Komunikaty PR

Haki na Cyberataki - wirtualny escape room do edukacji finansowej młodzieży

2022-12-09  |  17:00
Biuro prasowe

• „Haki na Cyberataki” to darmowa, interaktywna gra typu escape room z zakresu edukacji finansowej, poruszająca najbardziej aktualne tematy (kryptowaluty, mikropłatności, kredyty, „chwilówki” etc.).

• Gra może służyć jako narzędzie dydaktyczne dla nauczycieli przedsiębiorczości, wychowawców,  chcących w atrakcyjny sposób dotrzeć do młodzieży z ważnymi kwestiami dotyczącymi bezpieczeństwa finansowego.

• Gra została przygotowana przez Stowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila dzięki darowiźnie udzielonej w ramach programu grantowego pn. „Haki na cyberataki” organizowanego przez Fundację Santander.

• „Haki na Cyberataki” dostępne są w wersji desktopowej https://hakinacyberataki.itch.io/haki-na-cyberataki oraz jako aplikacja w Sklepie Google Play.

W dobie pandemii znacznie zwiększyła się liczba ataków w sieci i ich form. Cały czas powstają też nowe, za którymi często nie nadążają organy ścigania i instytucje chroniące konsumentów. Szczególnie narażoną grupą na cyberataki i działania internetowych oszustów jest młodzież, która większość swojego wolnego czasu spędza w sieci. To właśnie ten stan rzeczy zrodził potrzebę wyposażenia młodzieży w odpowiednie mechanizmy obronne i przetrenowanie tych mechanizmów w bezpiecznych warunkach. Tak powstała bezpłatna gra „Haki na Cyberataki”, za którą stoi Stowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila i Fundacja Santander.

Atrakcyjne narzędzie dla nauczycieli i uczniów

Jak podkreślają twórcy gry, w programach zajęć szkolnych ciągle jest zbyt mały nacisk położony na edukację finansową. Często brakuje również ciekawych narzędzi dydaktycznych, aby uatrakcyjnić proces przekazywania wiedzy i wykorzystać narzędzia, które w większym stopniu przemawiają do młodzieży. Na aspekt ten zwraca uwagę Małgorzata Miś, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Ochrony Konsumentów Aquila:

– Projekt stworzenia gry „Haki na Cyberataki” jest odpowiedzią na rosnące zagrożenia, z jakimi spotyka się młodzież. Zagrożenia te dotyczą funkcjonowania rynku usług finansowych, zwłaszcza w tak niebezpiecznym środowisku, jakim jest cyberprzestrzeń. Młodzi ludzie, którzy niebawem staną się pełnoprawnymi konsumentami, bardzo często nie posiadają elementarnej wiedzy odnośnie usług finansowych. Są również narażeni na różnego rodzaju cyberataki i pułapki, jakie czekają na nich w przestrzeni wirtualnej. Stąd pomysł na stworzenie nowoczesnego narzędzia edukacyjnego w formie gry, które z jednej strony pomoże i ułatwi nauczycielom dotarcie do uczniów. Z drugiej będzie rzeczywiście wpisywało się w świat oraz zainteresowania młodych ludzi. A przede wszystkim nie będzie trąciło nudą. 

 

Kryptowaluty, mikropłatności, subskrypcje i inne tematy na czasie

Pomysłodawcy gry, znając od strony praktycznej największe bolączki i wyzwania związane z bezpieczeństwem finansowym, wpletli w jej fabułę najbardziej aktualne tematy z tego obszaru. Uczniowie, którzy przechodzą przez kolejne pokoje wirtualnego escape roomu, stykają się z takimi zagadnieniami jak:

• Bezpieczne korzystanie z bankowości internetowej;

• Mikropłatności;

• Kryptowaluty;

• Subskrypcje;

• Pożyczki i kredyty;

• Różnice między bankiem SKOK-iem a parabankiem;

• Niebezpieczeństwa związane z pożyczkami krótkoterminowymi "Chwilówkami";

• Nieuczciwe praktyki rynkowe wprowadzające w błąd;

• Opis systemu pomocy osobom poszkodowanym (m.in. rola Rzecznika Finansowego i Rzeczników Konsumentów)

Gra „Haki na Cyberataki” przeznaczona jest dla uczniów ostatnich klas szkoły podstawowej oraz dla młodzieży uczęszczającej do szkół ponadpodstawowych. Grę można wykorzystać m.in. na lekcjach przedsiębiorczości, informatyki, godzinach wychowawczych lub przedmiotach zawodowych związanych z edukacją finansową.

Grę „Haki na Cyberataki” można włączyć zarówno na komputerze stacjonarnym, jak i na smartphonie, pobierając jako aplikację ze Sklepu Google Play. Dzięki temu możliwe jest przeprowadzenie lekcji nawet wtedy, kiedy niemożliwy jest dostęp do pracowni komputerowej.

 

 

O Stowarzyszeniu Ochrony Konsumentów Aquila

Stowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila dba o to, aby ludzie wiedzieli jak kupować, jakie mają prawa i jak nie dać  się oszukać. Udziela porad, nieodpłatnie wspiera w sądzie, uczy, tworzy nowoczesne narzędzia informatyczne, które dają dostęp do szybkiej i rzetelnej wiedzy. Pomaga biznesowi poruszać się w gąszczu przepisów konsumenckich i konsultuje działania skierowane do ich klientów. Dzięki temu konsumenci wiedzą, jak bezpiecznie kupować i jakie mają prawa, a sprzedawcy dbają o potrzeby klientów w zgodzie z przepisami.

 

Zapraszamy do kontaktu. Można nas znaleźć na stronie www.prawo-konsumenckie.pl lub na FB @StowarzyszenieAQUIL

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25 Biuro prasowe
2024-12-17 | 11:10

Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25

W dniach 10–12 listopada 2025 roku Warszawa stanie się centrum dyskusji o przyszłości europejskiego lotnictwa. Lazarski Aviation Academy będzie gospodarzem Europejskiej Konferencji
Edukacja AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
2024-12-12 | 13:00

AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej

Zespół AGH Space Systems wygrał prestiżowe zawody łazików marsjańskich w USA. Uczelnia świętuje ten ogromny sukces i konsekwentnie prowadzi wieloetapową transformację
Edukacja Acer i Google wspierają współczesną edukację
2024-12-04 | 11:30

Acer i Google wspierają współczesną edukację

Acer i Google wspierają współczesną edukację – zapraszają nauczycieli na webinar o sztucznej inteligencji Wychodząc naprzeciw wyzwaniom współczesnej edukacji, Acer

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Przemysł

Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

Farmacja

Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi

Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.