Dorken Delta pomaga w kształceniu studentów na Politechnice Białostockiej
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
grzegorz.koper|goodonepr.pl| |grzegorz.koper|goodonepr.pl
+ 48 796 996 267
www.goodonepr.pl
W pierwszej połowie kwietnia Politechnika Białostocka stała się gospodarzem szkoły letniej projektu Glocal. Chodzi o usprawnienie kształcenia kadr i przygotowanie ich na przyszłe wyzwania związane z przestrzenią miast. Program wsparła firma Dorken Delta, która zorganizowała dla międzynarodowej grupy studentów praktyczne zajęcia z zakresu dachów zielonych.
Projekt Glocal jest efektem współpracy Politechniki Białostockiej, litewskiego Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Kłajpedzie i hiszpańskiej Politechniki w Madrycie w ramach Partnerstwa Strategicznego programu Erasmsus+[1]. Jego zadanie to unowocześnienie sposobów nauczania przyszłych inżynierów, tak aby radzili sobie z wyzwaniami związanymi ze współczesnymi miastami.
Praktyczne warsztaty
W kwietniu br. studenci przyjechali na Wydział Budownictwa i Nauk o Środowisku Politechniki Białostockiej. Jednym z punktów szkoły letniej były wycieczki studyjne, a wśród nich warsztaty przygotowane przez producenta membran dachowych i elewacyjnych – Dorken Delta. Dla międzynarodowej grupy studentów zorganizowano zajęcia na temat rozwiązań stosowanych przy dachach zielonych, które stają się coraz ważniejszą częścią miast.
– Wspieramy kształcenie inżynierów, bo to właśnie w ich rękach spoczywać będzie wygląd przyszłej przestrzeni miejskiej oraz wygoda mieszkańców miast. Choć w nauce teoria jest niezwykle ważna, tak warto ją uzupełniać pokazywaniem „na żywo” omawianych zagadnień. Uczestnikom szkoły letniej projektu Glocal na Politechnice Białostockiej pokazaliśmy warszawski kompleks biurowy The Park i zabudowę wielorodzinną osiedla Wiślany Mokotów. To przykłady prawidłowego zaprojektowania i wykonania dachów zielonych, a wizyta w tych miejscach pozwoliła zobrazować kwestie związane z poprawnym funkcjonowaniem tego typu obiektów – wyjaśnia Piotr Pytel, doradca techniczny firmy Dorken Delta.
Zielone dachy, które mogli obejrzeć studenci, wpisują się w coraz częściej spotykany trend korzystnej dla mieszkańców zielonej transformacji tkanki miejskiej. Na potencjał tego rozwiązania zaczęły zwracać uwagę władze miast w całej Europie, dlatego ważne, by uczelnie techniczne wprowadzały ten temat do swojego programu nauczania. Pomogą w tym przedsiębiorstwa, których specjaliści chętnie dzielą się swoją sprawdzoną w praktyce wiedzą.
Dorken Delta aktywnie angażuje się w działalność edukacyjną i współpracę z uczelniami. W ubiegłym roku firma rozpoczęła cykl studenckich webinarów i warsztatów, na których eksperci dzielili się wiedzą na temat m.in.: dachów zielonych, retencji wody opadowej czy renowacji zabytkowych dachów. Wydarzenia z tego cyklu odbyły się już dla studentów, takich uczelni jak np.: Politechnika Warszawska, Uniwersytet Zielonogórski czy Uniwersytet Rolniczy w Krakowie.
[1] https://wb.pb.edu.pl/2022/04/05/rozpoczela-sie-miedzynarodowa-szkola-letnia-projektu-glocal/

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.