Komunikaty PR

Matematyka da się polubić i zrozumieć, bo otacza nas na co dzień!

2021-11-29  |  13:41
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Koszyczek
Agencja Face It!

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl

Skomplikowane działania, mnóstwo zadań domowych i trudne sprawdziany powodują, że na słowo matematyka sporo osób dostaje „gęsiej skórki”. Dlaczego ten przedmiot kojarzy się z tak wieloma obawami, czy matematykę da się „oswoić” i zrozumieć?  

W zasadzie wszystko to co nas otacza ma kształt, da się policzyć i zmierzyć. Co ciekawe, praktycznie w każdej dziedzinie życia wykorzystujemy różne działania matematyczne. Niektóre z nich są bardzo proste, takie jak dodawanie np. licząc bramki w czasie meczu. Wydaje się, że nauka matematyki byłaby o tyle łatwiejsza, gdyby na początku danej partii materiału uczeń dowiedział się, kiedy ta wiedza będzie dla niego przydatna w przyszłości.

Jak podkreśla Robert Berger twórca unikalnej metody nauczania matematyki, pomysłodawca platformy Itakzdasz,.pl, który od zawsze lubił królową nauk i już w liceum pomagał kolegom, gdy mieli kłopoty z rozumieniem materiału. - Matematyka otacza nas na co dzień, jej dostrzeżenie może być dla nas fantastyczną przygodą, wystarczy się tylko na nią otworzyć i zauważyć. Już z zagadnień, które poznajemy na etapie szkoły średniej, a wcześniej w szkole podstawowej, ma praktyczne przełożenie. Jest obecna w finansach, jeżeli chodzi o procenty, zarobki, kredyty. W kuchni - proporcje w napojach, w kawie, w drinkach, w barmaństwie, o czym też mam parę filmików na swoim kanale na Youtubie. W grach - matematyczne postrzeganie pomaga w myśleniu strategicznym, w logicznym podejmowaniu decyzji. Matematyka jest także obecna w sporcie, tańcu, sztuce, architekturze, a nawet we śnie. Jak się okazuje dzięki matematyce można inaczej postrzegać świat, zobaczyć geometrię w otaczających nas przedmiotach, jej poznawanie może być naprawdę fascynujące.

 

 

Dlaczego zatem, uczniowie obawiają się matematyki? Negatywne wspomnienia związane z nauką matematyki są najczęściej spowodowane brakiem zrozumienia danej partii materiału, w wyniku czego powstają zaległości, które mogą powodować kolejne problemy w nauce. Innym problemem, jaki może dotykać uczniów są różne predyspozycje i szybkość nauki. W jednej klasie mogą znajdować się zarówno wybitni uczniowie, jak i przeciętni, dlatego nauka matematyki może być przez to utrudniona. Jak podkreśla Robert Berger - Trzeba brać pod uwagę także stres, niepewność, brak wiary w siebie ucznia. Często jest to też kwestia nauczyciela, który w nieodpowiedni sposób tłumaczy materiał, a jak uczeń nie zrozumie, to przez ten brak pewności siebie boi się dopytać, doprecyzować i powoduje to zaległości. Nierzadko nauczyciel przedmiotowy zamiast wspierać, utwierdza w przekonaniu, że zdana matura będzie cudem. Z takim nastawieniem maturzyści podchodzą do poprawki, co oznacza że w pewien sposób uwierzyli i nie starali się zdać za pierwszym podejściem. Uważam, że wiara w ucznia i ich motywowanie jest jednym z najistotniejszych czynników sukcesu. Bardzo często kursant przychodzi zdemotywowany przez nauczyciela. Zdaję sobie sprawę z tego, że jestem jedynie zastępstwem i biorę za to odpowiedzialność. Gdy uda mi się nawiązać pozytywne relacje, uczeń chętnie wykonuje pracę. Ma w sobie tę pokorę i stara się nadrobić materiał.

Jak się okazuje, podstawowym czynnikiem, który wpływa na efektywność przyswojenia wiedzy z matematyki jest „przełamanie” tzw. blokady psychicznej. Uczniowie zazwyczaj mają negatywne wspomnienia z nauki matematyki w latach wczesnoszkolnych. Takie jak m.in. niezrozumienie materiału i brak wsparcia w jego skutecznym nauczeniu. To powoduje, że bardzo często nie wierzą w siebie. Towarzyszy im niepewność w przyswajaniu dalszego materiału. Często nie wiedzą też, na jakim etapie dane zadanie można już zakończyć. Bez wątpienia umiejętne wsparcie ucznia, a także uświadomienie mu, że królowa nauk może mu się przydać w życiu codziennym są kluczem do jej efektywnego nauczenia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It!
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25 Biuro prasowe
2024-12-17 | 11:10

Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25

W dniach 10–12 listopada 2025 roku Warszawa stanie się centrum dyskusji o przyszłości europejskiego lotnictwa. Lazarski Aviation Academy będzie gospodarzem Europejskiej Konferencji
Edukacja AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
2024-12-12 | 13:00

AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej

Zespół AGH Space Systems wygrał prestiżowe zawody łazików marsjańskich w USA. Uczelnia świętuje ten ogromny sukces i konsekwentnie prowadzi wieloetapową transformację
Edukacja Acer i Google wspierają współczesną edukację
2024-12-04 | 11:30

Acer i Google wspierają współczesną edukację

Acer i Google wspierają współczesną edukację – zapraszają nauczycieli na webinar o sztucznej inteligencji Wychodząc naprzeciw wyzwaniom współczesnej edukacji, Acer

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Przemysł

Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

Farmacja

Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi

Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.