Gra o stypendium i udział w obozie naukowym ADAMED SmartUP
Na rozwiązywanie zadań w grze alternatywnej rzeczywistości, będącej elementem rekrutacji do 6. edycji programu stypendialnego ADAMED SmartUP, został jeszcze tydzień. Wyniki tego i kolejnych etapów pozwolą wyłonić 50 uczniów, którzy wezmą udział w letnim obozie naukowym, zorganizowanym wspólnie przez Fundację Adamed i Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Będą oni również mieli szansę na opiekę mentorską i stypendium finansowe.
Fake newsy, komputery kwantowe czy globalne ocieplenie to zagadnienia, z którymi między innymi mierzą się w tym roku uczestnicy gry rekrutacyjnej ADAMED SmartUP. Wcielają się oni w stażystów uniwersytetu, a za zadanie mają rozwiązanie jak największej liczby zagadek naukowych pogrupowanych w bloki tematyczne. W ten sposób zbierają punkty, które mogą stać się przepustką do dalszego udziału w procesie rekrutacyjnym – wysłaniu aplikacji online i rozmowie kwalifikacyjnej z Radą Naukową programu. Rejestracja do programu dostępna jest na stronie: https://adamedsmartup.pl/gra-rekrutacyjna/, gdzie do 15 stycznia 2020 r. na punktowane pytania mogą odpowiadać wszyscy zainteresowani uczniowie w wieku 14-19 lat. Do następnego etapu zaproszone zostaną osoby z najlepszymi rezultatami.
Wysoki wynik można osiągnąć nie znając na pamięć dziesiątek wzorów i reakcji chemicznych. Do udzielania poprawnych odpowiedzi bardziej niż encyklopedyczna wiedza potrzebna jest bowiem zdolność sprawnego łączenia faktów. Wyzwania, jakie stawia przed uczniami gra, wymagają przede wszystkim umiejętności nieszablonowego myślenia i wykorzystania przedstawionych informacji – gra ma wyłonić osoby, które chcą oraz potrafią się uczyć.
Efektem kilkuetapowej rekrutacji będzie wybranie najbardziej ściśle uzdolnionych młodych ludzi. Wyróżniona 50 weźmie udział w innowacyjnym obozie naukowym, 10 jego uczestników otrzyma możliwość uczestniczenia w indywidualnych konsultacjach naukowych, 3 z nich zaś – atrakcyjne stypendium finansowe na dalszy rozwój naukowy.
Program ADAMED SmartUP daje uczestnikom szansę na pełne rozwinięcie ich talentów i pasji. Swoje miejsce odnajdą w nim młodzi ludzie, którzy nieustannie zadają pytania „jak?” oraz „dlaczego?”, ludzie, dla których poszukiwanie odpowiedzi, rozwiązywanie problemów i kreowanie innowacji jest największą radością. Organizowany przez Fundację Adamed obóz naukowy to miejsce, w którym mogą poznać rówieśników, dzielących ich zamiłowanie do nauki i badania rzeczywistości. Natomiast oferowane konsultacje i wsparcie mentorskie pomogą wybrać im optymalną drogę rozwoju – mówi Martyna Strupczewska, Kierownik programu ADAMED SmartUP.
Do pięciu zakończonych edycji, od momentu zainicjowania programu w 2014 roku, na platformie http://ademedsmartup.pl, gdzie dostępna jest gra rekrutacyjna, zarejestrowało się blisko 32 tys. osób, a 250 z nich wzięło udział w corocznych obozach naukowych z bogatym programem zajęć teoretycznych i praktycznych. Strona umożliwia, poza wzięciem udziału w grze, zapoznanie się z bogatą bazą materiałów popularnonaukowych oraz zapisanie się na pojedyncze warsztaty współorganizowane przez Fundację Adamed i jej partnerów.
Acer i Google wspierają współczesną edukację
Coraz większe wyzwania rynku pracy i edukacji - przygotuj swoje dziecko już dziś
35 zespołów w półfinale IV edycji Solve for Tomorrow
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
Prawie 70 proc. strategii marketingowych wykorzystuje obecnie sztuczną inteligencję, a w przypadku kampanii influencerskich – prawie połowa – wynika z badań duńskiej firmy Influencer Marketing Hub. Technologia ta ułatwia dobór influencerów, przewidywanie trendów i analizę zaangażowania odbiorców. Marki tworzą także kontent z wykorzystaniem AI, a nawet swoich wirtualnych influencerów. Choć pozostają oni na razie ciekawostką na rynku, to budzą szereg pytań o to, co w influencer marketingu najważniejsze, czyli autentyczność i zaufanie.
Przemysł
Polska spółka stworzyła innowacyjny system poprawiający bezpieczeństwo pożarowe w kopalniach. Właśnie wchodzi z nim na globalny rynek
Według statystyk Wyższego Urzędu Górniczego w tym roku w polskich kopalniach doszło do 17 pożarów. Mimo że ich liczba ostatnimi laty znacząco spadła, to taki incydent wciąż niesie ze sobą poważne zagrożenie dla pracującej pod ziemią załogi i powoduje duże straty materialne. Dlatego też kluczowe jest błyskawiczne opanowanie żywiołu, zanim zdąży się rozprzestrzenić. Temu właśnie służy innowacyjny projekt, realizowany w ramach „Ścieżki SMART” z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki, który finalizuje polska spółka PG IMKIUS.
Nauka
Polscy naukowcy poszukują innowacyjnych terapii z wykorzystaniem RNA. Na celowniku są choroby rzadkie, zakaźne i nowotwory
Dwie platformy skoncentrowane na badaniach RNA oraz biologii komórki mają służyć opracowaniu innowacji dla biomedycyny. Taki cel stawiają przed sobą naukowcy realizujący projekt RACE-PRIME w Międzynarodowym Instytucie Biologii Molekularnej i Komórkowej. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027 w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze realizowanego przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej. Badacze chcą dostarczyć nowych terapii w chorobach, dla których dotychczasowe sposoby leczenia są niewystarczające. Chodzi przede wszystkim o choroby zakaźne, wirusowe i bakteryjne oraz choroby rzadkie.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.