Młodzież z całego świata nagrała piosenkę dla rówieśników z Ukrainy.
Uczennice korzystając z możliwości, jakie dają nowe technologie, nagrały piosenkę wspólnie z rówieśnikami z całego świata. W akcję zaangażowały się m.in. szkoły z Ghany, Włoch, Australii czy Filipin. Jest to wyraz solidarności w stosunku do nastolatek z Ukrainy, które obecnie przeżywają horror wojny.
Pomysł nagrania powstał w dniu, kiedy jedna z uczennic ukraińskiego pochodzenia, zaraz po rozpoczęciu wojny w jej kraju, zamiast schronić się w naszym kraju i korzystać z możliwości życia w pokoju - zdecydowała się razem z mamą wrócić do kraju, aby tam pomagać swojej rodzinie - opowiada Katarzyna Kondej, na co dzień odpowiadająca za promocję Liceum Sióstr Nazaretanek.
Data premiery nie jest przypadkowa, bo I września to 82 rocznica Wybuchu II Wojny Światowej, ale też początek roku szkolnego - również w Ukrainie. Polacy kilkadziesiąt lat temu byli w dokładnie takiej samej sytuacji.
Dzisiejsza premiera jest dopiero początkiem. 21 września w Międzynarodowy Dzień Pokoju szkoła zaprezentuje drugi teledysk, w którym udział wezmą młodzi ludzie z kolejnych zakątków świata. Również Ty możesz wziąć udział w klipie. Wystarczy, że wyślesz swoją wersję piosenki z video na adres mailowy weareukraine@nazaretanki.edu.pl. Udowodnijmy, że głos tysięcy młodych osób jest ważny!
Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024
Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.