Komunikaty PR

Niemal połowa Polaków zapomina o spożywaniu wody, a 35 proc. nie lubi jej smaku

2024-03-21  |  12:40
Biuro prasowe

Wyniki zeszłorocznej analizy ukazały, że nawet 68 proc. Polaków pije maksymalnie litr wody dziennie. Najnowsze badanie przeprowadzone przez austriacką markę Waterdrop ujawnia powody takiego stanu rzeczy. Okazuje się, że nawet 48 proc. respondentów zapomina o piciu wody, a 35 proc. nie lubi jej smaku. Zdecydowana większość chce jednak zmienić swoje nawyki, o czym świadczyć może fakt, że niemal 94 proc. ankietowanych planuje w tym roku spożywać 2 litry wody dziennie. Równocześnie niemal 40 proc. uważa, że pomocne byłoby posiadanie ze sobą butelki w każdym miejscu.

Światowy Dzień Wody. Nawet ⅓ osób nie lubi jej smaku
Naukowcy z National Institiutes of Health, udowodnili, że odpowiednie nawodnienie wiąże się ze znaczącym zmniejszeniem ryzyka niewydolności serca. W naszym kraju na chorobę tę cierpi nawet około miliona Polaków. Utrzymywanie nawyku picia wystarczającej ilości płynów jest niezwykle ważne dla naszego zdrowia, o czym powinniśmy pamiętać nie tylko w trakcie zbliżającego się Światowego Dnia Wody, obchodzonego corocznie 22 marca.

Wyniki najnowszej ankiety przeprowadzonej przez Waterdrop wskazują, że w wypijaniu odpowiedniej ilości wody Polakom najbardziej przeszkadza zapominanie o tym (47,8 proc.). Ankietowani wskazali również, że 35 proc. z nich nie lubi smaku wody, podczas gdy 9,2 proc. osób twierdzi, że brakuje im na to czasu, a 8 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Polacy nie piją wystarczającej ilości wody, ale chcą to zmienić
Zgromadzenie Ogólne ONZ ustanowiło Światowy Dzień Wody poprzez rezolucję w 1992 roku. Zgodnie z wytycznymi Europejskiego urzędu do spraw Bezpieczeństwa Żywności, kobiety powinny pić przynajmniej 2 litry wody dziennie, a mężczyźni nawet 2,5 litra. Wyniki badania przeprowadzonego przez Waterdrop ukazują, że nawet 93,7 proc. respondentów zamierza wypijać w tym roku co najmniej 2 litry dziennie. Jednak wcześniejsze badanie pokazało nam, że nie będzie to proste. Tylko 22,2 proc. Polaków pije więcej niż dwie szklanki wody dziennie, a aż 8,5 proc. pije jej zaledwie mniej niż dwie w trakcie doby.

Skuteczne sposoby na nawadnianie się
Polacy uważają, że w spożywaniu większej ilości wody dziennie pomogłoby im posiadanie butelki zawsze przy sobie (38,6 proc.), inny smak wody (32,8 proc.) oraz aplikacja przypominająca o jej piciu (17,7 proc.). Z kolei 8,3 proc. respondentów badania Waterdrop nie ma na ten temat zdania, a 2,7 proc. uważa, że pomogłoby im picie wody o konkretnych, ustalonych godzinach. Dostępne od Waterdrop w limitowanych edycjach: stalowa butelka termiczna Glossy o pojemności 600 ml, w kolorze pastelowej, delikatnej zieleni oraz powracający smak rozpuszczalnych Microdrinków Cola mogą pomóc osobom, które chcą dbać o regularne nawadnianie się poprzez posiadanie butelki z piciem zawsze przy sobie oraz tym, którzy nie lubią smaku wody.

Zrównoważony rozwój
Waterdrop dba o to, aby stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Ambasadorem oraz inwestorem marki jest uznany tenisista Novak Djoković. W ubiegłym roku firma podjęła współpracę z Rosie Huntington Whiteley oraz Conchitą Wurst. Waterdrop wierzy w świat bez plastiku i wprowadza butelki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru i konserwantów.


Waterdrop® to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia –  wodą.

 

https://waterdrop.pl/

https://www.facebook.com/waterdroppolska/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjny ośrodek doskonalenia zawodowego dla nauczycieli i specjalistów Biuro prasowe
2024-04-17 | 13:00

Innowacyjny ośrodek doskonalenia zawodowego dla nauczycieli i specjalistów

Na początku marca firma otrzymał akredytację Pomorskiego Kuratora Oświaty i jako EduKaPol Szkolenia Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli została wpisana do rejestru placówek
Edukacja Na pionierów miast przyszłości w Pułtusku czeka innowacyjna makieta od Skriware
2024-03-20 | 01:00

Na pionierów miast przyszłości w Pułtusku czeka innowacyjna makieta od Skriware

Już 22 i 23 marca Zamek w Pułtusku stanie się areną wymiany doświadczeń przedstawicieli samorządów, biznesu i mieszkańców uczestniczących w Smart Town Congress. Praktycznym
Edukacja Ruszyły zapisy na wiosenną edycję warsztatów z cyklu ADAMED SmartUP Academy
2024-03-15 | 17:00

Ruszyły zapisy na wiosenną edycję warsztatów z cyklu ADAMED SmartUP Academy

15 marca rozpoczęły się zapisy na bezpłatne warsztaty w ramach wiosennej edycji ADAMED SmartUP Academy, dedykowane pasjonatom nauk ścisłych i przyrodniczych w wieku 14-19 lat. W tegorocznej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.