Collegium Civitas powołuje Instytut Zarządzania
Collegium Civitas
plac Defilad 1, XII piętro
00-901 Warszawa
anna.radecka|civitas.edu.pl| |anna.radecka|civitas.edu.pl
+48 501 541 798
www.civitas.edu.pl
W Collegium Civitas powstał Instytut Zarządzania, który będzie prowadził badania w obszarze nauk o zarządzaniu i jakości. Instytut będzie koordynował badania zarówno teoretyczne, jak i praktyczne, obejmujące wszystkie typy organizacji oraz poziomy zarządzania.
Szczególne miejsce w badaniach Instytutu Zarządzania zajmuje perspektywa zarządzania humanistycznego oraz estetyka zarządzania. Zarządzanie humanistyczne, podkreślające godność człowieka funkcjonującego w różnych rolach w ramach organizacji, łączy koncepcje takie jak społeczna odpowiedzialność biznesu, zrównoważony rozwój, przedsiębiorczość społeczna, etyka biznesu oraz świadomy kapitalizm. Przedstawia ono odrębny paradygmat badawczy oparty na szeroko rozumianej humanistyce. Jak zaznaczają pracownicy Instytutu:
„Paradygmat humanistyczny w zarządzaniu podkreśla potrzebę ochrony godności i dobrostanu jednostki oraz świadomego i zrównoważonego korzystania z zasobów, poszerzając paletę celów ekonomicznych o paletę kwestii pozaekonomicznych.”
Estetyka zarządzania natomiast, z interdyscyplinarnej perspektywy uwzględniająca dorobek i narzędzia estetyki oraz praktyki wykonawstwa artystycznego, pozwala spojrzeć na zarządzanie i organizację jako procesy i zjawiska znacznie wykraczające poza fizyczną sferę działalności człowieka. Dzięki temu kwestie motywacji, kreatywności, artyzmu, wirtuozerii, kiczu czy ignorancji nabierają nowych wymiarów poznawczych nieobecnych dotąd w dyskursie nauk o zarządzaniu i jakości.
Celem Instytutu Zarządzania jest otwieranie nowych perspektyw dla refleksji teoretycznej, wypracowywanie rekomendacji dla praktyki zarządzania oraz rozwój nowoczesnych podejść metodologicznych opartych na interdyscyplinarności. Interdyscyplinarność pracowników i badaczy związanych z Instytutem pozwoli wykorzystywać aparat pojęciowy, metodologiczny oraz doświadczenia praktyczne m.in. z dziedzin takich jak sztuka, estetyka, etyka, psychologia, socjologia, politologia czy lingwistyka. Realizowane projekty badawcze będą stanowiły analizę rzeczywistości oraz pozwolą wypracować horyzonty poznawcze opisujące nowym językiem złożoność świata organizacji i zarządzania.
W skład osobowy Instytutu Zarządzania wchodzą:
dr hab. Małgorzata Baran, prof. CC
dr Muhammad Kamran
dr Andrzej Kondej
dr Piotr Kosiak
dr Adrian Lis
dr Eliza Nowacka
dr Roland Pac
dr Mudassira Sarfraz
dr Michał Szostak – Kierownik Instytutu
Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024
Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.