Komunikaty PR

Kraina Eksperymentów, ekologiczna stonoga…– tak młodzi będą ratować środowisko

2022-05-27  |  10:00

Dzieci patrzą na problemy związane ze stanem naszej planety świeżym okiem. Mają głowy pełne pomysłów i chęci do działania. Potrzebują jedynie wsparcia we wprowadzeniu ich w życie. Z pomocą przychodzi realizowany przez P&G i Fundację Nasza Ziemia autorski projekt „Czysta Ziemia”, w ramach którego wybrane w konkursie szkoły otrzymały właśnie granty na realizację najlepszych projektów ekologicznych.

Rozwijanie świadomości ekologicznej już od najmłodszych lat, to szansa na zaszczepienie w dzieciach dobrych nawyków, które będą procentować w dorosłym życiu. Jak przekazywać wiedzę, aby młodzi nauczyli się podejmowania codziennych wyborów, które mają wpływ na przyszłość planety i następnych pokoleń? W odpowiedzi na wyzwania, przed którymi dzisiaj stają zarówno rodzice jak i nauczyciele, Fundacja Nasza Ziemia i Procter & Gamble opracowały poświęcony tematyce ekologicznej projekt edukacyjny „Czysta Ziemia”. Oszczędzanie wody, ograniczenie zużycia energii oraz segregacja odpadów, to codzienne działania, dzięki którym możemy zapobiegać zmianom klimatycznym i to na nich właśnie skupia się dopasowana do wieku treść materiałów dla uczniów z klas I-VI oraz ich starszych kolegów i koleżanek z klas VII-VIII. Scenariusze lekcji, karty pracy dla uczniów oraz plany projektów specjalnych programu pomogły nauczycielom i rodzicom zaangażować w działania na rzecz planety dotychczas ponad 30 tysięcy uczniów. Projekt został kilkukrotnie nagrodzony jako przykład dobrych praktyk – otrzymał dwukrotnie wyróżnienie od Forum Odpowiedzialnego Biznesu, zdobył również Brązowy Spinacz – nagrodę przyznawaną przez Związek Firm Public Relations.

Poza propagowaniem ekologicznej wiedzy, autorzy programu kładą mocny akcent na zaangażowanie młodych do działania. Ten cel ma realizować między innymi konkurs grantowy, który daje młodym ekologom szansę wykazania się troską o środowisko, a także zaprezentowania swoich autorskich pomysłów na pomoc planecie.

Właśnie zakończyła się kolejna edycja konkursu, a jego uczestnicy jak zawsze zaskoczyli oceniających swoją pasją i kreatywnością. W konkursie, w którym wzięło udział prawie 100 szkół podstawowych, pasjonaci ochrony środowiska mogli wygrać grant na realizację swoich zielonych pomysłów w wysokości 2000 zł. Młodzi ekolodzy zaproponowali między innymi rozwiązania ograniczające produkcję smogu czy wspierające lokalną florę i faunę. „Ekologiczna stonoga”, „Kraina Eksperymentów” czy inne ciekawe inicjatywy zachęcały rówieśników, rodziców i mieszkańców z okolicy do wspólnego działania dla dobra planety. Wiele projektów miało charakter edukacyjny – dzieci chcą dzielić się informacjami zdobytymi na lekcjach ekologii.

Po dokładnym przeanalizowaniu zgłoszeń do konkursu „Szkolny Projekt dla Klimatu”, jury postanowiło wyróżnić 10 projektów:

  • „Rowerowi Uczniowie i Nauczyciele, by zlikwidować smog jest ich celem!” - Powiatowy Zespół Szkół nr 2 im. K. Miarki w Pszczynie
  • „Powiedz siostrze i bratu o zmianach klimatu” - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Gustawa Morcinka w Gnojnej
  • „Spot nagrywamy – środowisko ocalamy” - Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Blichowie
  • „Małe kroki wielkie zmiany” - Kangurowa Szkoła Podstawowa w Krakowie
  • „Rodzinnie gotujemy – nie marnujemy” - Szkoła Podstawowa nr 7 im. Tadeusza Kościuszki w Kłodzku
  • „Razem dla dobrego klimatu” - Szkoła Podstawowa w Bachowicach
  • „Nadzieja dla Ziemi” - Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Siechnicach
  • „Tworzymy dobry klimat” - Szkoła Podstawowa w Radzynku
  • „EKOstrefa – oddycham z energią!” - Szkoła Podstawowa nr 4 im. Stefana Żeromskiego w Bełchatowie
  • „Urodziny Ursyna – czyli o tym, jak Felicja poznaje Ursynów, a zwierzęta robią upcyklingowe zabawki dla niedźwiedzia” - Szkoła Podstawowa nr 16 im. Tony Halika w Warszawie

„Zapoznawanie się z pracami konkursowymi młodych pasjonatów ekologii to dla nas wielka przyjemność. Wszystkie ekologiczne pomysły, które znalazły się w finałowej dziesiątce, były nie tylko atrakcyjne ekologicznie, ale również głęboko dopracowane: od tych, które polegały na stworzeniu łąk kwietnych dla owadów, czy tych z wyłączonymi w szkole strefami ciszy i relaksu, po warsztaty z niemarnowania jedzenia. Gratulujemy zwycięzcom – podsumowuje akcję Beata Butwicka, Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia. Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom! Duże zainteresowanie konkursem realizowanym wspólnie z Procter & Gamble bardzo nas cieszy, bo wierzymy, że zmiana codziennych nawyków na te chroniące środowisko już od najmłodszych lat będzie miała wpływ na to, jak skutecznie będziemy w stanie zapobiegać  zmianom klimatycznym w przyszłości. – kontynuuje Beata Butwicka.

Wie o tym także Procter & Gamble, firma, której marki takie jak Ariel, Fairy, Pampers, Head & Shoulders czy Gillette, inspirują konsumentów do wprowadzenia nawyków pomagających środowisku podczas codziennych czynności w domu – takich jak pranie, zmywanie czy pielęgnacja. Chociaż firma podjęła w tym zakresie wiele ambitnych zobowiązań (np. do 2040 chce osiągnąć zerową emisję netto gazów cieplarnianych w obrębie swojej działalności i łańcucha dostaw oraz stale dąży do systematycznego zmniejszania ilości plastiku w opakowaniach i zastępowania go materiałami z recyklingu), zdaje sobie sprawę z tego, że sukces w walce z kryzysem klimatycznym zależy od najmłodszych mieszkańców Ziemi.

W Procter & Gamble od wielu lat podejmujemy działania, które mają na celu spowolnienie zmian klimatycznych. Czujemy się odpowiedzialni za to, żeby pomóc konsumentom dokonywać zrównoważonych wyborów i dawać im takie możliwości, by mogli żyć w sposób bardziej ekologiczny, korzystając z naszych produktów. Przykładowo, dzięki technologiom zastosowanym w naszych środkach do prania, np. kapsułkach Ariel, dajemy możliwość prania w niższej temperaturze, zachowując jego wysoką jakość, co przekłada się na znaczną różnicę w zużyciu energii. Podpowiadając konsumentowi, jak powinien z niego korzystać, wchodzimy w sferę edukacji, którą realizujemy zarówno poprzez komunikację firmy i reklamy, jak również przez nasze działania kierowane do szkół, a podejmowane wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia.” –  komentuje Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej.

To właśnie edukacja ekologiczna obejmująca różne obszary np. oszczędzanie wody czy energii i segregacja śmieci, ma ogromne znaczenie w budowaniu prawidłowych nawyków, które przekładają się na bardziej zrównoważony styl życia. Żeby móc skutecznie docierać z tym przekazem do dzieci ważne jest nie tylko przekazywanie wiedzy w interesujący sposób, ale także zaangażowanie do działania i kreatywnego podejścia do tego tematu. Projekty, które dzięki temu powstają, stają się dobrą lekcją ekologii również dla rodziców i najbliższego otoczenia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: .
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024 Biuro prasowe
2024-11-15 | 01:00

Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024

Do tegorocznej edycji prestiżowego konkursu dla młodych innowatorów zgłoszonych zostało rekordowe 334 projektów, 33 z nich dotarły do wielkiego Finału. Podczas trzech dni
Edukacja Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
2024-11-14 | 15:00

Program edukacyjny Next Engineers w Polsce

Fundacja GE Aerospace ogłosiła nawiązanie współpracy z Fundacją Perspektywy w celu uruchomienia programu edukacyjnego Next Engineers w Polsce. Warszawa została wybrana jako pierwsza z
Edukacja Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
2024-11-09 | 09:30

Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki

Jak działa szampon? Dlaczego jajko dryfuje w wodzie? Jak rozdzielić kolor flamastra na więcej barw? Te i inne pytania znajdą odpowiedzi w nowych scenariuszach lekcji przygotowanych w ramach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi

Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.

Firma

Rośnie rola pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych. Firmy chętniej korzystają z ekspertów zewnętrznych

Szanse i zagrożenia związane z nowymi technologiami, w szczególności rozwój sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa oraz zrównoważonego rozwoju i zmienność geopolityczna – to te tematy zyskują na znaczeniu na agendzie zarządów oraz rad nadzorczych działających w Europie spółek giełdowych. Jak wskazuje Raport Board Monitor Europe 2024, rola tych organów w firmach rośnie. Podobnie jak zaangażowanie pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych.

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.