#DobraRobotaChallenge, czyli kim chcę być, gdy dorosnę
Strażak, lekarz czy… prezydent? Lista zawodów, o których marzą dzieci jest długa, a nowe pozycje pojawiają się na niej niemal co chwilę. By przybliżyć najmłodszym charakter pracy w różnych zawodach, z inicjatywy Fundacji „Wawel z Rodziną” powstał #DobraRobotaChallenge. W wyzwaniu tym, dorośli przybliżają dzieciom specyfikę swojej pracy w krótkich materiałach wideo. Autorzy filmów nominują kolejnych uczestników, zaś najmłodsi widzowie mogą wskazać zawody, o których chcieliby dowiedzieć się więcej.
Skąd pomysł na inicjatywę? Epidemia koronawirusa w tym roku zmieniła sposób pracy w wielu zawodach i wzbudziła zainteresowanie licznymi profesjami. Z kolei zbliżający się koniec roku szkolnego zawsze skłania do zastanawiania się nad wyborem przyszłego zawodu.
Pierwsze materiały wideo w #DobraRobotaChallenge przygotowali już m.in. aktor Tomasz Schimscheiner, dziennikarz radiowy Irek Jakubek i pisarka Beata Ostrowicka, a na liście nominowanych znalazł się m.in. Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski. Twórcy akcji stawiają na autentyczność – filmiki przygotowywane są bezpośrednio przez samych autorów, bez skomplikowanego montażu.
Materiały wideo, które twórcy zamieszczają na swoich profilach w mediach społecznościowych, oznaczone są #DobraRobotaChallenge. Korzystając z serwisu dobrarobota.wawel.com.pl, najmłodsi mogą także wskazać, o jakich zawodach chcieliby usłyszeć w kolejnych odsłonach akcji.
#DobraRobotaChallenge to inicjatywa firmy Wawel i Fundacji „Wawel z Rodziną”, wśród priorytetów której znajduje się m.in. pomoc w edukacji najmłodszych i promowanie dobrych postaw wśród dzieci.
„Dzieci są dla nas najważniejsze. Najlepsze, co mogą zrobić dorośli, to pomóc im w wyborze ścieżki życiowej. Poprzez akcję, chcemy przybliżyć dzieciakom różne zawody i pomóc wybrać ten naprawdę wymarzony” - mówi Tomasz Schimscheiner, aktor i prezes Fundacji „Wawel z Rodziną”.
Akcja ma charakter otwarty, do udziału w inicjatywie twórcy zapraszają każdego, kto chce pokazać najmłodszym swój zawód „od kuchni”. Wystarczy przygotować krótki materiał wideo prezentujący zwykły dzień pracy, oznaczając go hashtagiem #DobraRobotaChallenge.
Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25
AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
Acer i Google wspierają współczesną edukację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne
Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji CO2 oraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.
Handel
Europoseł PiS: Trump tak przyspiesza Amerykę, że my zostaniemy w tyle. Wszystko przez „kaganiec pseudoekologiczny”
– Donald Trump tak przyspiesza Amerykę, że my zostaniemy w tyle – uważa europoseł PiS Jacek Ozdoba, odnosząc się do wycofania się Stanów Zjednoczonych z porozumienia paryskiego. Polityk krytykuje władze UE oraz przedstawicieli koalicji rządzącej w Polsce za negatywne oceny i wypowiedzi pod adresem nowego prezydenta USA, które mogą utrudnić współpracę.
Handel
Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa
Organizacje branżowe i przedsiębiorstwa sektora drzewnego, które porozumiały się w ramach Koalicji na Rzecz Polskiego Drewna, protestują przeciwko planom Ministerstwa Klimatu i Środowiska dotyczącym wyłączenia z gospodarki leśnej 20 proc. polskich lasów. Ich zdaniem taka decyzja stwarza realne zagrożenie dla trwałości lasów i uderzy w polską branżę meblarską. Pracę może stracić nawet 70 tys. osób, a straty dla budżetu państwa szacowane są na 4,5 mld zł.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.