Grywalizacja w nauce języków: Novakid wprowadza autorski Świat Gier
Świat Gier Novakid to pierwszy, innowacyjny produkt na globalnym rynku ESL (English as a Second Language - angielski jako drugi język), który dostarcza zarówno nauczycielom, jak i uczniom w wieku 4-12 lat kompleksowy ekosystem narzędzi do nauki języka angielskiego w ramach świata gier edukacyjnych online. Możliwości programu codziennie wykorzystuje już ponad 15 tysięcy uczniów platformy.
Świat Gier Novakid to edukacyjne, innowacyjne środowisko oparte na fabule z animowanymi komiksami, przepełnionymi przyciągającymi wzrok postaciami. Na proces nauki składają się indywidualne lekcje angielskiego z native-speakerem, minigry i zadania domowe. Wszystkie te elementy osadzone są w angażującej fabule przewodniej, dzięki czemu nauka języka angielskiego łączy rozwój z rozrywką.
Akademia Magii, pierwszy wirtualny, animowany świat nauki na platformie Novakid, została uznana za atrakcyjną koncepcję dla dzieci w 45 krajach, w których działa Novakid. Akademia mieści się w budynku osadzonym w gałęziach ogromnego, magicznego drzewa o uroczej, średniowiecznej estetyce. Niedaleko Akademii Magii znajduje się małe miasteczko, które zamieszkują mieszkańcy wirtualnego świata nauki. Akcja gry łączy ich przygody z perypetiami uczniów Akademii Magii Novakid.
- Gamifikacja dodaje nauce głębi, pozwala dziecku zanurzyć się w procesie edukacji, a nie tylko opierać się na teorii. Nagrody i gry funkcjonują głównie po to, aby stworzyć zabawny i wciągający sposób powtarzania ćwiczeń i materiałów, które tego wymagają – mówi Amy Krolevetskaya, dyrektor ds. badań w Novakid.
Technologie grywalizacji i fabuła opierają się na atrakcyjnym systemie nagród, zaprojektowanym w celu zwiększenia zaangażowania uczniów i ulepszenia procesu kształcenia incydentalnego. Kombinacja wszystkich elementów składających się na świat gier edukacyjnych: komiksów, lekcji angielskiego z lektorem, minigier i zadań domowych jest dostosowywana do potrzeb uczniów i poziomu rozwoju ich kluczowych kompetencji.
- Po odbyciu lekcji z nauczycielem proponujemy uczniom wykonanie dodatkowych, angażujących zadań. Same zajęcia z native-speakerem są również prezentowane w formacie grywalizacyjnym: przepełnione są postaciami komiksowymi, scenami i obiektami z fabuły. W rzeczywistości cała lekcja poprowadzona jest wokół tematu przewodniego gry, a zgrywalizowane treści nauczania w połączeniu z pracą nauczyciela dają niesamowite rezultaty: dziecko wchodzi w interakcję z prowadzoną opowieścią na wiele sposobów przed i po lekcji oraz omawia ją z nauczycielem podczas zajęć - mówi Simon Andrew, Content Developer w Novakid.
Minigry, będące kluczowym elementem Świata Gier Novakid, pozwalają uczniom na interakcję z treścią i ćwiczenie nowej wiedzy w zabawny sposób. Badania pokazują, że dzieci spędzają na platformie Novakid 4,5 lekcji miesięcznie w wartościowy sposób, grając samodzielnie w minigry. Podkreśla to znaczenie uczenia się opartego na grywalizacji dla zaangażowania w proces nauki.
Według najnowszych danych opracowanych przez Novakid, grywalizacja zastosowana w nauczaniu języka angielskiego nie zakłóca procesu przyswajania wiedzy, wskaźnik niepowodzeń wynosi tylko 13%. Z drugiej strony, zdobywanie punktów, osiągnięć i nagród faktycznie stymuluje ośrodek nagrody w mózgu i prowadzi do lepszej wydajności.
- Świat Gier Novakid daje możliwość efektywnej nauki języka angielskiego. Rozpoczęty w 2020 roku eksperyment, polegający na wykorzystaniu gier na naszej platformie, okazał się sukcesem i postanowiliśmy stworzyć całkowicie zgrywalizowaną przestrzeń do nauki języka angielskiego. Na początku 2022 roku wypełniliśmy niszę rynkową wprowadzając pierwszy produkt, w którym technologie grywalizacyjne nie wykluczają nauczycieli z procesu edukacyjnego i nie przejmują ich roli. Akademia Magii to pierwszy wirtualny świat nauki w Świecie Gier Novakid. Planujemy uruchomić kolejne, tematyczne wirtualne światy grywalizacji, aby każdy uczeń mógł wybrać dla siebie ten najciekawszy i najbardziej angażujący – komentuje dyrektor generalny Novakid, Max Azarov.
W 2022 roku marka będzie skupiać się na rozwoju “zgrywalizowanego świata”, a jedną z rozważanych nowych koncepcji jest “Akademia Kosmiczna”. Jeśli chodzi o zastosowane technologie grywalizacji, Novakid planuje wydać gry edukacyjne służące trenowaniu wypowiadania się i usprawnieniu pracy zespołowej między uczniami poprzez znaczące interakcje za pośrednictwem systemu multiplayer w Świecie Gier Novakid. Wdrażane są rozwiązania zamiany mowy na tekst i oprogramowanie do rozpoznawania emocji, aby analiza lekcji była jeszcze bardziej zaawansowana.
W styczniu platforma Novakid ESL udostępniła pierwszy poziom programu Akademii Magii. Wszystkie 5 poziomów zostanie wprowadzonych do lipca 2022 roku.
Novakid to internetowa szkoła języka angielskiego dla dzieci założona w 2017 roku w Dolinie Krzemowej (USA) przez Maxa Azarova, Dmitrija Malina i Amy Krolevetskaya. Obecnie ponad 3000 doświadczonych i wykwalifikowanych nauczycieli prowadzi lekcje języka angielskiego dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat za pośrednictwem interaktywnej platformy internetowej, zaprojektowanej przez Novakid. W 2021 r. szkoła przeprowadziła ponad 2,6 mln zajęć dla około 200 000 uczniów.
Program edukacyjny Novakid English as a Second Language (ESL) - angielski jako drugi język - jest zgodny z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) i został opracowany z myślą o indywidualnych zainteresowaniach i wieku dzieci. Novakid wykorzystuje grywalizację i technologie VR w celu stworzenia anglojęzycznego środowiska i pomaga dzieciom na całym świecie uczyć się angielskiego w zabawny i interesujący sposób.
Unikalna metoda oceny postępów Novakid (ponad 1500 parametrów, testy A/B i inne elementy podejścia opartego na danych) zapewnia doskonałe wyniki i pozwala nauczycielom dostosować program do indywidualnych potrzeb i zainteresowań każdego dziecka.
Novakid został doceniony przez wiele organizacji na całym świecie: według J’son & Partners Consulting (2021), platforma Novakid ESL jest liderem w swoim segmencie w Europie; w 2021 r. platforma Novakid znalazła się na liście 50 najlepszych firm zidentyfikowanych jako rozwijające się firmy technologii edukacyjnych przez The Org; HolonIQ umieścił Novakid na liście 100 najbardziej obiecujących startupów z Europy w 2021 roku; drugi rok z rzędu firma Novakid znalazła się na corocznej liście 150 najlepszych firm GSV EdTech wiodących prywatnych firm w cyfrowej przestrzeni edukacyjnej; malezyjska społeczność rodzicielska Jenama Pilihan Pa & Ma wybrała Novakid jako jedną ze 100 najlepszych marek dla rodziców w Malezji.
Oficjalna strona: www.novakid.pl
Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25
AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
Acer i Google wspierają współczesną edukację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.