GROHE sponsorem premium EuroSkills Gdańsk 2023
- 600 utalentowanych młodych profesjonalistów z 32 europejskich państw wzięło udział w rywalizacji i sprawdziło swoje umiejętności w 43 różnych konkurencjach podczas konkursu EuroSkills Gdańsk 2023
- Marka GROHE była głównym partnerem konkurencji „Instalacje Sanitarne i Grzewcze”, w której o tytuł najlepszego lub najlepszej walczyło 15 zawodników z całej Europy
- Współpraca z WorldSkills Europe jest doskonałym dopełnieniem programu GIVE (skrót od: GROHE Installer Vocational Training and Education), inicjatywy będącej odpowiedzią marki GROHE na coraz większe zapotrzebowanie na wykwalifikowanych profesjonalistów z branży sanitarnej
W dniach od 5 do 9 września hale kongresowo-wystawiennicze AmberExpo oraz tereny im przyległe, a także stadion Polsat Plus Arena w Gdańsku, wypełniły się młodymi talentami, wiwatującym tłumem ich kibiców oraz pełnym wachlarzem emocji. W tym czasie odbywały się tutaj międzynarodowe zawody EuroSkills 2023 – największe wydarzenie w Europie promujące kształcenie zawodowe i doskonalenie umiejętności przez młodych specjalistów. Marka GROHE jako sponsor premium oraz główny partner konkurencji “Instalacje sanitarne i grzewcze”, wsparła zawody, przede wszystkim przekazując swoje produkty. Po trzech dniach intensywnej rywalizacji zwycięzców ogłoszono 9 września w trakcie oficjalnej ceremonii zamknięcia, która odbyła się na stadionie Polsat Plus Arena w Gdańsku.
Pierwsze miejsce oraz złoty medal otrzymał Marton Offner z Węgier, pokonując tym samym 14. utalentowanych rówieśników i stając się jednocześnie Mistrzem Europy w konkurencji „Instalacje sanitarne i grzewcze”. Zdobywcą srebrnego medalu został reprezentant Francji Aymeric Jaegy, zaś trzecie miejsce zajął Ruben Duggan z Wielkiej Brytanii. W konkursie EuroSkills 2023 nagrodzono również pozostałych zawodników, którzy finalnie uzyskali co najmniej 700 punktów. Medale doskonałości otrzymali: Julia Kirchner z Austrii, Sam Strijbis z Holandii, Mikko Motin z Finlandii, Pert Valach z Czech oraz Mateusz Wyskok z Polski. Polak może pochwalić się zajęciem 6. miejsca w rywalizacji.
“Jako liderzy w branży sanitarnej robimy co w naszej mocy, aby zachęcić młodych ludzi do zdobywania wykształcenia zawodowego, które umożliwia zostanie wykwalifikowanym instalatorem w przyszłości. Naszym celem jest nie tylko wyposażenie uczniów w potrzebne umiejętności, ale także sprawienie, że zawód ten zyska coraz większe uznanie. Dlatego nasza współpraca z konkursami EuroSkills i WorldSkills jest tak cenna. Mamy ten sam cel: podnieść świadomość społeczeństwa na temat szkolenia zawodowego o profilu instalacji sanitarnych oraz wyłowić wybitne talenty spośród młodych, wykwalifikowanych profesjonalistów.” - powiedział Timo Kurz, Leader GIVE Program and WorldSkills, LIXIL EMENA.
Wsparcie nowego pokolenia instalatorów
Branża sanitarna zmaga się z coraz większym zapotrzebowaniem na wysoko wykwalifikowanych profesjonalistów. Liczba młodych ludzi wybierających zawód instalatora zmniejsza się, dlatego wspierani takich inicjatyw jak konkursy EuroSkills i WorldSkills ma kluczowe znaczenie dla tej specjalizacji oraz jest ważnym elementem strategii marki GROHE dotyczącej szukania rozwiązania problemu, z którym zmaga się branża. Marka GROHE realizuje cel, jakim jest wsparcie młodych instalatorów także w ramach programu GIVE (skrót od GROHE Installer Vocational Training & Education) oraz poprzez rozwiązania z portfolio GROHE Professional. Współpracując z ponad 70. instytucjami w całym regionie EMENA, firma tworzy nowoczesne sale szkoleniowe oraz przygotowuje materiały edukacyjne dostosowane do współczesnych standardów. Dodatkowo, organizuje liczne szkolenia, skupiające się na rozwijaniu umiejętności praktycznych i teoretycznych w dziedzinie instalacji grzewczych i sanitarnych. Program GIVE realizowany jest już w 32. szkołach i uczelniach technicznych w Polsce. Firma otworzyła w naszym kraju 13., w pełni wyposażonych sal szkoleniowych.
Wyjątkowa ceremonia GROHE na zakończenie rywalizacji EuroSkills 2023
Dodatkową atrakcją podczas konkursu EuroSkills 2023 była ceremonia wręczenia nagród marki GROHE. Po zakończeniu rywalizacji przedstawiciele firmy GROHE zebrali wszystkich zawodników oraz ekspertów, aby wspólnie uczcić ich osiągnięcia w konkurencji „Instalacje sanitarne i grzewcze” oraz osobiście wręczyć im unikatowe, złote słuchawki prysznicowe GROHE, złożone ręcznie specjalnie na tę okazję. Było to nie tylko doskonałe zakończenie ekscytujących dni w Polsce, ale także przedsmak tego, co wydarzy się na WorldSkills 2024 w Lyonie, gdzie marka GROHE będzie globalnym partnerem organizacji WorldSkills.
---------------------------------------------------------------------
O GROHE
GROHE jest wiodącym na świecie producentem kompletnych rozwiązań łazienkowych i kuchennych. Od 2014 roku należy do portfolio marek organizacji LIXIL. Filarami marki GROHE są technologia, jakość, design i zrównoważony rozwój. Marka oferuje rozwiązania produktowe poprawiające jakość życia, a także usługi w ramach dedykowanych portfolio: GROHE QuickFix, GROHE Professional oraz subbrandu premium GROHE SPA. Odpowiadają one na konkretne potrzeby partnerów biznesowych GROHE oraz oczekiwania ich zróżnicowanych grup docelowych.
Woda leży u źródła wszystkich działań marki, dlatego jest ona zaangażowana w realizację strategii korporacyjnej organizacji LIXIL z łańcuchem wartości oszczędzającym zasoby naturalne: od produkcji neutralnej pod względem emisji CO2*, poprzez eliminację niepotrzebnego plastiku w opakowaniach produktów, aż po technologie oszczędzania wody i energii, takie jak GROHE Everstream - prysznic z recyklingiem wody.
Ważnym elementem strategii jest również hybrydowy ekosystem komunikacji GROHE X, do którego należą: internetowa platforma, pełna wartościowych treści i inspiracji, GROHE X Brand & Communication Experience Center w Hemer (Niemcy) z nowoczesnymi studiami filmowymi oraz imponujące ciężarówki GROHE X Motion. Dzięki nowym sposobom komunikacji marka GROHE dociera do ludzi na całym świecie, realizując główny cel LIXIL, jakim jest zapewnianie lepszych domów wszystkim i wszędzie.
* włączając projekty kompensujące emisję CO2; więcej o tym na grohe-x.com/sustainability
Informacje o LIXIL
LIXIL (TSE: 5938) to producent innowacyjnej armatury oraz rozwiązań do domu, które ułatwiają radzenie sobie
z codziennymi wyzwaniami i podnoszą standard życia w każdym miejscu na świecie. Korzystając z naszego japońskiego dziedzictwa, tworzymy i wdrażamy nowoczesne technologie odpowiadające za wysoką jakość produktów i zmieniające domy w lepsze, nowoczesne przestrzenie. Jednak LIXIL wyróżnia się przede wszystkim sposobem działania – począwszy od wyrazistych projektów, poprzez ducha przedsiębiorczości i dbałość o środowisko, aż po odpowiedzialny rozwój działalności biznesowej. Nasze podejście realizujemy w praktyce dzięki wiodącym w branży markom, w tym INAX, GROHE, American Standard i TOSTEM. Ponad 55 000 współpracowników działających w więcej niż 150 krajach jest dumnych z tego, że nasze produkty każdego dnia poprawiają jakość życia miliardów ludzi. Dowiedz się więcej na www.lixil.com

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25

AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier
Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.
Nauka
Dobre perspektywy współpracy pomiędzy brytyjskimi a polskimi uczelniami. Wspólne projekty badawcze przekładają się na relacje gospodarcze

Współpraca pomiędzy Polską a Wielką Brytanią w obszarze akademickim szybko się rozwija. Dotyczy to nie tylko wymiany studenckiej i edukacji transnarodowej, ale przede wszystkim strategicznych partnerstw między instytucjami i uczelniami. Wspólne projekty badawcze przekładają się na współpracę między firmami z obu krajów. W efekcie dynamika współpracy gospodarczej Polski z Wielką Brytanią stale rośnie, podobnie jak wartość brytyjskich inwestycji czy firm z udziałem brytyjskiego kapitału.
Handel
Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.