Collegium Civitas tworzy Centrum Badań nad Dezinformacją
Collegium Civitas
plac Defilad 1, XII piętro
00-901 Warszawa
anna.radecka|civitas.edu.pl| |anna.radecka|civitas.edu.pl
+48 501 541 798
www.civitas.edu.pl
Dezinformacja to jedno z najpoważniejszych wyzwań współczesnego społeczeństwa, które wpływa na zarówno na bezpieczeństwo jak i stabilność państw. W odpowiedzi na te zagrożenia, Collegium Civitas powołało Centrum Badań nad Dezinformacją. Nowo utworzoną jednostką kierować będzie redaktor Grzegorz Rzeczkowski.
Centrum Badań nad Dezinformacją, jako jednostka badawczo-dydaktyczna, analityczno-doradcza oraz edukacyjna, skoncentruje się na identyfikowaniu i badaniu narracji dezinformacyjnych, szczególnie w mediach społecznościowych. Celem Centrum jest również edukowanie społeczeństwa oraz tworzenie strategii przeciwdziałania dezinformacji.
„Dezinformacja stała się współczesną bronią, której skutki mogą być katastrofalne dla demokracji i społeczeństwa obywatelskiego. Naszym zadaniem będzie nie tylko badanie tego zjawiska, ale także edukowanie i ostrzeganie społeczeństwa przed jego skutkami” – mówi Grzegorz Rzeczkowski, dyrektor Centrum Badań nad Dezinformacją.
Centrum będzie współpracować z ośrodkami badawczymi i organizacjami pozarządowymi w Polsce i za granicą, a także prowadzić szkolenia i warsztaty dla różnych sektorów. Główną ekspertką centrum jest Anna Mierzyńska, analityczka mediów społecznościowych, specjalizująca się w badaniu dezinformacji, publicystka Oko.press.
Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024
Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.