#DobraRobotaChallenge, czyli II edycja programu Fundacji “Wawel z Rodziną"
Fundacja “Wawel z Rodziną” ruszyła z II edycją programu #DobraRobotaChallenge, zachęcającego młodzież do planowania swojej ścieżki zawodowej oraz przygotowania się do podjęcia pierwszej pracy. Do dyspozycji pedagogów przygotowano 5 skryptów ze scenariuszami zajęć, które ułatwią uczestnikom programu poznanie swoich zainteresowań i kompetencji. W ramach programu trwa również konkurs, w którym do zdobycia są słodkie upominki marki Wawel.
W kolejnej edycji programu edukacyjnego #DobraRobotaChallenge, podobnie jak w pierwszej, udział mogą wziąć wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych opieki dziennej i całodobowej. W ramach programu przygotowano scenariusze pięciu lekcji: Otwartość, Kompetencje zawodowe, Doświadczenie, Rozmowa Kwalifikacyjna oraz Pierwszy dzień w pracy. Na każdych z zajęć młodzież pozna jeden obszar tematyczny, który ma na celu przygotować ich do podjęcia pierwszej pracy oraz pomóc sprawnie odnaleźć się w nowym otoczeniu i sytuacji. Dodatkowo podopieczni placówek oraz nauczyciele mogą korzystać z materiałów filmowych, w których znane osoby opowiadają o swojej pracy. Filmy można znaleźć na portalu Facebook, wpisując hasztag #dobrarobotachallenge.
Akcji towarzyszy także konkurs, który polega na wykonaniu minimum 3 z 5 dowolnych poleceń opisanych w materiałach dydaktycznych, jako „Zadania z gwiazdką – konkursowe”. Powstałe prace wystarczy wysłać na adres mailowy Fundacji. Na zwycięzców czekają pyszne słodycze marki Wawel.
– Druga edycja programu edukacyjnego #DobraRobotaChallenge oraz organizowany w jej ramach konkurs to kontynuacja pełnej sukcesów zeszłorocznej inicjatywy. W ubiegłym roku do akcji zgłosiło się aż 255 szkół i placówek opiekuńczych, co pokazuje realne zainteresowanie tematem planowania ścieżki zawodowej młodzieży. W tym roku postanowiliśmy przybliżyć młodym ludziom zagadnienia z obszaru podjęcia pierwszej pracy. Zapraszamy wszystkie placówki do udziału w naszym konkursie - mówi Sylwia Warnecka z Fundacji „Wawel z Rodziną”.
Konkurs edukacyjny trwa do 31 stycznia 2021 r. Szczegóły i regulamin konkursu znaleźć można na stronie Fundacji: https://fundacjawawel.pl/dobrarobota/
Fundacja „Wawel z Rodziną” od 2008 roku aktywnie kontynuuje działalność dobroczynną firmy Wawel. W swoich działaniach wspiera inicjatywy poszerzające wiedzę, zdolności dzieci, tak, żeby było im łatwiej wejść w dorosłe życie. Aktywnie angażuje się w pomoc społeczną i edukacyjną oraz wspieranie polskich rodzin, osób i instytucji sprawujących opiekę zastępczą nad dziećmi. Fundacja aktywnie wspiera także świetlice środowiskowe. W 2018 roku uruchomiła innowacyjny program społeczny „Dobro od Dziecka”, który wspiera wychowawców w codziennej pracy z dziećmi i młodzieżą.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.