Komunikaty PR

Accenture i Szkoła Główna Handlowa w Warszawie zacieśniają współpracę

2020-12-04  |  15:00
Biuro prasowe
  • Accenture, firma konsultingowa i technologiczna oraz członek Klubu Partnerów SGH, zainwestowała w stworzenie przestrzeni coworkingowej w siedzibie uczelni. Nowoczesne i funkcjonalne wnętrze będzie służyło studentom do pracy zespołowej po powrocie na uczelnię. Przestrzeń została zaaranżowana tak, aby w jak największym stopniu oddawała warunki pracy w siedzibach liderów nowych technologii.
  • SGH jest jedną z trzech uczelni, której absolwenci oraz studenci najczęściej aplikują na staże oraz praktyki do różnych działów Accenture. Plasuje się również w pierwszej trójce szkół wyższych, które ukończyli pracownicy firmy.
  • Inwestycja jest kolejnym etapem współpracy Accenture i SGH. W październiku br. organizacje uruchomiły interdyscyplinarny kierunek studiów podyplomowych „Transformacja cyfrowa”.

 

Efektem współpracy SGH i Accenture jest stworzenie nowoczesnej przestrzeni do nauki o powierzchni 180 metrów kwadratowych. Projekt autorstwa pracowni Trzop Architekci to przemyślane połączenie nowoczesnej, żywej estetyki ze stylowymi, zabytkowymi wnętrzami SGH. Efektem remontu przestrzeni jest wielofunkcyjne pomieszczenie z dwiema strefami – do pracy grupowej oraz indywidualnej – a także z częścią eventową. Do ich wydzielenia wykorzystano regały i szafki, tablice i ekrany, a także elementy dekoracyjne i rośliny. Takie rozwiązanie zapewnia studentom jednocześnie prywatność i dostęp do potrzebnych sprzętów. Otwarta przestrzeń zachęca do komunikacji i wymiany myśli, co z kolei pobudza kreatywność.

 

- Cieszymy się, że dzięki współpracy z Accenture nasi studenci i doktoranci zyskują nowoczesną i funkcjonalną przestrzeń, w której będą mogli rozwijać umiejętność pracy zespołowej. W SGH bardzo dbamy o to, aby rozwijali oni zarówno kapitał intelektualny, jak i społeczny. Umiejętność realizacji wspólnych projektów to – obok wiedzy – jedna z najcenniejszych kompetencji w życiu zawodowym naszych absolwentów – mówi dr Marcin Dąbrowski, kanclerz SGH.


- Jako partner SGH chcieliśmy przekazać studentom modele pracy projektowej i przybliżyć warunki, w których nauka i praca przebiegałaby podobnie jak w firmie. Stąd właśnie pomysł na inwestycję w salę edukacyjną, która już teraz pozwoli studentom na budowanie różnorodnych kompetencji oraz zwiększy komfort nauki – opowiada Jakub Smarz, Marketing Manager, Accenture.

 

Stworzenie w siedzibie SGH nowoczesnego pomieszczenia do coworkingu to kolejny projekt zrealizowany wspólnie przez SGH i Accenture. W październiku br. uruchomiony został interdyscyplinarny kierunek studiów podyplomowych „Transformacja cyfrowa”. Celem studiów jest dostarczenie wiedzy i umiejętności pozwalających w sposób świadomy zaplanować oraz przeprowadzić transformację cyfrową w przedsiębiorstwie lub stworzyć całkiem nową cyfrową organizację. Uczestnicy studiów – przyszli liderzy transformacji cyfrowej – zdobywają wiedzę, a także umiejętności w zakresie tworzenia strategii cyfrowych, rozpoznawania potrzeb klientów, tworzenia innowacyjnych produktów i usług odpowiadających na te potrzeby oraz wykorzystywania najnowszych technologii w usprawnianiu działań operacyjnych w organizacjach. Dynamiczne zmiany w dziedzinie nowych technologii oraz kryzys wywołany pandemią sprawiły, że na rynku pracy pojawiło się zapotrzebowanie na specjalistów z tego rodzaju doświadczeniem. Zdaniem ekspertów w postpandemicznej rzeczywistości w biznesie jeszcze bardziej liczyć się będą elastyczność, odporność i zwinność organizacji.

 

- Nawet solidne podstawy teoretyczne nie wystarczą do tego, aby absolwent uczelni umiał sprawnie odnaleźć się w świecie biznesu. Ważne są także zdolności analityczne, kompetencje w obszarze komunikacji i negocjacji biznesowych, a przede wszystkim umiejętność pracy zespołowej. W SGH elastycznie reagujemy na wymogi stawiane przez rynek pracy. Dlatego we współpracy z naszymi partnerami biznesowymi tworzymy kierunki i programy studiów, dzięki którym nasi absolwenci potrafią doskonale odpowiadać na potrzeby rynku, tworząc innowacyjne projekty i usługi – dr Marcin Dąbrowski z SGH.

 

SGH jest jedną z trzech uczelni, której absolwenci oraz studenci najczęściej aplikują na staże oraz praktyki do różnych działów Accenture. Plasuje się również w pierwszej trójce szkół wyższych, które ukończyli pracownicy firmy. Bliska współpraca Accenture i SGH przynosi widoczne pozytywne efekty każdej ze stron. Umowa zawarta w tym roku przez Accenture i uczelnię jest kolejnym etapem współpracy – obowiązywać będzie przez następne cztery lata.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Jak dyrektorzy szkół widzą przyszłość? Biuro prasowe
2021-05-06 | 01:00

Jak dyrektorzy szkół widzą przyszłość?

Spośród 200 dyrektorów szwedzkich szkół, którzy wzięli udział w badaniu, połowa deklaruje, że zwiększono dystans między krzesłami w salach, a 66% z nich
Edukacja BRAK ZDJĘCIA
2021-04-27 | 12:30

„Włącz ochronę oczu” – katalog trafia do poradni psychologiczno-pedagogicznych

Katalog dobrych nawyków „Włącz ochronę oczu”, sformułowany przez Huawei i Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki, trafił do 50 poradni psychologiczno-pedagogicznych w 15 miastach w kraju. To kolejny element kampanii
Edukacja 2. Lotniskowe Targi Zawodoznawcze już w najbliższy czwartek
2021-04-21 | 17:34

2. Lotniskowe Targi Zawodoznawcze już w najbliższy czwartek

Każdy, kto kiedykolwiek leciał samolotem, zdaje sobie sprawę, że w proces przygotowania lotu zaangażowanych jest wiele osób. Wykonywane przez nie czynności są kluczowe, aby

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Robotyka i SI

Firma

Nowe technologie zmieniają marketing. Innowacyjne narzędzia pozwalają wykorzystać w czasie rzeczywistym m.in. zmiany pogody czy stan powietrza

Polski rynek e-commerce w 2020 roku wart był 70 mld zł. Po wielu latach wzrostu w tempie kilkunastu procent rocznie okres pandemii COVID-19 przyniósł niemal trzykrotne przyspieszenie, do 43 proc. r/r. Dla firm pandemia oznaczała konieczność szybkiego cyfrowego rozwoju, który jednak nie zawsze przekładał się na sprzedaż. Konieczne jest szybkie reagowanie na wydarzenia, czyli marketing w czasie rzeczywistym. Zmiany pogody, wahania na rynku finansowym, a nawet wydarzenia sportowe wpływają na zachowania konsumentów. Opracowane przez Polaków narzędzie pozwala marketerom nie tylko na gromadzenie najistotniejszych danych z otoczenia, lecz także na ich wykorzystanie w real-time marketingu.