Komunikaty PR

Mars Polska i Biedronka łączą siły, aby dbać o zdrowie zębów

2024-10-08  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
MP
GardenOfWords

Zainteresowani będą mieli okazję skorzystać z bezpłatnego przeglądu stomatologicznego oraz porad specjalistów, jak zapobiegać próchnicy i cieszyć się zdrowiem jamy ustnej. Aby wziąć udział w akcji należy dokonać zakupu za min. 50 zł w sklepie sieci Biedronka, w tym dowolnej gumy bezcukrowej marki Orbit® w dniach stacjonowania w mieście Dentobusa.

Próchnica bywa chorobą bagatelizowaną. Tymczasem jej skala na świecie oraz w Polsce może zaskakiwać. Jak wynika z Raportu WHO Global Oral Health – na choroby związane ze złym stanem zdrowia jamy ustnej globalnie cierpi aż 3,5 miliarda osób. Czyni to z próchnicy najczęściej występującą chorobę na świecie. W Polsce boryka się z nią aż 85 procent dwunastolatków i niemal każdy dorosły. WHO wyliczyło, że leczenie próchnicy generuje w Polsce łącznie koszty na poziomie ponad 1,7 milionów dolarów rocznie. Tymczasem nieleczona niesie za sobą ryzyko innych poważnych chorób, może też zmniejszać skuteczność niektórych terapii. Specjaliści są jednak zdania, że chorobie tej można skutecznie zapobiegać, stosując konsekwentnie proste zasady higieny. Dlatego właśnie Mars Polska wraz z siecią sklepów Biedronka kolejny raz zdecydowali się na wspólną inicjatywę, której celem jest zwiększanie świadomości nt. próchnicy i skutecznych sposobów jej zapobiegania.

Znany już z ubiegłej jesieni Dentobus tym razem w październiku odwiedzi Warszawę. 5 października będzie stacjonował przy sklepie Biedronka przy ul. Sytej 100 w godzinach 11.00-19.00. Z kolei 26 października również w godzinach 11.00-19.00 będzie dostępny przy ul. Plastycznej 10. Mieszkańcy, dokonując zakupów w sklepach sieci Biedronka za min. 50 zł, w tym dowolnej gumy bezcukrowej Orbit®, w dniach postoju Dentobusa, będą mieli szansę skorzystania z bezpłatnego przeglądu dentystycznego oraz porad jak poprawić skuteczność ich codziennych zabiegów pielęgnacyjnych jamy ustnej. Otrzymają też materiały – powstałe w ramach programu edukacyjnego Orbit® „Dziel się Uśmiechem” – pokazujące, jak w prosty sposób dbać o zdrowie zębów. Na chętnych czekać będą także próbki gumy bezcukrowej Orbit®, aby przypominać, że żucie bezcukrowej gumy po jedzeniu i piciu, kiedy nie mamy możliwości umycia zębów, jest ważnym elementem codziennej profilaktyki próchnicy.

- Skala choroby próchnicowej w Polsce nadal jest alarmująca, dlatego wspólnie z siecią sklepów Biedronka kolejny raz łączymy siły w pożytecznej społecznie inicjatywie. Jako firma odpowiedzialna społecznie oraz producent bezcukrowych gum, których żucie jest jednym z elementów profilaktyki zdrowych i czystych zębów, wspólnie z partnerami, od lat realizujemy ogólnopolską akcję edukacyjną „Dziel się Uśmiechem”. W tym roku szkolnym dotrze ona do nawet 150 tysięcy uczniów podstawówek w całym kraju. Dzięki dodatkowym inicjatywom, które co roku realizujemy wspólnie z siecią sklepów Biedronka możemy docierać do jeszcze większej grupy Polaków, w trosce o poprawę stanu zębów zaznacza Monika Piekarska, Kierowniczka ds. Korporacyjnych, Mars Polska.

- Sieć sklepów Biedronka od lat, zgodnie z rekomendacjami krajowych i międzynarodowych instytucji żywieniowych, propaguje zdrowe nawyki żywieniowe i zdrowy styl życia wśród Polaków. W ten sposób chcemy przyczyniać się do zapobiegania chorobom, w profilaktyce których prawidłowy sposób żywienia jest szczególnie ważny, takich jak np. otyłość, cukrzyca typu II, osteoporoza czy choroby sercowo-naczyniowe. W produktach naszych marek własnych systematycznie redukujemy zawartość m.in. cukru czy soli, dbając o ich prosty skład i edukując w zakresie dokonywania bardziej świadomych wyborów żywieniowych przy półce sklepowej. Próchnica stanowi poważny problem zdrowia publicznego, któremu sprzyjają nieprawidłowe nawyki żywieniowe, dlatego tym chętniej przyłączamy się do inicjatyw, które mają na celu jej profilaktykę i poprawę stanu zdrowia, zwłaszcza wśród naszych najmłodszych klientów stwierdza Katarzyna Zgieb, Starszy Menedżer ds. Żywienia i Rozwoju Jakości w sieci Biedronka.

O programie „Dziel się Uśmiechem”:

Ogólnopolski program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem” jest prowadzony przez Mars Wrigley i Polski Czerwony Krzyż nieprzerwanie od 2013 roku. Inicjatywa jest wspierana merytorycznie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. Na wyjątkowych lekcjach uczniowie klas 0-3 w prosty i angażujący sposób poznają sposoby i techniki dbania o higienę jamy ustnej. Uczą się też 4 kroków dla zdrowych i czystych zębów, które w łatwy sposób można włączyć do codziennej rutyny:

1. Szczotkuj – Myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej 2 razy dziennie.

2. Czyść – Stosuj dodatkowe środki higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe.

3. Żuj – Żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie masz możliwości umycia zębów. 

4. Kontroluj – Regularnie, raz na pół roku, odwiedzaj stomatologa.   

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GardenOfWords
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25 Biuro prasowe
2024-12-17 | 11:10

Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25

W dniach 10–12 listopada 2025 roku Warszawa stanie się centrum dyskusji o przyszłości europejskiego lotnictwa. Lazarski Aviation Academy będzie gospodarzem Europejskiej Konferencji
Edukacja AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
2024-12-12 | 13:00

AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej

Zespół AGH Space Systems wygrał prestiżowe zawody łazików marsjańskich w USA. Uczelnia świętuje ten ogromny sukces i konsekwentnie prowadzi wieloetapową transformację
Edukacja Acer i Google wspierają współczesną edukację
2024-12-04 | 11:30

Acer i Google wspierają współczesną edukację

Acer i Google wspierają współczesną edukację – zapraszają nauczycieli na webinar o sztucznej inteligencji Wychodząc naprzeciw wyzwaniom współczesnej edukacji, Acer

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE

Zaledwie 23 proc. światowej produkcji farmaceutycznej pokrywa Europa. Bardzo dynamicznie rośnie potencjał wytwórczy Azji i może się ona wysunąć na pozycję lidera. Ministrowie zdrowia krajów Unii Europejskiej są zgodni co do tego, że Europa powinna się stać atrakcyjnym rynkiem inwestycyjnym dla przemysłu farmaceutycznego i dążyć do samowystarczalności w produkcji leków i substancji czynnych niezbędnych do ich wytwarzania. Wciąż jednak przedsiębiorcy napotykają bariery biurokratyczne, a wsparcie krajowe i unijne dla inwestorów jest nadal niewystarczająco atrakcyjne.

Konsument

Za pół roku zacznie obowiązywać w Polsce system kaucyjny. Polacy obawiają się jego uciążliwości

1 października br. w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Nie wszyscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, jakimi regułami będzie się rządzić. Eksperci podkreślają jednak, że podejście społeczeństwa jest pozytywne, choć wdrażaniu systemu towarzyszą pewne obawy. Ich zdaniem nie da się pewnie uniknąć na początku błędów i frustracji, ale pozytywne jest już to, że system zacznie działać.

Edukacja

W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.