Komunikaty PR

Drużyna z Bielska Podlaskiego zwycięzcą pierwszej polskiej edycji programu Solve

2022-03-31  |  15:00
Biuro prasowe

Od listopada zeszłego roku młodzi ludzie, stojący u progu dorosłości, intensywnie pracowali nad udoskonalaniem swoich projektów z zakresu zdrowia, bezpieczeństwa i klimatu. Podejmowane przez nich wyzwania dotyczyły w dużym stopniu problemów życia codziennego – nadużywania social mediów, braku poczucia bezpieczeństwa przy późnych powrotach do domu czy stanu środowiska w pobliżu ich miejsca zamieszkania. Dzisiaj, podczas oficjalnej gali finałowej w Centrum Nauki Kopernik, poznaliśmy zwycięzców pierwszej polskiej edycji programu Solve for Tomorrow.

Solve for Tomorrow to program edukacyjny Samsung, skierowany do uczniów ze szkół ponadpodstawowych oraz studentów I i II roku studiów pierwszego stopnia. Dzięki SFT młodzi ludzie mogą rozwijać kompetencje przyszłości oraz budować swoje poczucie sprawczości.

Program podzielony został na trzy etapy. W pierwszym z nich spośród 138 aplikacji zgłoszonych w jednej z trzech kategorii: zdrowia, bezpieczeństwa lub klimatu, jury wyłoniło 25 zespołów, które przeszły do półfinału programu. Następnie uczestnicy otrzymali wsparcie w postaci mentoringu od ambasadorów programu Solve for Tomorrow, a także wzięli udział w warsztatach Design Thinking. Na tym etapie zespoły miały czas na pogłębioną analizę swoich pomysłów. W efekcie powstały podsumowania video, w których zespoły zaprezentowały swój proces tworzenia i efekty.

W finale pilotażowej edycji programu Solve for Tomorrow w Polsce znalazło się 9 zespołów: 3 w kategorii zdrowie, 2 w kategorii bezpieczeństwo i 4 projekty realizujące wyzwania związane z klimatem. Na ostatnim etapie zespoły odbyły blisko 40 spotkań z wolontariuszami firmy Samsung, którzy wcielili się w rolę mentorów. Zadaniem wolontariuszy było wspieranie zespołów w ulepszeniu  prototypów od strony technologicznej,  testowanie i przygotowanie do prezentacji podczas gali finałowej.

Zwycięskie zespoły

31 marca b.r. podczas uroczystej gali finałowej w Centrum Nauki Kopernik jury ogłosiło, że zwycięzcą pierwszej edycji Solve for Tomorrow w Polsce został zespół z I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Bielska  Podlaskiego z projektem „Bezpieczny powrót do domu o każdej porze”. Licealiści zaproponowali niezwykle innowacyjną aplikację na telefon, która w czasie późnych powrotów do domu umożliwia wysyłanie powiadomień o lokalizacji zaufanym osobom, wyznacza najbezpieczniejszą trasę podróży i pozwala sprawnie wezwać policję. Drugie miejsce zajęła Akademeia High School z Warszawy za projekt „Wodorosty kontra CO2”, w którym przy wykorzystaniu technologii AI i plantacji wodorostów oczyszcza powietrze oraz tworzy bioplastik. Na trzecim miejscu znalazło się I Liceum Ogólnokształcące im. Aleksandra Omieczyńskiego w Gryfinie i ich projekt „Nawóz potrzebny od zaraz”

Szansę na docenienie najlepszych projektów dostały także społeczności lokalne, oddając łącznie 6628 głosów. Na stronie programu Solve for Tomorrow do 29 marca 2022 r. trwało głosowanie na finalistów. Przy okazji można było zapoznać się z opisami wyzwań i wideo przygotowanymi przez drużyny. Najwięcej głosów otrzymał zespół z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie zbierając 1180 wskazań. Ich  projekt „MASK OFF” zwraca uwagę na problem zaburzeń psychicznych  i planuje stworzenie anonimowej aplikacji, która wyjdzie naprzeciw osobom borykającym się z takimi problemami.  

Pomysły finalistów oceniało jury w składzie: Maria Andrzejewska – dyrektor generalna UNEP/GRID-Warszawa, prof. Halina Brdulak (Szkoła Główna Handlowa), Anna Dziama, Zastępca Dyrektora Programowego ds. Edukacji  w Centrum Nauki Kopernik, Kinga Pasternak – Rzecznik Centrum GovTech, Zuzanna Polak – kierownik Zespołu Budowania Świadomości Cyberbezpieczeństwa w NASK, prof. Bolesław Rok (Akademia Leona Koźmińskiego), Adam Roś VP Centrum Rozwojowo-Badawczego w Samsung Polska, Piotr Stelmachów, Vice President i Head of Consumer Electronics w Samsung oraz Marzena Strzelczak, Prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.  

Program Solve for Tomorrow został objęty patronatem przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Centrum GovTech Polska oraz NASK. Partnerami projektu są Centrum Nauki Kopernik, UNEP/GRID-Warszawa, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Zwolnieni z Teorii oraz firma Hostersi.

Misją CSR firmy Samsung jest działanie pod hasłem “Together for Tommorow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”). Nasze programy mają na celu ułatwienie dostępu do edukacji dla przyszłych pokoleń i umożliwienie rozwoju potencjału każdego z nas. Dzięki temu przyczyniamy się do pozytywnych zmian w społeczeństwie i budujemy lepszy świat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024 Biuro prasowe
2024-11-15 | 01:00

Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024

Do tegorocznej edycji prestiżowego konkursu dla młodych innowatorów zgłoszonych zostało rekordowe 334 projektów, 33 z nich dotarły do wielkiego Finału. Podczas trzech dni
Edukacja Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
2024-11-14 | 15:00

Program edukacyjny Next Engineers w Polsce

Fundacja GE Aerospace ogłosiła nawiązanie współpracy z Fundacją Perspektywy w celu uruchomienia programu edukacyjnego Next Engineers w Polsce. Warszawa została wybrana jako pierwsza z
Edukacja Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
2024-11-09 | 09:30

Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki

Jak działa szampon? Dlaczego jajko dryfuje w wodzie? Jak rozdzielić kolor flamastra na więcej barw? Te i inne pytania znajdą odpowiedzi w nowych scenariuszach lekcji przygotowanych w ramach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.