Accenture i Szkoła Główna Handlowa w Warszawie zacieśniają współpracę

- Accenture, firma konsultingowa i technologiczna oraz członek Klubu Partnerów SGH, zainwestowała w stworzenie przestrzeni coworkingowej w siedzibie uczelni. Nowoczesne i funkcjonalne wnętrze będzie służyło studentom do pracy zespołowej po powrocie na uczelnię. Przestrzeń została zaaranżowana tak, aby w jak największym stopniu oddawała warunki pracy w siedzibach liderów nowych technologii.
- SGH jest jedną z trzech uczelni, której absolwenci oraz studenci najczęściej aplikują na staże oraz praktyki do różnych działów Accenture. Plasuje się również w pierwszej trójce szkół wyższych, które ukończyli pracownicy firmy.
- Inwestycja jest kolejnym etapem współpracy Accenture i SGH. W październiku br. organizacje uruchomiły interdyscyplinarny kierunek studiów podyplomowych „Transformacja cyfrowa”.
Efektem współpracy SGH i Accenture jest stworzenie nowoczesnej przestrzeni do nauki o powierzchni 180 metrów kwadratowych. Projekt autorstwa pracowni Trzop Architekci to przemyślane połączenie nowoczesnej, żywej estetyki ze stylowymi, zabytkowymi wnętrzami SGH. Efektem remontu przestrzeni jest wielofunkcyjne pomieszczenie z dwiema strefami – do pracy grupowej oraz indywidualnej – a także z częścią eventową. Do ich wydzielenia wykorzystano regały i szafki, tablice i ekrany, a także elementy dekoracyjne i rośliny. Takie rozwiązanie zapewnia studentom jednocześnie prywatność i dostęp do potrzebnych sprzętów. Otwarta przestrzeń zachęca do komunikacji i wymiany myśli, co z kolei pobudza kreatywność.
- Cieszymy się, że dzięki współpracy z Accenture nasi studenci i doktoranci zyskują nowoczesną i funkcjonalną przestrzeń, w której będą mogli rozwijać umiejętność pracy zespołowej. W SGH bardzo dbamy o to, aby rozwijali oni zarówno kapitał intelektualny, jak i społeczny. Umiejętność realizacji wspólnych projektów to – obok wiedzy – jedna z najcenniejszych kompetencji w życiu zawodowym naszych absolwentów – mówi dr Marcin Dąbrowski, kanclerz SGH.
- Jako partner SGH chcieliśmy przekazać studentom modele pracy projektowej i przybliżyć warunki, w których nauka i praca przebiegałaby podobnie jak w firmie. Stąd właśnie pomysł na inwestycję w salę edukacyjną, która już teraz pozwoli studentom na budowanie różnorodnych kompetencji oraz zwiększy komfort nauki – opowiada Jakub Smarz, Marketing Manager, Accenture.
Stworzenie w siedzibie SGH nowoczesnego pomieszczenia do coworkingu to kolejny projekt zrealizowany wspólnie przez SGH i Accenture. W październiku br. uruchomiony został interdyscyplinarny kierunek studiów podyplomowych „Transformacja cyfrowa”. Celem studiów jest dostarczenie wiedzy i umiejętności pozwalających w sposób świadomy zaplanować oraz przeprowadzić transformację cyfrową w przedsiębiorstwie lub stworzyć całkiem nową cyfrową organizację. Uczestnicy studiów – przyszli liderzy transformacji cyfrowej – zdobywają wiedzę, a także umiejętności w zakresie tworzenia strategii cyfrowych, rozpoznawania potrzeb klientów, tworzenia innowacyjnych produktów i usług odpowiadających na te potrzeby oraz wykorzystywania najnowszych technologii w usprawnianiu działań operacyjnych w organizacjach. Dynamiczne zmiany w dziedzinie nowych technologii oraz kryzys wywołany pandemią sprawiły, że na rynku pracy pojawiło się zapotrzebowanie na specjalistów z tego rodzaju doświadczeniem. Zdaniem ekspertów w postpandemicznej rzeczywistości w biznesie jeszcze bardziej liczyć się będą elastyczność, odporność i zwinność organizacji.
- Nawet solidne podstawy teoretyczne nie wystarczą do tego, aby absolwent uczelni umiał sprawnie odnaleźć się w świecie biznesu. Ważne są także zdolności analityczne, kompetencje w obszarze komunikacji i negocjacji biznesowych, a przede wszystkim umiejętność pracy zespołowej. W SGH elastycznie reagujemy na wymogi stawiane przez rynek pracy. Dlatego we współpracy z naszymi partnerami biznesowymi tworzymy kierunki i programy studiów, dzięki którym nasi absolwenci potrafią doskonale odpowiadać na potrzeby rynku, tworząc innowacyjne projekty i usługi – dr Marcin Dąbrowski z SGH.
SGH jest jedną z trzech uczelni, której absolwenci oraz studenci najczęściej aplikują na staże oraz praktyki do różnych działów Accenture. Plasuje się również w pierwszej trójce szkół wyższych, które ukończyli pracownicy firmy. Bliska współpraca Accenture i SGH przynosi widoczne pozytywne efekty każdej ze stron. Umowa zawarta w tym roku przez Accenture i uczelnię jest kolejnym etapem współpracy – obowiązywać będzie przez następne cztery lata.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.