Komunikaty PR

Finaliści Solve for Tomorrow wystąpili na Digital Youth Forum 2023

2023-06-16  |  17:00
Biuro prasowe

Firma Samsung po raz drugi z rzędu została partnerem wyjątkowego wydarzenia – Digital Youth Forum 2023. Wśród tegorocznych prelegentów znaleźli się m.in. aktualni finaliści programu Solve for Tomorrow. Obie inicjatywy łączą wspólne przesłania – są skierowane do młodzieży i pokazują, jak kreatywnie i bezpiecznie poruszać się w świecie nowych technologii.

Digital Youth Forum (DYF) to inicjatywa poświęcona kreatywnemu wykorzystaniu nowych technologii, bezpieczeństwu online i świadomemu korzystaniu z mediów społecznościowych. Wydarzenie adresowane jest do uczniów klas 7-8 szkół podstawowych i klas 1-5 szkół ponadpodstawowych.

– Digital Youth Forum to wydarzenie, którego celem jest inspirowanie młodych ludzi do kreatywnego i bezpiecznego korzystania z nowych technologii. Co roku staramy się poruszać tematy aktualne i ważne dla młodzieży. Dlatego tym razem rozmawialiśmy m.in. o sztucznej inteligencji, aktywizmie online oraz ciałopozytywności. Bardzo ważnym elementem forum była premiera filmu Dopamina, który ma promować świadome i bezpieczne korzystanie z mediów społecznościowych. W tym roku mogliśmy gościć aż 780 młodych osób na sali. Zdalnie oglądało nas ponad 500 klas – powiedział Maciej Kępka, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.

Samsung Electronics to pierwsza firma technologiczna, która podjęła w Polsce działania związane z cyfrowym dobrostanem, rozwijaniem kompetencji cyfrowych oraz dbaniem o bezpieczne i rozważne korzystanie z nowych technologii. Firma, jako wiodący producent sprzętów elektronicznych, ponosi odpowiedzialność za swoje produkty – za to, do kogo trafiają oraz w jaki sposób są używane. Dlatego też prowadziła działania mające na celu pomoc rodzicom i opiekunom w uczestnictwie w życiu cyfrowym ich dzieci.

Teraz program Solve for Tomorrow kontynuuje tę misję, pokazując, jak nowe technologie mogą sprzyjać w realizacji ciekawych projektów czy pomóc w budowaniu kompetencji przyszłości wśród młodzieży. Co ważne, większość pomysłów zgłoszonych przez młodych uczestników SFT to rozwiązania, które powstały w oparciu o aplikacje mobilne. Spora część z nich dotyczyła problemów związanych z dyskomfortem psychicznym, spowodowanym ciągłym przebywaniem online, i trudnościami w zachowaniu równowagi cyfrowej.

Kreatywne projekty finalistów Solve for Tomorrow

Podczas konferencji DYF 6 czerwca w Warszawie zaprezentowali się przedstawiciele wielu różnych środowisk. Wśród nich nie zabrakło także dwóch zespołów, które dostały się do finału drugiej edycji programu Solve for Tomorrow.

Pierwszy zespół, czyli uczennice z III Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Koninie: Alicja Zawilska, Maria Janowska, Oliwia Maciejewska i  Zuzanna Sobczak, przygotowały projekt „Zadbaj o swój mózg z BrainForce”. Licealistki opracowały aplikację mobilną zachęcającą do zdrowych wyborów dietetycznych oraz edukującą w zakresie wartości odżywczych. Zdobyły za nią  Nagrodę Publiczności oraz wyróżnienie w finale II edycji programu Solve for Tomorrow.

Druga drużyna – Dominik Borkuszewski i Maciej Wójcik – czyli uczniowie z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych im. Róży Czackiej w Laskach, stworzyli  projekt pt. „Jabłonkowe podcasty”. Zespół przygotował kanał podcastowy dedykowany środowisku osób z dysfunkcją wzroku w celu ułatwienia korzystania z różnych urządzeń elektronicznych lub oprogramowania. Zespół zdobył wyróżnienie w programie Solve for Tomorrow i był finalistą II edycji tego programu. Jury SFT nagrodziło pomysł „Jabłonkowe podcasty” również Nagrodą Pozytywnego Wpływu wspierającą merytorycznie dalszy rozwój pomysłu.

– Cieszymy się, że nasze finałowe zespoły, które zachwyciły kreatywnością i innowacyjnym wykorzystaniem technologii mogły wystąpić podczas Digital Youth Forum 2023. Ich projekty są inspiracją dla młodych ludzi, bo pokazują, jak dzięki odpowiedzialnym działaniom w cyfrowym świecie zdobywać kompetencje przyszłości i realizować Cele Zrównoważonego Rozwoju  – powiedziała Magdalena Olborska, ESG Manager w Samsung Electronics Polska.

Więcej o wydarzeniu można przeczytać na stronie: https://digitalyouth.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.