Collegium Civitas odnowiło Magna Charta Universitatum
Collegium Civitas
plac Defilad 1, XII piętro
00-901 Warszawa
anna.radecka|civitas.edu.pl| |anna.radecka|civitas.edu.pl
+48 501 541 798
www.civitas.edu.pl
Collegium Civitas odnowiło swoje zobowiązania wobec Magna Charta Universitatum, międzynarodowego dokumentu ustanawiającego fundamenty akademickich wartości. Uroczysta ceremonia podpisania dokumentu odbyła się podczas tegorocznej konferencji Magna Charta Observatory pt. „Universities and Re-Construction of Cities: the Role of Research and Education” w Łodzi, goszczonej przez Uniwersytet Łódzki.
Konferencja, która miała miejsce 25 października, koncentrowała się na przemianach miast w obliczu wyzwań takich jak zniszczenia wojenne (jak ma to miejsce na Ukrainie), zanik tradycyjnych gałęzi przemysłu, zmiany klimatyczne oraz przemiany społeczne. W trakcie wydarzenia rektor Collegium Civitas, prof. Stanisław Mocek, oficjalnie potwierdził zaangażowanie uczelni w realizację postanowień Magna Charta Universitatum.
Aktualnie liczba uniwersytetów – sygnatariuszy tego dokumentu – wynosi 986. Nowa Magna Charta Universitatum opiera się na podstawowych wartościach wyznawanych przez uniwersytety przez lata, jednocześnie odpowiadając na współczesne wyzwania i obawy. Dokument uznaje globalny charakter pracy uniwersytetów oraz ich kluczową rolę w społeczności, symbolizując zaangażowanie w przestrzeganie trwałych zasad i wartości akademickich.
„Jesteśmy dumni z zaangażowania Collegium Civitas w realizację postanowień Magna Charta Universitatum!” – podkreślają władze uczelni.
Magna Charta Observatory corocznie organizuje międzynarodową konferencję, podczas której poruszane są aktualne wyzwania związane z podtrzymywaniem podstawowych wartości i odpowiedzialnym służeniem społeczeństwu. Uroczystość podpisania Magna Charta Universitatum przez kolejnych rektorów jest stałym elementem tych spotkań, symbolizującym nieustanne zobowiązanie instytucji akademickich do przestrzegania fundamentalnych zasad i wartości.
Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024
Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.