Komunikaty PR

Edukacja zdalna w 2020 roku wzrosła o 586 proc..

2020-11-24  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Systematyczny wzrost popularności edukacji zdalnej

Jeszcze w 2018 roku większość osób nie wyobrażała sobie, że wiedzę będzie zdobywała z domu. Rzeczywistość zmieniła się i edukacja online stała się faktem prawie dla wszystkich. Popularność nauki online z roku na rok rosła jeszcze przed pandemią. Na przykład porównując liczbę spotkań edukacyjnych z 2018 do 2019 roku, które odbyły się na platformie ClickMeeting, widać 54 proc. wzrost. Zwiększyła się też liczba aktywnych użytkowników uczących się lub nauczających o 15 proc..

 

Jednak bez porównania większy wzrost miał miejsce w 2020 r.. W tym momencie liczba spotkań online jest o 345 proc. większa niż w 2019 roku i aż o 586 proc. większa niż w 2018 r. W przypadku liczby aktywnych użytkowników obecnie  jest ich o 351 proc.w stosunku do 2019 r. i  aż 427 proc. więcej w odniesieniu do danych z 2018 r.. Biorąc pod uwagę, że do końca tego roku pozostało jeszcze kilka tygodni, wyniki końcowe będą jeszcze wyższe.

 

Te dane najlepiej pokazują, jak ważna w codziennym życiu stała się technologia. Platformy do wideokonferencji i webinarów pozwalają na efektywną komunikację i naukę, dlatego notują kilkusetprocentowe wzrosty popularności. Warto jednak w tym zakresie zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo wykorzystywanego rozwiązania -  mówi Magdalena Ciszewska, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży ClickMeeting.

 

Dwugodzinne wykłady i dwa razy więcej uczestników

Dane dotyczące wykorzystania platformy ClickMeeting pozwalają też określić, jak wyglądają i ile trwają typowe zajęcia: lekcje w szkole, wykłady na uczelni lub kursy. Okazuje się, że w 2020 roku średnia długość spotkania edukacyjnego wynosi 128 minut, czyli trochę ponad dwie godziny zegarowe. Jest to wzrost o 113 proc. w porównaniu do 2018 r. i 120 proc. w odniesieniu do 2019 r. Co więcej, obecnie w zajęciach bierze udział dwanaście osób, podczas gdy rok temu było to sześć, a dwa lata temu dziewięciu uczestników.

 

Najbardziej pomocne narzędzia w branży edukacyjnej

Popularność nauki online widać też w najczęściej wykorzystywanych funkcjach. Przede wszystkim związane są one z automatyzacją powtarzalnych czynności, czyli na przykład przypomnieniach o spotkaniu wysyłanych mailem. Poza tym zainteresowaniem cieszą się funkcje: prezentacji czy tablicy. Druga z nich to dedykowane dla edukacji usprawnienie umożliwiające notowanie na ekranie, zupełnie jak na tablicy szkolnej. Chętnie stosowane są również: udostępnianie pulpitu czy materiału na Youtube. Warto wspomnieć też o opcji wydania certyfikatu po ukończeniu spotkania. To funkcja, która pozwala na wydanie uczestnikom dokumentu potwierdzającego ich udział w wydarzeniu.

 

Duża część naszych użytkowników wykorzystuje ClickMeeting właśnie do edukacji. Dlatego stale rozwijamy kolejne funkcjonalności, które pozwolą na efektywne nauczanie online - Magdalena Ciszewska, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży ClickMeeting

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.