Marka WINIARY zaprasza na warsztaty KIS Design Jam
Już 6. grudnia br. odbędą się bezpłatne warsztaty KIS Design Jam, organizowane przez Puławski Park Naukowo-Technologiczny. W ramach wydarzenia uczestnicy zmierzą się z ważnym problemem społeczno-gospodarczym i postarają się znaleźć sposób na jego rozwiązanie. Partnerem najbliższego wyzwania jest marka WINIARY, a tematem przewodnim to, jak wykorzystać technologię, by pomóc ludziom w niemarnowaniu jedzenia. Zgłoszenia trwają do 30. listopada 2022 roku.
Wspieramy innowacyjne podejście
KIS Design Jam to wydarzenie edukacyjne w formie warsztatowej, prowadzone w oparciu o metody design thinking i service design. Do każdej edycji zaproszony jest inny partner – instytucja publiczna, przedsiębiorstwo, czy organizacja społeczna – który określa temat wyzwania i dostarcza merytoryczne materiały, pozwalające go zgłębić. Po zapoznaniu się z wszystkimi najważniejszymi aspektami danej sytuacji, uczestnicy zostają podzieleni na zespoły i ich zadaniem jest wypracowanie kreatywnego i nieszablonowego podejścia, które pomoże rozwiązać ważny problem społeczny lub gospodarczy. Każda grupa przygotowuje propozycję działań dla tzw. person, czy archetypów osób reprezentujących cechy odbiorców usługi lub produktu. Pozwala to poznać wzorce behawioralne, motywacje lub umiejętności konsumentów. Dzięki temu, wypracowane podczas warsztatów rozwiązania uwzględniają różne perspektywy i pozwalają spojrzeć na problem możliwie szeroko.
Razem w walce o niemarnowanie
Najbliższa edycja challenge’u powstaje we współpracy z marką WINIARY i skupia się na tym, Jak wykorzystać technologie, żeby pomoc ludziom w niemarnowaniu jedzenia!
Marka od dwóch lat prowadzi kampanię WINIARY Pomagamy w Gotowaniu i Niemarnowaniu, w ramach której propaguje ideę foodsharingu, czyli dzielenia się jedzeniem, otwiera jadłodzielnie w całej Polsce, tworzy treści poradnikowe i edukacyjne. Dodatkowo, we współpracy z Jagną Niedzielską i Robertem Harną, inspiruje Polaków dzieląc się przepisami w duchu zero waste. Teraz WINIARY zapraszają wszystkich zainteresowanych do udziału w wyzwaniu KIS Design Jam, by wspólnie wypracować pomysły, które w przyszłości mogą mieć globalne znaczenie ekologiczne.
- Termin wydarzenia: 06.12.2022 r.
- Zapisy: do 30.11.2022 r.
- Miejsce: ul. Domaniewska 32, 02-672, Warszawa
- Liczba miejsc jest ograniczona – 30 miejsc
- Zgłoszenia należy dokonać przez formularz zgłoszeniowy dostępny pod poniższym linkiem: https://strefapomyslodawcy.pl/challenge/
Warto nie zwlekać ze zgłoszeniem – liczba miejsc jest ograniczona. Udział w warsztatach KIS Design Jam poszerza horyzonty, rozwija wiedzę i kompetencje. To również szansa na spotkanie z ekspertami i praktykami ze znanych firm czy organizacji publicznych. Dodatkowo, uczestnicy będą mieli możliwość poznania zasad uniwersalnego projektowania i dowiedzą się jak wdrożyć je w swoim codziennym życiu, szkole lub pracy.
Na najlepszy zespół czeka nagroda pieniężna w wysokości 5000 zł oraz nagrody rzeczowe od partnera. Każdy uczestnik otrzyma również certyfikat ukończenia warsztatów.
Więcej informacji o działaniach marki WINIARY można znaleźć na stronie: https://www.winiary.pl/
***
O marce WINIARY
WINIARY łączą to, co najlepsze w tradycji polskiej kuchni z nowoczesnym podejściem do gotowania. Marka towarzyszy Polakom już od ponad 80 lat, kiedy to na terenie dawnej osady Winiary pod Kaliszem powstała Fabryka WINIARY. W ofercie ma ponad 230 produktów, a wśród nich m.in. zupy, pasty, majonezy, buliony, sosy, dania gotowe, przyprawy, galaretki, kisiele czy budynie. Marka WINIARY inspiruje, dostarcza pyszne i proste w przygotowaniu przepisy oraz dzieli się wiedzą na temat zbilansowanych i wartościowych potraw. Serwis internetowy winiary.pl jest jedną z najpopularniejszych stron kulinarnych w Polsce i największym polskim serwisem kulinarnym prowadzonym przez markę. Od 2020 roku WINIARY angażują się również w działania na rzecz niemarnowania żywności, realizując szeroką kampanię „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”.
Innowacyjny ośrodek doskonalenia zawodowego dla nauczycieli i specjalistów
Niemal połowa Polaków zapomina o spożywaniu wody, a 35 proc. nie lubi jej smaku
Na pionierów miast przyszłości w Pułtusku czeka innowacyjna makieta od Skriware
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Infrastruktura
Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.