Matematyka da się polubić i zrozumieć, bo otacza nas na co dzień!
Agencja Face It!
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl
Skomplikowane działania, mnóstwo zadań domowych i trudne sprawdziany powodują, że na słowo matematyka sporo osób dostaje „gęsiej skórki”. Dlaczego ten przedmiot kojarzy się z tak wieloma obawami, czy matematykę da się „oswoić” i zrozumieć?
W zasadzie wszystko to co nas otacza ma kształt, da się policzyć i zmierzyć. Co ciekawe, praktycznie w każdej dziedzinie życia wykorzystujemy różne działania matematyczne. Niektóre z nich są bardzo proste, takie jak dodawanie np. licząc bramki w czasie meczu. Wydaje się, że nauka matematyki byłaby o tyle łatwiejsza, gdyby na początku danej partii materiału uczeń dowiedział się, kiedy ta wiedza będzie dla niego przydatna w przyszłości.
Jak podkreśla Robert Berger twórca unikalnej metody nauczania matematyki, pomysłodawca platformy Itakzdasz,.pl, który od zawsze lubił królową nauk i już w liceum pomagał kolegom, gdy mieli kłopoty z rozumieniem materiału. - Matematyka otacza nas na co dzień, jej dostrzeżenie może być dla nas fantastyczną przygodą, wystarczy się tylko na nią otworzyć i zauważyć. Już z zagadnień, które poznajemy na etapie szkoły średniej, a wcześniej w szkole podstawowej, ma praktyczne przełożenie. Jest obecna w finansach, jeżeli chodzi o procenty, zarobki, kredyty. W kuchni - proporcje w napojach, w kawie, w drinkach, w barmaństwie, o czym też mam parę filmików na swoim kanale na Youtubie. W grach - matematyczne postrzeganie pomaga w myśleniu strategicznym, w logicznym podejmowaniu decyzji. Matematyka jest także obecna w sporcie, tańcu, sztuce, architekturze, a nawet we śnie. Jak się okazuje dzięki matematyce można inaczej postrzegać świat, zobaczyć geometrię w otaczających nas przedmiotach, jej poznawanie może być naprawdę fascynujące.
Dlaczego zatem, uczniowie obawiają się matematyki? Negatywne wspomnienia związane z nauką matematyki są najczęściej spowodowane brakiem zrozumienia danej partii materiału, w wyniku czego powstają zaległości, które mogą powodować kolejne problemy w nauce. Innym problemem, jaki może dotykać uczniów są różne predyspozycje i szybkość nauki. W jednej klasie mogą znajdować się zarówno wybitni uczniowie, jak i przeciętni, dlatego nauka matematyki może być przez to utrudniona. Jak podkreśla Robert Berger - Trzeba brać pod uwagę także stres, niepewność, brak wiary w siebie ucznia. Często jest to też kwestia nauczyciela, który w nieodpowiedni sposób tłumaczy materiał, a jak uczeń nie zrozumie, to przez ten brak pewności siebie boi się dopytać, doprecyzować i powoduje to zaległości. Nierzadko nauczyciel przedmiotowy zamiast wspierać, utwierdza w przekonaniu, że zdana matura będzie cudem. Z takim nastawieniem maturzyści podchodzą do poprawki, co oznacza że w pewien sposób uwierzyli i nie starali się zdać za pierwszym podejściem. Uważam, że wiara w ucznia i ich motywowanie jest jednym z najistotniejszych czynników sukcesu. Bardzo często kursant przychodzi zdemotywowany przez nauczyciela. Zdaję sobie sprawę z tego, że jestem jedynie zastępstwem i biorę za to odpowiedzialność. Gdy uda mi się nawiązać pozytywne relacje, uczeń chętnie wykonuje pracę. Ma w sobie tę pokorę i stara się nadrobić materiał.
Jak się okazuje, podstawowym czynnikiem, który wpływa na efektywność przyswojenia wiedzy z matematyki jest „przełamanie” tzw. blokady psychicznej. Uczniowie zazwyczaj mają negatywne wspomnienia z nauki matematyki w latach wczesnoszkolnych. Takie jak m.in. niezrozumienie materiału i brak wsparcia w jego skutecznym nauczeniu. To powoduje, że bardzo często nie wierzą w siebie. Towarzyszy im niepewność w przyswajaniu dalszego materiału. Często nie wiedzą też, na jakim etapie dane zadanie można już zakończyć. Bez wątpienia umiejętne wsparcie ucznia, a także uświadomienie mu, że królowa nauk może mu się przydać w życiu codziennym są kluczem do jej efektywnego nauczenia.
Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25
AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
Acer i Google wspierają współczesną edukację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.
Media i PR
Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa
Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.
Ochrona środowiska
Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne
Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji CO2 oraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.