Festiwal Explory w Łodzi
31 maja rozpoczyna się kolejny Regionalny Festiwal Explory w Łodzi.
W hybrydowej formie- na żywo i online Program Explory będzie inspirować młodych i przekonywać, że nauka jest ciekawa.
Program Explory to największa w Polsce inicjatywa wyszukująca, sieciująca i rozwijająca młode talenty, która od 11 lat pomaga młodym badaczom i naukowcom odnaleźć się w świecie nauki i biznesu. Od lat ważnym dla programu punktem na mapie jest Łódź. To tutaj odbywa się Regionalny Festiwal Nauki czyli spotkania ze społecznościami szkolnymi oraz regionalny etap prestiżowego konkursu.
– Bardzo się cieszę, że ponownie będziemy gościć w naszym mieście utalentowaną młodzież. To właśnie tacy młodzi ludzie będą tworzyć lepszą przyszłość dla nas wszystkich. Dlatego warto wspierać takie inicjatywy jak Explory, która nie tylko pomaga rozwijać wyjątkowe pomysły najbardziej utalentowanej młodzieży, ale także inspiruje ich powstawanie podczas szkolnych festiwali – mówi w swoim zaproszeniu Adam Pustelnik, wiceprezydent Miasta Łódź
Część wykładowo-warsztatowa Festiwalu odbędzie się 31 maja i 1 czerwca 2022 w Publicznym Liceum Politechniki Łódzkiej oraz 1 LO im. Mikołaja Kopernika w Łodzi. Uczniowie i uczennice spotkają się ze specjalistami: dr Katarzyną Kołacz, dr Rafałem Ledzionem, dr Kingą Stopczyńską i Joanną Brzoskowską-Czerepiuk. Wraz z ekspertami pochylą się m.in. nad połączeniem natury z technologią, megatrendami przyszłości. poznają design thinking- metodę prowadzenia projekt oraz posłuchają rozważań o… social mediach jako nowej drodze zawodowej.
2 i 3 czerwca to dni konkursowe. Uczniów biorących udział w regionalnym etapie konkursu Explory zapraszamy na platformę konferencyjną HOPIN- gdzie odbędą się spotkania z jurorami oraz integracja, a wszystkich zainteresowanych projektami młodych talentów zachęcamy do udziału w wydarzeniach na Facebooku Explory i śledzenie Pitchingu Młodych Talentów. Od czwartku, 2 czerwca o godz. 14:00 trwać będzie głosowanie publiczności, w którym internauci wybiorą swojego faworyta. Opisy wyjątkowych projektów młodych talentów opublikowane są na www.explory.pl/2022
Społeczność Explory współtworzą także instytucje i firmy, dla których rozwój, kreatywność i innowacyjne myślenie to nie tylko słowa, a plan na przyszłość. Dzięki nim poszczególne elementy programu pozwalają młodym ludziom w pełni wykorzystać ich potencjał. Mecenasem i fundatorem nagród Explory jest Grupa LOTOS, partnerami strategicznymi Polpharma oraz Miasto Gdynia i Pomorski Park Naukowo-Technologiczny, gospodarzem najbliższego wydarzenia – Miasto Łódź, partnerami wspierającymi Wrocławski Park Technologiczny, Fundacja Pro Mathematica oraz Województwo Warmińsko-Mazurskie. Lokalnie możemy się także pochwalić partnerstwem z Bionanoparkiem. Do grona patronów honorowych dołączyły także uczelnie wyższe- Uniwersytet Łódzki i Politechnika Łódzka.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.