Dorken Delta pomaga w kształceniu studentów na Politechnice Białostockiej
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
grzegorz.koper|goodonepr.pl| |grzegorz.koper|goodonepr.pl
+ 48 796 996 267
www.goodonepr.pl
W pierwszej połowie kwietnia Politechnika Białostocka stała się gospodarzem szkoły letniej projektu Glocal. Chodzi o usprawnienie kształcenia kadr i przygotowanie ich na przyszłe wyzwania związane z przestrzenią miast. Program wsparła firma Dorken Delta, która zorganizowała dla międzynarodowej grupy studentów praktyczne zajęcia z zakresu dachów zielonych.
Projekt Glocal jest efektem współpracy Politechniki Białostockiej, litewskiego Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Kłajpedzie i hiszpańskiej Politechniki w Madrycie w ramach Partnerstwa Strategicznego programu Erasmsus+[1]. Jego zadanie to unowocześnienie sposobów nauczania przyszłych inżynierów, tak aby radzili sobie z wyzwaniami związanymi ze współczesnymi miastami.
Praktyczne warsztaty
W kwietniu br. studenci przyjechali na Wydział Budownictwa i Nauk o Środowisku Politechniki Białostockiej. Jednym z punktów szkoły letniej były wycieczki studyjne, a wśród nich warsztaty przygotowane przez producenta membran dachowych i elewacyjnych – Dorken Delta. Dla międzynarodowej grupy studentów zorganizowano zajęcia na temat rozwiązań stosowanych przy dachach zielonych, które stają się coraz ważniejszą częścią miast.
– Wspieramy kształcenie inżynierów, bo to właśnie w ich rękach spoczywać będzie wygląd przyszłej przestrzeni miejskiej oraz wygoda mieszkańców miast. Choć w nauce teoria jest niezwykle ważna, tak warto ją uzupełniać pokazywaniem „na żywo” omawianych zagadnień. Uczestnikom szkoły letniej projektu Glocal na Politechnice Białostockiej pokazaliśmy warszawski kompleks biurowy The Park i zabudowę wielorodzinną osiedla Wiślany Mokotów. To przykłady prawidłowego zaprojektowania i wykonania dachów zielonych, a wizyta w tych miejscach pozwoliła zobrazować kwestie związane z poprawnym funkcjonowaniem tego typu obiektów – wyjaśnia Piotr Pytel, doradca techniczny firmy Dorken Delta.
Zielone dachy, które mogli obejrzeć studenci, wpisują się w coraz częściej spotykany trend korzystnej dla mieszkańców zielonej transformacji tkanki miejskiej. Na potencjał tego rozwiązania zaczęły zwracać uwagę władze miast w całej Europie, dlatego ważne, by uczelnie techniczne wprowadzały ten temat do swojego programu nauczania. Pomogą w tym przedsiębiorstwa, których specjaliści chętnie dzielą się swoją sprawdzoną w praktyce wiedzą.
Dorken Delta aktywnie angażuje się w działalność edukacyjną i współpracę z uczelniami. W ubiegłym roku firma rozpoczęła cykl studenckich webinarów i warsztatów, na których eksperci dzielili się wiedzą na temat m.in.: dachów zielonych, retencji wody opadowej czy renowacji zabytkowych dachów. Wydarzenia z tego cyklu odbyły się już dla studentów, takich uczelni jak np.: Politechnika Warszawska, Uniwersytet Zielonogórski czy Uniwersytet Rolniczy w Krakowie.
[1] https://wb.pb.edu.pl/2022/04/05/rozpoczela-sie-miedzynarodowa-szkola-letnia-projektu-glocal/
Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024
Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.