#DobraRobotaChallenge, czyli II edycja programu Fundacji “Wawel z Rodziną"
Fundacja “Wawel z Rodziną” ruszyła z II edycją programu #DobraRobotaChallenge, zachęcającego młodzież do planowania swojej ścieżki zawodowej oraz przygotowania się do podjęcia pierwszej pracy. Do dyspozycji pedagogów przygotowano 5 skryptów ze scenariuszami zajęć, które ułatwią uczestnikom programu poznanie swoich zainteresowań i kompetencji. W ramach programu trwa również konkurs, w którym do zdobycia są słodkie upominki marki Wawel.
W kolejnej edycji programu edukacyjnego #DobraRobotaChallenge, podobnie jak w pierwszej, udział mogą wziąć wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych opieki dziennej i całodobowej. W ramach programu przygotowano scenariusze pięciu lekcji: Otwartość, Kompetencje zawodowe, Doświadczenie, Rozmowa Kwalifikacyjna oraz Pierwszy dzień w pracy. Na każdych z zajęć młodzież pozna jeden obszar tematyczny, który ma na celu przygotować ich do podjęcia pierwszej pracy oraz pomóc sprawnie odnaleźć się w nowym otoczeniu i sytuacji. Dodatkowo podopieczni placówek oraz nauczyciele mogą korzystać z materiałów filmowych, w których znane osoby opowiadają o swojej pracy. Filmy można znaleźć na portalu Facebook, wpisując hasztag #dobrarobotachallenge.
Akcji towarzyszy także konkurs, który polega na wykonaniu minimum 3 z 5 dowolnych poleceń opisanych w materiałach dydaktycznych, jako „Zadania z gwiazdką – konkursowe”. Powstałe prace wystarczy wysłać na adres mailowy Fundacji. Na zwycięzców czekają pyszne słodycze marki Wawel.
– Druga edycja programu edukacyjnego #DobraRobotaChallenge oraz organizowany w jej ramach konkurs to kontynuacja pełnej sukcesów zeszłorocznej inicjatywy. W ubiegłym roku do akcji zgłosiło się aż 255 szkół i placówek opiekuńczych, co pokazuje realne zainteresowanie tematem planowania ścieżki zawodowej młodzieży. W tym roku postanowiliśmy przybliżyć młodym ludziom zagadnienia z obszaru podjęcia pierwszej pracy. Zapraszamy wszystkie placówki do udziału w naszym konkursie - mówi Sylwia Warnecka z Fundacji „Wawel z Rodziną”.
Konkurs edukacyjny trwa do 31 stycznia 2021 r. Szczegóły i regulamin konkursu znaleźć można na stronie Fundacji: https://fundacjawawel.pl/dobrarobota/
Fundacja „Wawel z Rodziną” od 2008 roku aktywnie kontynuuje działalność dobroczynną firmy Wawel. W swoich działaniach wspiera inicjatywy poszerzające wiedzę, zdolności dzieci, tak, żeby było im łatwiej wejść w dorosłe życie. Aktywnie angażuje się w pomoc społeczną i edukacyjną oraz wspieranie polskich rodzin, osób i instytucji sprawujących opiekę zastępczą nad dziećmi. Fundacja aktywnie wspiera także świetlice środowiskowe. W 2018 roku uruchomiła innowacyjny program społeczny „Dobro od Dziecka”, który wspiera wychowawców w codziennej pracy z dziećmi i młodzieżą.
Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024
Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.