Przewodniczący Rady Naukowej Fundacji Neuron Plus i dodaje – Celem drugiej edycji kampanii STOP Barierom jest przełamywanie  stereotypów dotyczących zatrudniania osób z niepełnosprawnością, zachęcanie firm i instytucji do zatrudniania pracowników z dysfunkcjami czy dostarczanie rzetelnej wiedzy obydwu stronom w zakresie zmieniających się przepisów prawai dobrych praktyk.  

Na stronie projektu www.stopbarierom.pl, można znaleźć praktyczny e-niezbędnik dla osób z niepełnosprawnością, który w ramach II edycji kampanii został rozbudowany o sekcje dotyczące pracowników i pracodawców. Opracowanie zawiera informacje dotyczące m.in. dofinansowań i opłat dla firm zatrudniających niepełnosprawnych pracowników, czasu pracy osób z niepełnosprawnością, czy wymiaru ich urlopu. Dodatkowo e-niezbędnik posiada sekcję ,,COVID-19’’ z aktualnymi informacjami w zakresie pomocy finansowej i świadczeń jakie przysługują osobom z niepełnosprawnością w trakcie pandemii. Całość wspiera z kolei wirtualny doradca Neuron, który pomaga osobom z niepełnosprawnością w znalezieniu poszukiwanych przez nich treści.

Obecnie trwają prace nad poradnikiem dla pracodawców dotyczącym dobrych praktyk w zakresie zatrudniania osób z niepełnosprawnością oraz mapą firm przyjaznych niepełnosprawnych pracownikom.

Projekt STOP Barierom to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna na rzecz osób z niepełnosprawnością, ich rodzin i opiekunów. Kolejna edycja projektu koncentruje się na aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością i zachęceniu przedsiębiorców do zatrudniania pracowników z różnymi dysfunkcjami. Kampania zamierza też przełamywać bariery w tym obszarze, jak również dostarczać wsparcia i aktualnej oraz rzetelnej wiedzy dla pracodawców i niepełnosprawnych pracowników w zakresie zmieniających się przepisów prawa.

Projekt STOP Barierom potrwa do końca grudnia 2020 roku. Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie www.stopbarierom.pl oraz na kanale Facebook Fundacji.

Kampanię wspierają: Fundacja PKO Banku Polskiego, Fundacja ORLEN-DAR SERCA, Fundacja KGHM Polska Miedź, Totalizator Sportowy, PKO Bank Polski, Fundacja Agencji Rozwoju Przemysłu, Fundacja BGK, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwo Cyfryzacji, Wirtualna Polska, Sentione, Polska Press, Polskie Radio, Radio dla Ciebie.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjny ośrodek doskonalenia zawodowego dla nauczycieli i specjalistów Biuro prasowe
2024-04-17 | 13:00

Innowacyjny ośrodek doskonalenia zawodowego dla nauczycieli i specjalistów

Na początku marca firma otrzymał akredytację Pomorskiego Kuratora Oświaty i jako EduKaPol Szkolenia Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli została wpisana do rejestru placówek
Edukacja Niemal połowa Polaków zapomina o spożywaniu wody, a 35 proc. nie lubi jej smaku
2024-03-21 | 12:40

Niemal połowa Polaków zapomina o spożywaniu wody, a 35 proc. nie lubi jej smaku

Wyniki zeszłorocznej analizy ukazały, że nawet 68 proc. Polaków pije maksymalnie litr wody dziennie. Najnowsze badanie przeprowadzone przez austriacką markę Waterdrop ujawnia powody
Edukacja Na pionierów miast przyszłości w Pułtusku czeka innowacyjna makieta od Skriware
2024-03-20 | 01:00

Na pionierów miast przyszłości w Pułtusku czeka innowacyjna makieta od Skriware

Już 22 i 23 marca Zamek w Pułtusku stanie się areną wymiany doświadczeń przedstawicieli samorządów, biznesu i mieszkańców uczestniczących w Smart Town Congress. Praktycznym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Brytyjscy naukowcy dowiedli, że odczuwania szczęścia można się nauczyć. Trzeba jednak stale to ćwiczyć

Sześcioletnie badania, połączone z prowadzeniem kursów uczących tego, jak poprawić samopoczucie i stać się człowiekiem szczęśliwym, wykazały, że stosując odpowiednie strategie, można uzyskać zadowalające rezultaty. Przejście kursu prowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu Bristolskiego umożliwia poprawę parametrów świadczących o samopoczuciu nawet o 15 proc. Okazuje się jednak, że zalecane ćwiczenia należy wykonywać trwale – w przeciwnym razie następuje regres do poziomu sprzed ich wdrożenia. Dobre wyniki badań skłoniły ich autora do wydania poradnika. Jego polskojęzyczna wersja ukaże się w maju.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.