Jak młodzi ludzie w tym roku przygotowali się na wiosnę?
W czasie pandemii aktywność fizyczna dzieci została ograniczona. Nauka zdalna i konieczne restrykcje przełożyły się na zmniejszony ruch dzieci i młodzieży. Chyba wszyscy nie możemy się już doczekać swobodnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Fundacja “Wawel z Rodziną” postanowiła zachęcić młodych ludzi do przygotowania się na nadejście wiosny, a wraz z nią ciepłych i słonecznych dni sprzyjających wszelkim aktywnościom na zewnątrz. Stąd też powstał pomysł na ogłoszenie konkursu “Gotowi na wiosnę”, skierowanego do dzieci i młodzieży z placówek opieki dziennej i całodobowej. A wszystko to w myśl zasady: w zdrowym ciele, zdrowy duch!
W rywalizacji wzięło udział blisko 40 placówek opiekuńczo-wychowawczych opieki dziennej i całodobowej z całej Polski. Zadaniem konkursowym było przesłanie fotografii lub pracy plastycznej, która przedstawia aktywne przygotowania do nadejścia wiosny.
W dniach 15 marca - 12 kwietnia trwał konkurs edukacyjny “Gotowi na wiosnę” skierowany do placówek opieki dziennej i całodobowej. Dzieci miały pokazać w formie pracy plastycznej lub zdjęcia jak aktywnie przygotowują się na nadejście wiosny. Celem konkursu była promocja współpracy w grupie i aktywnego trybu życia, a więc kwestii niezwykle istotnych w czasie długich tygodni pandemicznych ograniczeń. Organizatorem konkursu była Fundacja “Wawel z Rodziną”.
Przesłane prace konkursowe cechowała niezwykła kreatywność i pomysłowe podejście do tematu zadania. Podopieczni zgłoszonych do konkursu placówek pokazali na swoich pracach to, co kojarzy im się z wiosną - porządki wiosenne, czas spędzony z przyjaciółmi na zewnątrz, aktywną formę wypoczynku oraz interpretację artystyczną samej Pani Wiosny. Wszystkie prace były bardzo oryginalne - jury konkursu miało twardy orzech do zgryzienia. Dlatego oprócz zwycięzców jury wyróżniło także kilka prac. Do wszystkich zwycięzców konkursu trafią słodkie nagrody firmy Wawel.
Lista nagrodzonych placówek:
- Ośrodek Interwencyjno-Socjalizacyjny w Bełchatowie
- Świetlica prowadząca zajęcia socjoterapeutyczne, działająca przy ZSP nr 3 w Wałbrzychu
- "Dom Dziecka Mikołów" w Mikołowie
- Środowiskowa Świetlica Socjoterapeutyczna "Bartek" w Piotrkowie Trybunalskim
- Świetlica „Amaltea” Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Krakowie
Placówki wyróżnione:
- „Lipowy Zakątek” Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza w Radymnie
- Placówka Opiekuńczo Wychowawcza przy ul. Zyblikiewicza w Krakowie
- Szkoła Podstawowa nr 204 w Łodzi
Fundacja „Wawel z Rodziną” od 2008 roku aktywnie kontynuuje działalność dobroczynną firmy Wawel. W swoich działaniach wspiera inicjatywy poszerzające wiedzę, zdolności dzieci, tak, żeby było im łatwiej wejść w dorosłe życie. Aktywnie angażuje się w pomoc społeczną i edukacyjną oraz wspieranie polskich rodzin, osób i instytucji sprawujących opiekę zastępczą nad dziećmi. Fundacja aktywnie wspiera także świetlice środowiskowe. W 2018 roku uruchomiła innowacyjny program społeczny „Dobro od Dziecka”, który wspiera wychowawców w codziennej pracy z dziećmi i młodzieżą.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.