Młodzież z całego świata nagrała piosenkę dla rówieśników z Ukrainy.
Uczennice korzystając z możliwości, jakie dają nowe technologie, nagrały piosenkę wspólnie z rówieśnikami z całego świata. W akcję zaangażowały się m.in. szkoły z Ghany, Włoch, Australii czy Filipin. Jest to wyraz solidarności w stosunku do nastolatek z Ukrainy, które obecnie przeżywają horror wojny.
Pomysł nagrania powstał w dniu, kiedy jedna z uczennic ukraińskiego pochodzenia, zaraz po rozpoczęciu wojny w jej kraju, zamiast schronić się w naszym kraju i korzystać z możliwości życia w pokoju - zdecydowała się razem z mamą wrócić do kraju, aby tam pomagać swojej rodzinie - opowiada Katarzyna Kondej, na co dzień odpowiadająca za promocję Liceum Sióstr Nazaretanek.
Data premiery nie jest przypadkowa, bo I września to 82 rocznica Wybuchu II Wojny Światowej, ale też początek roku szkolnego - również w Ukrainie. Polacy kilkadziesiąt lat temu byli w dokładnie takiej samej sytuacji.
Dzisiejsza premiera jest dopiero początkiem. 21 września w Międzynarodowy Dzień Pokoju szkoła zaprezentuje drugi teledysk, w którym udział wezmą młodzi ludzie z kolejnych zakątków świata. Również Ty możesz wziąć udział w klipie. Wystarczy, że wyślesz swoją wersję piosenki z video na adres mailowy weareukraine@nazaretanki.edu.pl. Udowodnijmy, że głos tysięcy młodych osób jest ważny!

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.