Gra o stypendium i udział w obozie naukowym ADAMED SmartUP
Na rozwiązywanie zadań w grze alternatywnej rzeczywistości, będącej elementem rekrutacji do 6. edycji programu stypendialnego ADAMED SmartUP, został jeszcze tydzień. Wyniki tego i kolejnych etapów pozwolą wyłonić 50 uczniów, którzy wezmą udział w letnim obozie naukowym, zorganizowanym wspólnie przez Fundację Adamed i Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Będą oni również mieli szansę na opiekę mentorską i stypendium finansowe.
Fake newsy, komputery kwantowe czy globalne ocieplenie to zagadnienia, z którymi między innymi mierzą się w tym roku uczestnicy gry rekrutacyjnej ADAMED SmartUP. Wcielają się oni w stażystów uniwersytetu, a za zadanie mają rozwiązanie jak największej liczby zagadek naukowych pogrupowanych w bloki tematyczne. W ten sposób zbierają punkty, które mogą stać się przepustką do dalszego udziału w procesie rekrutacyjnym – wysłaniu aplikacji online i rozmowie kwalifikacyjnej z Radą Naukową programu. Rejestracja do programu dostępna jest na stronie: https://adamedsmartup.pl/gra-rekrutacyjna/, gdzie do 15 stycznia 2020 r. na punktowane pytania mogą odpowiadać wszyscy zainteresowani uczniowie w wieku 14-19 lat. Do następnego etapu zaproszone zostaną osoby z najlepszymi rezultatami.
Wysoki wynik można osiągnąć nie znając na pamięć dziesiątek wzorów i reakcji chemicznych. Do udzielania poprawnych odpowiedzi bardziej niż encyklopedyczna wiedza potrzebna jest bowiem zdolność sprawnego łączenia faktów. Wyzwania, jakie stawia przed uczniami gra, wymagają przede wszystkim umiejętności nieszablonowego myślenia i wykorzystania przedstawionych informacji – gra ma wyłonić osoby, które chcą oraz potrafią się uczyć.
Efektem kilkuetapowej rekrutacji będzie wybranie najbardziej ściśle uzdolnionych młodych ludzi. Wyróżniona 50 weźmie udział w innowacyjnym obozie naukowym, 10 jego uczestników otrzyma możliwość uczestniczenia w indywidualnych konsultacjach naukowych, 3 z nich zaś – atrakcyjne stypendium finansowe na dalszy rozwój naukowy.
Program ADAMED SmartUP daje uczestnikom szansę na pełne rozwinięcie ich talentów i pasji. Swoje miejsce odnajdą w nim młodzi ludzie, którzy nieustannie zadają pytania „jak?” oraz „dlaczego?”, ludzie, dla których poszukiwanie odpowiedzi, rozwiązywanie problemów i kreowanie innowacji jest największą radością. Organizowany przez Fundację Adamed obóz naukowy to miejsce, w którym mogą poznać rówieśników, dzielących ich zamiłowanie do nauki i badania rzeczywistości. Natomiast oferowane konsultacje i wsparcie mentorskie pomogą wybrać im optymalną drogę rozwoju – mówi Martyna Strupczewska, Kierownik programu ADAMED SmartUP.
Do pięciu zakończonych edycji, od momentu zainicjowania programu w 2014 roku, na platformie http://ademedsmartup.pl, gdzie dostępna jest gra rekrutacyjna, zarejestrowało się blisko 32 tys. osób, a 250 z nich wzięło udział w corocznych obozach naukowych z bogatym programem zajęć teoretycznych i praktycznych. Strona umożliwia, poza wzięciem udziału w grze, zapoznanie się z bogatą bazą materiałów popularnonaukowych oraz zapisanie się na pojedyncze warsztaty współorganizowane przez Fundację Adamed i jej partnerów.
Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25
AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
Acer i Google wspierają współczesną edukację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.