Komunikaty PR

5,5 miliona powodów, aby ulepszyć zdalne nauczanie

2020-05-26  |  15:30
Biuro prasowe
Do pobrania IP_PDF ( 0.2 MB )

Jak zmotywować ponad 5,5 mln polskich uczniów do zdalnej nauki? Odpowiedź na to pytanie znalazł polski start-up Grow Uperion, który uruchomi rozwiązanie wspierające zaangażowanie wśród dzieci i młodzieży. Rynkowa wartość kontraktu to prawie 5 mln złotych, jednak w ramach porozumienia, start-up udostępni swoją platformę dla polskich szkół nieodpłatnie.

Kiedy zapadła decyzja o przejściu na zdalne nauczanie wśród uczniów, jak i nauczycieli pojawiło się dużo obaw, o to jak będą wyglądały lekcje online. Po pierwszych tygodniach, które wymagały diametralnej zmiany w sposobie nauczania, nauczyciele zaczęli zderzać się z problemem malejącej frekwencji i zaangażowania uczniów na zajęciach. Rozwiązaniem sytuacji w czasie pandemii i społecznego dystansu mogła być tylko technologia. I tu z pomocą przyszedł start-up Grow Uperion. Pilotażowe wdrożenie odbyło się już w kwietniu w wybranych szkołach woj. podlaskiego i mazowieckiego. - Zdalne nauczanie to wyzwanie, które postawiła przed nami nowa rzeczywistość w dobie pandemii. Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele muszą radzić sobie w tej trudnej sytuacji. Jesteśmy bardzo wdzięczni za każdą inicjatywę, która ma za zadanie wspomóc i motywować do nauki - także w warunkach domowych. Cieszymy się, że polskie start-upy wyróżniają się nie tylko pomysłami na nowe rozwiązania, ale przede wszystkim inicjatywami na rzecz innych - Justyna Orłowska, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw GovTech. GovTech.

Jak aplikacja ma zwiększać motywacje uczniów? Każdy użytkownik dostaje do opieki wirtualne drzewo, o które powinien dbać. Można to robić na różne sposoby, a im więcej zaangażowania wykazuje uczeń, tym efekty są bardziej spektakularne. Narzędzie to duże wsparcie nie tylko dla uczniów, ale również dla nauczycieli i rodziców. Korzystanie z aplikacji pomaga w naturalny sposób zaangażować dzieci, przyczynia się do wzrostu frekwencji na zajęciach oraz liczby oddawanych prac. Nauczyciele mniej czasu spędzają na kontroli, rodzice mogą obserwować postępy swojego dziecka, a uczeń zostaje zmotywowany poprzez zabawę i grywalizację.

 
Aplikacja Grow Uperion jest zintegrowana z rekomendowaną przez Ministerstwo Edukacji platformą MS Teams zapewniającą możliwość przeprowadzenia zajęć online w różnorodnej postaci, zachowując przy tym maximum bezpieczeństwa danych użytkowników. - Zmiany, które nastąpiły w przestrzeni edukacji są diametralne. Kilka kwestii pozostało jednak niezmiennych, to znaczenie efektywnej komunikacji między uczniem i nauczycielem oraz pełne bezpieczeństwo ich danych. Microsoft od lat rozwija narzędzia do nauki zdalnej, które dają możliwość stworzenia zdalnej klasy i szkoły, a także gwarantują bezpieczny dostęp do zasobów edukacyjnych oraz poufnych danych uczniów i nauczycieli – mówi Cecylia Szymańska, Dyrektor ds. Edukacji w Microsoft Polska.

Za innowacyjnym rozwiązaniem stoi zespół składający się z pedagogów, programistów oraz ekspertów od motywacji z Grow Uperion. Co ciekawe, system był tworzony jako narzędzie do motywacji pracowników korporacji, jednak w związku z zaistniałą sytuacją start-up szybko zaadaptował się do nowej rzeczywistości, tworząc rozwiązanie wspierające uczniów. Inspiracja do transformacji rozwiązania przyszła przez osobiste doświadczenie Małgorzaty Celarek, pomysłodawczyni start-upu, która jako samotna matka musiała zmotywować swoje dzieci do zdalnej nauki, i mimo że z wykształcenia sama jest nauczycielem, to w tym procesie zderzyła się z wieloma znanymi rodzicom problemami.  – Nauka w domu wymaga od dziecka dobrej samoorganizacji, musi brać udział w zajęciach online, wiedzieć, kiedy się zaczynają, nie tylko odrobić prace domową, ale też pamiętać o wysłaniu jej do nauczyciela. A przecież w domu jest tak wiele rozpraszaczy, które odciągają uwagę od nauki. Chciałam, aby system sprawił, że moje dzieci same z siebie będą chciały brać udział w zajęciach, abym nie musiała za nie o tym myśleć  i pamiętać o wysyłaniu prac. Dlatego Grow Uperion nagradza ucznia zieleniącą się gałęzią lub owocem na drzewie za każdą nawet najmniejszą aktywność świadczącą o jego zaangażowaniu, jak na przykład punktualne zalogowanie się na lekcję online.– tłumaczy Małgorzata Celarek – prezes zarządu w Grow Uperion.

Dwie spółki z Grupy TenderHut: Grow Uperion i SoftwareHut podpisały list intencyjny dotyczący wdrożenia i utrzymania platformy dla 5,5 miliona użytkowników przez najbliższe 3 miesiące. W ramach prowadzonej kampanii #akcjaedukacja, inicjatywę wsparł także GovTech Polska.  – Wdrożenie rozwiązania dla takiej liczby użytkowników, to zarówno wyzwanie, jak i ogromna odpowiedzialność – mówi Robert Strzelecki, prezes zarządu GK TenderHut. Komercyjna wycena wdrożenia to prawie 5 milionów złotych. W tym wypadku jednak szkoły otrzymają dostęp do aplikacji bez ponoszenia żadnych kosztów.

Innowacje w edukacji staną się jedną z najszybciej rozwijanych gałęzi globalnego ekosystemu
start-up’owego. Jak pokazuje przykład z Polski mamy silną reprezentację w tym obszarze, która w niedługim czasie może przeskalować swój biznes do międzynarodowych rozmiarów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.