Komunikaty PR

Matematyka da się polubić i zrozumieć, bo otacza nas na co dzień!

2021-11-29  |  13:41
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Koszyczek
Agencja Face It!

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl

Skomplikowane działania, mnóstwo zadań domowych i trudne sprawdziany powodują, że na słowo matematyka sporo osób dostaje „gęsiej skórki”. Dlaczego ten przedmiot kojarzy się z tak wieloma obawami, czy matematykę da się „oswoić” i zrozumieć?  

W zasadzie wszystko to co nas otacza ma kształt, da się policzyć i zmierzyć. Co ciekawe, praktycznie w każdej dziedzinie życia wykorzystujemy różne działania matematyczne. Niektóre z nich są bardzo proste, takie jak dodawanie np. licząc bramki w czasie meczu. Wydaje się, że nauka matematyki byłaby o tyle łatwiejsza, gdyby na początku danej partii materiału uczeń dowiedział się, kiedy ta wiedza będzie dla niego przydatna w przyszłości.

Jak podkreśla Robert Berger twórca unikalnej metody nauczania matematyki, pomysłodawca platformy Itakzdasz,.pl, który od zawsze lubił królową nauk i już w liceum pomagał kolegom, gdy mieli kłopoty z rozumieniem materiału. - Matematyka otacza nas na co dzień, jej dostrzeżenie może być dla nas fantastyczną przygodą, wystarczy się tylko na nią otworzyć i zauważyć. Już z zagadnień, które poznajemy na etapie szkoły średniej, a wcześniej w szkole podstawowej, ma praktyczne przełożenie. Jest obecna w finansach, jeżeli chodzi o procenty, zarobki, kredyty. W kuchni - proporcje w napojach, w kawie, w drinkach, w barmaństwie, o czym też mam parę filmików na swoim kanale na Youtubie. W grach - matematyczne postrzeganie pomaga w myśleniu strategicznym, w logicznym podejmowaniu decyzji. Matematyka jest także obecna w sporcie, tańcu, sztuce, architekturze, a nawet we śnie. Jak się okazuje dzięki matematyce można inaczej postrzegać świat, zobaczyć geometrię w otaczających nas przedmiotach, jej poznawanie może być naprawdę fascynujące.

 

 

Dlaczego zatem, uczniowie obawiają się matematyki? Negatywne wspomnienia związane z nauką matematyki są najczęściej spowodowane brakiem zrozumienia danej partii materiału, w wyniku czego powstają zaległości, które mogą powodować kolejne problemy w nauce. Innym problemem, jaki może dotykać uczniów są różne predyspozycje i szybkość nauki. W jednej klasie mogą znajdować się zarówno wybitni uczniowie, jak i przeciętni, dlatego nauka matematyki może być przez to utrudniona. Jak podkreśla Robert Berger - Trzeba brać pod uwagę także stres, niepewność, brak wiary w siebie ucznia. Często jest to też kwestia nauczyciela, który w nieodpowiedni sposób tłumaczy materiał, a jak uczeń nie zrozumie, to przez ten brak pewności siebie boi się dopytać, doprecyzować i powoduje to zaległości. Nierzadko nauczyciel przedmiotowy zamiast wspierać, utwierdza w przekonaniu, że zdana matura będzie cudem. Z takim nastawieniem maturzyści podchodzą do poprawki, co oznacza że w pewien sposób uwierzyli i nie starali się zdać za pierwszym podejściem. Uważam, że wiara w ucznia i ich motywowanie jest jednym z najistotniejszych czynników sukcesu. Bardzo często kursant przychodzi zdemotywowany przez nauczyciela. Zdaję sobie sprawę z tego, że jestem jedynie zastępstwem i biorę za to odpowiedzialność. Gdy uda mi się nawiązać pozytywne relacje, uczeń chętnie wykonuje pracę. Ma w sobie tę pokorę i stara się nadrobić materiał.

Jak się okazuje, podstawowym czynnikiem, który wpływa na efektywność przyswojenia wiedzy z matematyki jest „przełamanie” tzw. blokady psychicznej. Uczniowie zazwyczaj mają negatywne wspomnienia z nauki matematyki w latach wczesnoszkolnych. Takie jak m.in. niezrozumienie materiału i brak wsparcia w jego skutecznym nauczeniu. To powoduje, że bardzo często nie wierzą w siebie. Towarzyszy im niepewność w przyswajaniu dalszego materiału. Często nie wiedzą też, na jakim etapie dane zadanie można już zakończyć. Bez wątpienia umiejętne wsparcie ucznia, a także uświadomienie mu, że królowa nauk może mu się przydać w życiu codziennym są kluczem do jej efektywnego nauczenia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It!
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024 Biuro prasowe
2024-11-15 | 01:00

Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024

Do tegorocznej edycji prestiżowego konkursu dla młodych innowatorów zgłoszonych zostało rekordowe 334 projektów, 33 z nich dotarły do wielkiego Finału. Podczas trzech dni
Edukacja Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
2024-11-14 | 15:00

Program edukacyjny Next Engineers w Polsce

Fundacja GE Aerospace ogłosiła nawiązanie współpracy z Fundacją Perspektywy w celu uruchomienia programu edukacyjnego Next Engineers w Polsce. Warszawa została wybrana jako pierwsza z
Edukacja Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
2024-11-09 | 09:30

Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki

Jak działa szampon? Dlaczego jajko dryfuje w wodzie? Jak rozdzielić kolor flamastra na więcej barw? Te i inne pytania znajdą odpowiedzi w nowych scenariuszach lekcji przygotowanych w ramach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.