Komunikaty PR

Jak poprawić efektywność edukacji zdalnej? Rozwiązania Logitech dla szkół

2021-12-22  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt

Joanna Katyńska
Wec Communication

Jasnogórska
31-358 Kraków
biuro|wec24.pl| |biuro|wec24.pl
535954279
https://wec24.pl/

W poniedziałek, 20 grudnia ponad 4 milionów uczniów rozpoczęło lekcje przed monitorami komputerów. Nauka stacjonarna trwała niecałe 4 miesiące, czy w tym czasie szkoły przygotowały do wyzwań nauczania zdalnego? Przyjrzyjmy się jakie rozwiązania technologiczne mogą pomóc nauczycielom i uczniom.

Od kilki tygodni stało się jasne, że edukacja ponownie będzie odbywać się w trybie zdalnym. W statystykach podawanych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki z tygodnia na tydzień wyraźnie wzrastała liczba szkół pracujących w trybie hybrydowym lub zdalnym. Według danych z 14 grudnia takim trybem pracy jest objęte 3520 szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Od najbliższego poniedziałku decyzją ministra edukacją zdalna będzie obowiązywać we wszystkich szkołach do 9 stycznia 2022 roku. Szkoły powinny być gotowe, że semestr letni również może odbywać się pod znakiem lekcji hybrydowych.

Uczyć jak w szkole – rozwiązania technologiczne pomocne w pracy nauczyciela

Nauka zdalna jest inna niż ta przeprowadzana w formie tradycyjnej. Pomijając najbardziej istotny czynnik interakcji społecznych, uczniowie i nauczyciele zgłaszają, że problemem w lekcjach zdalnych są braki sprzętowe, utrzymanie koncentracji czy problemy ze stabilnym połączeniem internetowym. Między innymi z tego powodu wiele szkół na czas nauki zdalnej pozostaje otwarta dla nauczycieli. Niestety pandemia pokazała, że wciąż mamy w tym temacie wiele do zrobienia. Zarówno w dostępie do sprzętu (w tym internetu), ale i przekonaniu nauczycieli, że istnieją efektywniejsze formy nauki niż podręcznik i kreda. To między innymi dlatego dwa lata temu na początku trybu zdalnego nauczanie często ograniczało się do przesłania materiałów do samodzielnego wykonywania przez uczniów.

Wykorzystywanie technologii w zajęciach urozmaica pracę z uczniem, daje szereg nowych możliwości i metod prowadzenia lekcji. W naszych placówkach przywiązujemy wagę do nauki opartej o samodzielne i krytyczne myślenie, kreatywne przekazywanie wiedzy. Przekazywanie wiedzy w XXI wieku nie można oderwać od innowacyjnych technologii, dla nas są one narzędziem wspomagającym naszą codzienną pracę - powiedział Adam Kamiński, dyrektor ds. rozwoju Szkół Infotech w Białymstoku.

Placówki Infotech - Szkoła Podstawowa, Liceum Ogólnokształcące, Technikum Programistyczne i Technikum Mediów Cyfrowych, od momentu przejścia na tryb zdalny prowadziły zajęcia na żywo z każdego przedmiotu, tak jakby uczniowie brali w nich udział stacjonarnie. W Infotech powstały sale lekcyjne, w których wykorzystano rozwiązania zaprojektowane przez Logitech, który jest wiodącym producentem sprzętu do wideokonferencji. Zaletą takich klas jest możliwość ich wykorzystania również w sytuacji prowadzenia zajęć w trybie hybrydowym, gdzie tylko część z uczniów nie może uczestniczyć w zajęciach stacjonarnie.

Wszystko opiera się na 4 rozwiązaniach technologicznych: kamerze do tablic Logitech Scribe, kamerze konferencyjnej Logitech Rally, dużym ekranie i głośniku Logitech RallyBar. Lepsza Szkoła, bo tak nazywa się tego typu sala hybrydowa została opracowana w taki sposób, aby odwzorować w najbardziej zbliżony sposób zajęcia prowadzone w tradycyjny sposób. Logitech Scribe odczytuje treść tablicy suchościeralnej i przesyła obraz uczniom, a tym samym pozwala nauczycielowi korzystać z naturalnego narzędzia wykorzystywanego do edukacji. Ponadto daje możliwość bycia mobilnym w sali, co przydaje się zarówno podczas zajęć całkowicie zdalnych, jak i hybrydowych. Przed użyciem tablicy nie trzeba włączać specjalnego trybu lub programowania, kamera automatycznie rozpoznaje ruch i rozpoczyna przekształcanie treści na zapis cyfrowy.

Chcieliśmy, żeby sala hybrydowa odpowiadała na obecne i przyszłe potrzeby szkół. Co ważne zależało nam również na tym, aby można było z niej łatwo korzystać i była prosta w obsłudze dla nauczycieli. Dlatego wystarczy podpiąć kabel USB do komputera, urządzeń nie trzeba każdorazowo konfigurować, aby rozpocząć lekcję. Nasze rozwiązanie współpracuje z najpopularniejszymi platformami do komunikacji takim jak Microsoft Teams, Zoom czy Google Meet - powiedział Bartosz Gruza, Senior B2B Manager NEE w Logitech Polska.

Kolejnym elementem składającym się na tę unikalną salę jest kamera Rally z funkcją automatycznego sterowania obiektywem, dzięki czemu nauczyciel w pełni skupia się na prowadzeniu zajęć, a nie na sprzęcie. Pozostaje też cały czas widoczny na monitorach uczniów, nawet jeśli zapisuje przykłady na tablicy lub przeprowadza np. eksperyment chemiczny. Aby ułatwić pracę w sali montuje się również, duży 49-calowy ekran - mniej więcej w połowie pomieszczenia, co pozwala nauczycielowi patrzeć i zwracać się bezpośrednio do uczniów. Tym samym prowadzący zyskują pełną swobodę w prowadzeniu lekcji. Dodatkowo sala jest wyposażona w głośnik Logitech Rally, który przekazuje czysty dźwięk bez zakłóceń i szumów. Dzięki temu nauczyciel nie musi prowadzić zajęć w zestawie słuchawkowym, ponieważ sprzęt pozwala mu swobodnie się komunikować z uczniami, a im samym udzielać się w lekcji bez obaw, że nie zostaną usłyszeni.

Z pewnością prowadzenie lekcji hybrydowych jest doświadczeniem na innym poziomie. Na początku przynosi to wiele problemów ze skupieniem uwagi nauczyciela i wynikającej z tego frustracji. Dlatego właściwe narzędzia Logitech pomagają w stworzeniu warunków zbliżonych do normalnej edukacji. Dlatego kamera Scribe to bardzo przydatne narzędzie do prowadzenia lekcji. Uczniowie “zdalni” mają bardzo ułatwione przyswajanie wiedzy, dzięki możliwości obserwacji online tablicy suchościeralnej. Praktycznie są w sali na takich samych zasadach jak reszta klasy - dodaje Adam Kamiński, dyrektor ds. rozwoju Szkół Infotech w Białymstoku.

Rozwiązania Logitech posiadają uniwersalną receptę na klasę dostosowaną do potrzeb kadry nauczycielskiej i uczniów. Ponadto zostały zaprojektowane z myślą o wykorzystywaniu technologii wideokonferencji również w sytuacji postpandemicznej, np. umożliwiając uczestnictwo w lekcjach dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami lub w przypadku długotrwałej kontuzji lub choroby, która uniemożliwia uczenie się stacjonarnie.

Klasę hybrydową można sfinansować m.in, z rządowego programu ,,Aktywna Tablica”. Więcej na temat rozwiązań Logitech na stronie https://lepszaszkola.edu.pl/ 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Wec Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.