Komunikaty PR

Nadmiar elektroniki szkodzi rozwojowi dziecka. Jak mądrze korzystać z ekranów?

2024-07-26  |  12:28
Biuro prasowe
Kontakt

Bartłomiej Dwornik
Ogólnopolski Operator Oświaty

ul. Jana Gorczyczewskiego 2/7
60-554 Poznań
fundaraising|operator.edu.pl| |fundaraising|operator.edu.pl
+48 533 978 513
https://operator.edu.pl

ilustracja: Adobe Firefly AI [domena publiczna]

WHO zaleca, aby dzieci do drugiego roku życia w ogóle nie miały kontaktu z elektroniką. Starsze dzieci powinny spędzać przed ekranem nie więcej niż godzinę dziennie, a czas ten powinien być wypełniony wartościowymi treściami edukacyjnymi.

 Regularne przekraczanie tych ram to nie tylko prosta droga do uzależnienia, ale również potencjalna przyczyna poważnych konsekwencji w prawidłowym rozwoju dziecka. I tym psychologicznym i tym fizycznym – przestrzega Marta Czajkowska, neurologopeda i terapeuta pedagogiczny z publicznego przedszkola Columbus we Wrocławiu, ekspertka platformy #MAMYNATORADĘtworzonej przez fundację Ogólnopolski Operator Oświaty. – Zamiast biernego oglądanie bajek czy granie w gry, warto zaangażować dziecko w aktywne korzystanie z technologii.

Podpowiedzi dla rodzica:

  • Ustal jasne zasady. Określ, ile czasu dziennie dziecko może spędzać przed ekranem, jakie i kiedy treści może oglądać.
  • Stosuj konsekwencje. Jeśli dziecko nie przestrzega zasad, ograniczaj dostęp do elektroniki.
  • Zmiana nawyków dziecka wymaga czasu i cierpliwości. Nie zniechęcaj się, jeśli na początku napotkasz opór.
  • Pamiętaj, że najważniejsze jest to, aby dziecko miało zbalansowany styl życia. Zarówno na korzystanie z technologii, jak i na inne aktywności, jak zabawa, nauka, sport i kontakt z innymi ludźmi.
     

* * *

Porada jest częścią projektu społecznego #MAMYNATORADĘ, którego celem jest wspieranie rodziców w dbaniu o prawidłowy rozwój dzieci. Bezpłatne poradniki dla rodziców opracowują doświadczeni pedagodzy, psycholodzy dziecięcy i logopedzi: https://operator.edu.pl/pl/poradnia

Projekt finansowany jest z dobrowolnych datków i darowizn oraz odpisów 1,5% podatku PIT.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ogólnopolski Operator Oświaty
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Rusza kolejna edycja Orbit® „Dziel się Uśmiechem Biuro prasowe
2024-09-17 | 17:00

Rusza kolejna edycja Orbit® „Dziel się Uśmiechem"

Wrzesień to nie tylko czas powrotów z wakacji, spotkań z dawno niewidzianymi kolegami i nauczycielami. Wraz z początkiem nowego roku szkolnego tradycyjnie rusza też kolejna, tym razem
Edukacja 6 na 10 nauczycieli z niepokojem czeka na rozpoczęcie roku szkolnego
2024-08-23 | 12:00

6 na 10 nauczycieli z niepokojem czeka na rozpoczęcie roku szkolnego

Wielu nauczycielom nawet przerwa wakacyjna nie pomogła w „naładowaniu baterii”, co jeszcze bardziej pogłębia ich niepokój. Lęk przed nadchodzącym rokiem szkolnym
Edukacja Zazdrość, rywalizacja i kłótnie rodzeństwa. #mamynatoradę
2024-08-08 | 09:45

Zazdrość, rywalizacja i kłótnie rodzeństwa. #mamynatoradę

Więź między rodzeństwem jest niezwykle ważna, jednak czasami dochodzi do konfliktów. Jakie są przyczyny kłótni między dziećmi i co zrobić, aby takich spięć było

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

Nauka

Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

Handel

Wylesianie jedną z głównych przyczyn zmian klimatu. Coraz więcej podmiotów angażuje się w ich ochronę

Ze względu na różnorodną i szczególnie istotną rolę, jaką pełnią lasy, coraz więcej mówi się o potrzebie wzmocnienia ich ochrony. Wylesianie i degradacja lasów są bowiem jednymi z głównych czynników, które przyspieszają zachodzącą globalnie zmianę klimatu. W działania na rzecz ochrony lasów angażują się również firmy. Jedną z inicjatyw, która w tym pomaga, jest certyfikacja lasów poświadczająca, że pochodzące z nich drewno jest pozyskiwane z poszanowaniem przyrody i ludzi z nimi związanych. Rozpoczynający się właśnie Tydzień Lasów FSC to dla tych firm okazja, by pokazać swoje działania na rzecz ochrony lasów, a jednocześnie edukować swoich klientów w tym zakresie.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.