5,5 miliona powodów, aby ulepszyć zdalne nauczanie
Jak zmotywować ponad 5,5 mln polskich uczniów do zdalnej nauki? Odpowiedź na to pytanie znalazł polski start-up Grow Uperion, który uruchomi rozwiązanie wspierające zaangażowanie wśród dzieci i młodzieży. Rynkowa wartość kontraktu to prawie 5 mln złotych, jednak w ramach porozumienia, start-up udostępni swoją platformę dla polskich szkół nieodpłatnie.
Kiedy zapadła decyzja o przejściu na zdalne nauczanie wśród uczniów, jak i nauczycieli pojawiło się dużo obaw, o to jak będą wyglądały lekcje online. Po pierwszych tygodniach, które wymagały diametralnej zmiany w sposobie nauczania, nauczyciele zaczęli zderzać się z problemem malejącej frekwencji i zaangażowania uczniów na zajęciach. Rozwiązaniem sytuacji w czasie pandemii i społecznego dystansu mogła być tylko technologia. I tu z pomocą przyszedł start-up Grow Uperion. Pilotażowe wdrożenie odbyło się już w kwietniu w wybranych szkołach woj. podlaskiego i mazowieckiego. - Zdalne nauczanie to wyzwanie, które postawiła przed nami nowa rzeczywistość w dobie pandemii. Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele muszą radzić sobie w tej trudnej sytuacji. Jesteśmy bardzo wdzięczni za każdą inicjatywę, która ma za zadanie wspomóc i motywować do nauki - także w warunkach domowych. Cieszymy się, że polskie start-upy wyróżniają się nie tylko pomysłami na nowe rozwiązania, ale przede wszystkim inicjatywami na rzecz innych - Justyna Orłowska, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw GovTech. GovTech.
Jak aplikacja ma zwiększać motywacje uczniów? Każdy użytkownik dostaje do opieki wirtualne drzewo, o które powinien dbać. Można to robić na różne sposoby, a im więcej zaangażowania wykazuje uczeń, tym efekty są bardziej spektakularne. Narzędzie to duże wsparcie nie tylko dla uczniów, ale również dla nauczycieli i rodziców. Korzystanie z aplikacji pomaga w naturalny sposób zaangażować dzieci, przyczynia się do wzrostu frekwencji na zajęciach oraz liczby oddawanych prac. Nauczyciele mniej czasu spędzają na kontroli, rodzice mogą obserwować postępy swojego dziecka, a uczeń zostaje zmotywowany poprzez zabawę i grywalizację.
Aplikacja Grow Uperion jest zintegrowana z rekomendowaną przez Ministerstwo Edukacji platformą MS Teams zapewniającą możliwość przeprowadzenia zajęć online w różnorodnej postaci, zachowując przy tym maximum bezpieczeństwa danych użytkowników. - Zmiany, które nastąpiły w przestrzeni edukacji są diametralne. Kilka kwestii pozostało jednak niezmiennych, to znaczenie efektywnej komunikacji między uczniem i nauczycielem oraz pełne bezpieczeństwo ich danych. Microsoft od lat rozwija narzędzia do nauki zdalnej, które dają możliwość stworzenia zdalnej klasy i szkoły, a także gwarantują bezpieczny dostęp do zasobów edukacyjnych oraz poufnych danych uczniów i nauczycieli – mówi Cecylia Szymańska, Dyrektor ds. Edukacji w Microsoft Polska.
Za innowacyjnym rozwiązaniem stoi zespół składający się z pedagogów, programistów oraz ekspertów od motywacji z Grow Uperion. Co ciekawe, system był tworzony jako narzędzie do motywacji pracowników korporacji, jednak w związku z zaistniałą sytuacją start-up szybko zaadaptował się do nowej rzeczywistości, tworząc rozwiązanie wspierające uczniów. Inspiracja do transformacji rozwiązania przyszła przez osobiste doświadczenie Małgorzaty Celarek, pomysłodawczyni start-upu, która jako samotna matka musiała zmotywować swoje dzieci do zdalnej nauki, i mimo że z wykształcenia sama jest nauczycielem, to w tym procesie zderzyła się z wieloma znanymi rodzicom problemami. – Nauka w domu wymaga od dziecka dobrej samoorganizacji, musi brać udział w zajęciach online, wiedzieć, kiedy się zaczynają, nie tylko odrobić prace domową, ale też pamiętać o wysłaniu jej do nauczyciela. A przecież w domu jest tak wiele rozpraszaczy, które odciągają uwagę od nauki. Chciałam, aby system sprawił, że moje dzieci same z siebie będą chciały brać udział w zajęciach, abym nie musiała za nie o tym myśleć i pamiętać o wysyłaniu prac. Dlatego Grow Uperion nagradza ucznia zieleniącą się gałęzią lub owocem na drzewie za każdą nawet najmniejszą aktywność świadczącą o jego zaangażowaniu, jak na przykład punktualne zalogowanie się na lekcję online.– tłumaczy Małgorzata Celarek – prezes zarządu w Grow Uperion.
Dwie spółki z Grupy TenderHut: Grow Uperion i SoftwareHut podpisały list intencyjny dotyczący wdrożenia i utrzymania platformy dla 5,5 miliona użytkowników przez najbliższe 3 miesiące. W ramach prowadzonej kampanii #akcjaedukacja, inicjatywę wsparł także GovTech Polska. – Wdrożenie rozwiązania dla takiej liczby użytkowników, to zarówno wyzwanie, jak i ogromna odpowiedzialność – mówi Robert Strzelecki, prezes zarządu GK TenderHut. Komercyjna wycena wdrożenia to prawie 5 milionów złotych. W tym wypadku jednak szkoły otrzymają dostęp do aplikacji bez ponoszenia żadnych kosztów.
Innowacje w edukacji staną się jedną z najszybciej rozwijanych gałęzi globalnego ekosystemu
start-up’owego. Jak pokazuje przykład z Polski mamy silną reprezentację w tym obszarze, która w niedługim czasie może przeskalować swój biznes do międzynarodowych rozmiarów.
Innowacyjny ośrodek doskonalenia zawodowego dla nauczycieli i specjalistów
Niemal połowa Polaków zapomina o spożywaniu wody, a 35 proc. nie lubi jej smaku
Na pionierów miast przyszłości w Pułtusku czeka innowacyjna makieta od Skriware
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.
Farmacja
Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych
Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.
Edukacja
Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.