Komunikaty PR

Dwie polskie firmy opracowały innowacyjny program do nauki angielskiego

2020-10-31  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Kamila Zawadzka
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
00-197 Warszawa
kamila.zawadzka|goodonepr.pl| |kamila.zawadzka|goodonepr.pl
+ 48 796 996 267
www.goodonepr.pl/

Sposobów na naukę dziecka języka angielskiego było już wiele. Spotkania z native speakerem, oglądanie filmów w oryginalnej wersji językowej czy oklejanie przedmiotów karteczkami z angielskimi nazwami to tylko niektóre z nich. Ale czy ktoś próbował uczyć angielskiego poprzez zabawę na interaktywnej podłodze? Teraz jest to możliwe dzięki stworzonemu przez 4ELT i Funtronic pakietowi aplikacji Playground.

Prowadzenie lekcji języka angielskiego w nauczaniu początkowym bywa dużym wyzwaniem. Przyciągnięcie i utrzymanie uwagi uczniów wymaga stosowania niekonwencjonalnych rozwiązań. Takim są niewątpliwie zebrane w pakiecie Playground multimedialne gry i quizy, wyświetlane bezpośrednio na podłodze i obsługiwane przy pomocy ruchów rąk i nóg. Aplikacje zostały stworzone jako element autorskiego programu nauczania języka angielskiego przez zespół 4ELT, który od lat angażuje się w podnoszenie jakości kształcenia. Bezpośredniej inspiracji dostarczyła Anna Gębka-Suska – metodyk i zarazem dyrektor 4ELT. Stroną techniczną projektu zajęła się firma Funtronic – producent cieszącej się popularnością wśród uczniów i nauczycieli interaktywnej podłogi Magiczny Dywan onEVO.

Rewolucja w nauczaniu języka angielskiego

Pakiet Playground obejmuje materiał z zakresu podstawy programowej klas I-III. Zastosowano w nim nowatorskie rozwiązanie – dzieci słyszą pełne zdania, a nie pojedyncze słowa. Dzięki temu doskonalą umiejętność komunikacji oraz oswajają się z różnymi wariantami wymowy. Poprzez wykorzystanie pełnych komunikatów, a nie jedynie pojedynczych słów, rozwijają tzw. ambiguity tolerance – tolerancję na wieloznaczność.

Pakiet składa się z ośmiu gier. Każda z nich ma 3 poziomy trudności oraz poziom mixed, który służy powtórzeniu wiadomości przyswojonych na poprzednich etapach. Przygody rozgrywają się w różnych sceneriach, np. w kosmosie, średniowiecznym zamku czy na dnie oceanu. Playground, choć ma formę gry, nie zakłada rywalizacji pomiędzy dziećmi. Uczniowie ścigają się jedynie z czasem i komputerem, co motywuje ich do współpracy. Dzięki temu często mamy do czynienia z tzw. peer teaching – dziecko, które zna język lepiej, przejmuje rolę „eksperta” i uczy kolegę lub koleżankę.

Playground ma być narzędziem, które kształci zdolność rozumienia kontekstowego i komunikacji oraz umożliwia dzieciom uczenie się od siebie nawzajem. Są to umiejętności, które trudno rozwinąć za pomocą metod opartych wyłącznie na podręczniku i zeszycie. Technologie takie jak Magiczny Dywan stwarzają zupełnie nowe możliwości, jeżeli chodzi o naukę języka. Wykorzystanie formy gry i quizu sprawia, że uczniowie chętniej uczestniczą w lekcjach, ponieważ w ich trakcie nauka łączy się z zabawą – tłumaczy współtwórczyni pakietu, Anna Gębka-Suska.

Interaktywna podłoga – uniwersalne wsparcie edukacji

Interaktywna podłoga to urządzenie, które łączy komputer, projektor multimedialny i czujniki ruchu. Dzięki niemu płaska powierzchnia, taka jak stół czy podłoga, staje się areną do rozgrywania gier czy quizów. Możliwość zainstalowania różnych aplikacji sprawia, że urządzenie może być wykorzystywane na dowolnych zajęciach.

 – Nasza interaktywna podłoga już od lat sprawdza się jako nowoczesne wsparcie zajęć w szkołach i przedszkolach na całym świecie. Wciąż pracujemy nad jej udoskonalaniem, aby nauka z wykorzystaniem naszych aplikacji była jeszcze bardziej atrakcyjna. Pakiet Playground powstał pod kątem najnowszego urządzenia – onEVO, ale jest dostępny także dla użytkowników wcześniejszej wersji Magicznego Dywanu – mówi Wojciech Muliński, członek zarządu firmy Funtronic.

Urządzenie sprawdza się w pracy z dziećmi w różnym wieku i o różnych potrzebach – od grup przedszkolnych, przez uczniów szkół podstawowych, aż po dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Poprzez zabawę i zdrową rywalizację dzieci przyswajają treści z zakresu podstawy programowej, a także rozwijają umiejętności miękkie, takie jak praca w grupie. Urządzenie dodatkowo motywuje do aktywności fizycznej, gdyż każda z gier wymaga od uczestników tego, aby się poruszali.


Funtronic to polska firma, która rozpoczęła swoją działalność w 2014 roku. Jest producentem i dystrybutorem Magicznego Dywanu – interaktywnego urządzenia projekcyjnego (podłogi oraz stołu), które stanowi innowacyjną pomoc dydaktyczną i rehabilitacyjną. Urządzenie zawiera zestaw multimedialnych ćwiczeń, gier
i zabaw ruchowych oraz aplikacji rewalidacyjnych, przeznaczonych do pracy z dziećmi w wieku szkolnym
i przedszkolnym, a także rehabilitacji dorosłych i seniorów. Funtronic jest liderem w dostarczaniu takiego rozwiązania zarówno na rynku polskim, jak i na rynkach zagranicznych. Z okazji swojego jubileuszu, Funtronic przygotował dla użytkowników Magicznego Dywanu specjalny pakiet gier. W celu otrzymania bezpłatnego pakietu 12 gier należy wejść na stronę www.magicznydywanna5.pl i pozostawić dane kontaktowe swojej placówki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Jak dyrektorzy szkół widzą przyszłość? Biuro prasowe
2021-05-06 | 01:00

Jak dyrektorzy szkół widzą przyszłość?

Spośród 200 dyrektorów szwedzkich szkół, którzy wzięli udział w badaniu, połowa deklaruje, że zwiększono dystans między krzesłami w salach, a 66% z nich
Edukacja 2. Lotniskowe Targi Zawodoznawcze już w najbliższy czwartek
2021-04-21 | 17:34

2. Lotniskowe Targi Zawodoznawcze już w najbliższy czwartek

Każdy, kto kiedykolwiek leciał samolotem, zdaje sobie sprawę, że w proces przygotowania lotu zaangażowanych jest wiele osób. Wykonywane przez nie czynności są kluczowe, aby
Edukacja 12 dobrych praktyk Samsung w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu
2021-04-16 | 11:00

12 dobrych praktyk Samsung w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Rok 2020 pod wieloma względami był przełomowy, także w kontekście odpowiedzialności biznesu. Sytuacja epidemiologiczna unaoczniła, jak ważne jest zaangażowanie społeczne. W tegorocznej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Praca zdalna znacząco zwiększyła sprzedaż sprzętu komputerowego. Firmy najczęściej wybierały nowe laptopy

Po ponad roku od wybuchu pandemii COVID-19 blisko jedna trzecia Polaków nadal pracuje zdalnie. Koronawirus wymusił jednak nie tylko przeniesienie pracowników do domu, lecz także konieczność wyposażenia ich w sprzęt i narzędzia do pracy w cyfrowym środowisku. Jak wynika z badania NielsenIQ przeprowadzonego na zlecenie Dell Technologies Polska, co druga firma współpracująca z producentem musiała kupić w tym okresie dodatkowy sprzęt. Prawie 9 na 10 przedsiębiorstw podczas ostatnich zakupów postawiło na nowe laptopy, a sprzedaż tych urządzeń rok do roku wzrosła o 70 proc. W nadchodzących miesiącach ten trend się utrzyma, polskie firmy zamierzają się skupić na dalszym upowszechnianiu pracy zdalnej i migracji swoich pracowników z komputerów stacjonarnych na laptopy.

Sprzęt i gadżety

Trójwymiarowe modelowanie zabytków może tchnąć w nie nowe życie. Technologia pozwala m.in. odrestaurować budynki grożące nawet zawaleniem

Skanowanie laserowe budynków pozwala nie tylko wiernie zarejestrować ich kształt i wygląd, lecz także stanowi bazę do stworzenia modelu 3D, który można uzbroić w informacje architektoniczne i historyczne. Dzięki temu wszystkiemu można ograniczyć koszty i uprościć proces inwestycyjny. Szczególnie ważnym zastosowaniem tej technologii jest zarządzanie obiektami zabytkowymi. Dzięki niej będzie możliwe m.in. odtworzenie układu średniowiecznego miasta, nad czym pracują polscy naukowcy.