Coca-Cola na rzecz różnorodności
Coca-Cola działa na rzecz zróżnicowania i aktywnie wspiera kobiety w rozwoju zawodowym i osobistym. W ramach programu „5by20” zobowiązała się pomóc pięciu milionom kobiet na całym świecie. W Polsce w ramach inicjatywy przeszkolono ich już ponad 400 tysięcy!
Już ponad 400 tys. kobiet wzięło udział w warsztatach i szkoleniach prowadzonych w ramach programu „Sukces to JA” - największej inicjatywy wspierającej kobiety na rynku pracy, realizowanej przez Coca-Cola Polska i Fundację Sukcesu Pisanego Szminką. Celem programu jest wzmocnienie pozycji kobiet oraz poprawa ich sytuacji ekonomicznej poprzez wsparcie i aktywizację zawodową. Równie ważnym elementem programu jest budowanie poczucia własnej wartości, przełamywanie barier i stereotypów oraz tworzenie partnerskich relacji. W ten sposób Coca-Cola realizuje w Polsce jeden z najważniejszych programów odpowiedzialności społecznej „5by20”, w którym do 2020 r. zobowiązała się pomóc pięciu milionom kobiet na całym świecie. „Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia tego celu, gdyż dzięki naszemu zaangażowaniu do końca 2019 roku wsparliśmy 4,6 miliona kobiet” – mówi Lana Popovic, Prezes Coca-Cola na Europę Środkową i Wschodnią.
Różnorodność ma znaczenie
Międzynarodowy Dzień Kobiet to moment, w którym Coca-Cola w sposób szczególny zwraca uwagę na wyjątkową rolę kobiet we współczesnym świecie i społeczeństwie oraz unikalne wartości, które każda z nich wnosi w życie swoich bliskich, przyjaciół czy miejscu pracy. Jednocześnie to czas, w którym firma wskazuje na ogrom wyzwań, z jakimi kobiety mierzą się na co dzień, próbując godzić ze sobą życie rodzinne i zawodowe. Coca-Cola od początku swojej działalności wspiera kobiety w ich rozwoju, budowaniu pewności siebie, nabywaniu nowych kompetencji i rozwijaniu pasji. Firma tworzy rozwiązania, które adresują współczesne wyzwanie, jakim jest nierówność ekonomiczna i zawodowa między kobietami i mężczyznami. Fakt, że różnorodność w miejscu pracy ma znaczenie, potwierdzają również twarde dane. Z raportu McKinsey wynika, że firmy zatrudniające i kobiety, i mężczyzn osiągają lepsze przychody - nawet o 15 proc. Różnorodne zespoły są bardziej innowacyjne i pracując razem w 87% podejmują lepsze decyzje biznesowe (Forbes).
„Nierówności między płciami nadal mogą wydawać się przytłaczające, ale wierzę, że każdy leader – mężczyzna czy kobieta – może coś zmienić poprzez małe, ale konkretne działania, podejmowane codziennie. Tak więc, wykorzystajmy Międzynarodowy Dzień Kobiet, w celu ponownego skoncentrowania naszej energii na poprawieniu jakości życia kobiet i ich perspektyw.” – mówi Lana Popovic, Prezes Coca-Cola na Europę Środkową i Wschodnią w Coca-Cola.
Inicjatywa 5by20 – wsparcie 5 milionów kobiet na świecie
W 1934 roku Coca-Cola, jako pierwsza spółka publiczna miała w swoim zarządzie kobietę Pate Evans. Obecnie kobiety stanowią jedną trzecią zarządu firmy i około 47,7% pracowników firmy na całym świecie.
W 2010 roku firma zdecydowała się zainicjować w 60 krajach globalny program „5by20”, którego celem jest aktywizacja zawodowa kobiet na całym świecie – w różnym wieku, z różnym doświadczeniem i pozycją społeczną. W ten sposób firma chce wzmacniać pozycję kobiet w przestrzeni publicznej. Merytoryczne wsparcie adresowane jest do kobiet, które chcą powrócić na rynek pracy, znaleźć lepszy zawód lub zdobyć wiedzę i kompetencje niezbędne do tego, by założyć oraz prowadzić działalność gospodarczą. W ramach ogólnoświatowej inicjatywy zostało przeszkolonych już 4,6 mln kobiet na całym świecie!
Od początku program cieszył się ogromnym zainteresowaniem, dlatego na przestrzeni lat dołączały do niego kolejne rynki. Obecnie „5by20” obejmuje 96 krajów.
Sukces TO JA – ponad 400 tysięcy przeszkolonych Polek
W Polsce Coca-Cola również działa aktywnie, by zmniejszyć bariery stojące na drodze rozwoju kobiet, wspierając program „Sukces to JA”. Realizowany we współpracy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką, jest kompleksowym programem aktywizacji zawodowej kobiet, który zakłada zapewnienie im wiedzy praktycznej, dotyczącej budowania kariery i rozwoju własnego biznesu, ale też zwiększenie motywacji i pewności siebie. Kobiety w ramach programu mogą skorzystać zarówno z licznych kursów organizowanych online, jak i warsztatów w swoim mieście, które organizowane są przez 30 lokalnych ambasadorek Programu. To dzięki nim, co miesiąc do grona użytkowniczek programu dołącza kolejne 1000 kobiet.
„Od czterech lat aktywnie działamy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką, by zmieniać świat na lepsze, a dziś program Sukces to Ja jest największym globalnie programem realizowanym przez Coca-Cola w ramach działań wspierających kobiety na rynku pracy. Nieustannie rozwijamy program, dodając nowe narzędzia dedykowane kobietom, jak aplikacja MyOla, która towarzyszy im w codziennych wyzwaniach” - mówi Anna Solarek, Dyrektor ds. Komunikacji i Kontaktów Zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services.
Rok temu, w ramach inicjatywy „Sukces to JA” uruchomiono aplikację MyOla – #JestemTuDlaCiebie. Jest to narzędzie, które ma nieść wsparcie i dać przydatną wiedzę w świadomym budowaniu lepszego życia i większego zadowolenia. Aplikacja jest podzielona na kilka kategorii, które odpowiadają czterem sferom życia kobiety – Ja, Związek, Rodzina i Kariera. Aplikacja zawiera na bieżąco uaktualniane nagrania, rozmowy z psychologami, ekspertami i mentorami, medytacje oraz ćwiczenia oddechowe. Jak mówią twórczynie z Fundacji Sukces Pisany Szminką – MyOla to mobilna przyjaciółka i doradca w jednym. Z aplikacji korzysta juz ponad 16 tysięcy użytkowników, zarówno kobiet jak i mężczyzn.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
IT i technologie
UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa

Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.
Prawo
Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.