Komunikaty PR

5,5 miliona powodów, aby ulepszyć zdalne nauczanie

2020-05-26  |  15:30
Biuro prasowe
Do pobrania IP_PDF ( 0.2 MB )

Jak zmotywować ponad 5,5 mln polskich uczniów do zdalnej nauki? Odpowiedź na to pytanie znalazł polski start-up Grow Uperion, który uruchomi rozwiązanie wspierające zaangażowanie wśród dzieci i młodzieży. Rynkowa wartość kontraktu to prawie 5 mln złotych, jednak w ramach porozumienia, start-up udostępni swoją platformę dla polskich szkół nieodpłatnie.

Kiedy zapadła decyzja o przejściu na zdalne nauczanie wśród uczniów, jak i nauczycieli pojawiło się dużo obaw, o to jak będą wyglądały lekcje online. Po pierwszych tygodniach, które wymagały diametralnej zmiany w sposobie nauczania, nauczyciele zaczęli zderzać się z problemem malejącej frekwencji i zaangażowania uczniów na zajęciach. Rozwiązaniem sytuacji w czasie pandemii i społecznego dystansu mogła być tylko technologia. I tu z pomocą przyszedł start-up Grow Uperion. Pilotażowe wdrożenie odbyło się już w kwietniu w wybranych szkołach woj. podlaskiego i mazowieckiego. - Zdalne nauczanie to wyzwanie, które postawiła przed nami nowa rzeczywistość w dobie pandemii. Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele muszą radzić sobie w tej trudnej sytuacji. Jesteśmy bardzo wdzięczni za każdą inicjatywę, która ma za zadanie wspomóc i motywować do nauki - także w warunkach domowych. Cieszymy się, że polskie start-upy wyróżniają się nie tylko pomysłami na nowe rozwiązania, ale przede wszystkim inicjatywami na rzecz innych - Justyna Orłowska, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw GovTech. GovTech.

Jak aplikacja ma zwiększać motywacje uczniów? Każdy użytkownik dostaje do opieki wirtualne drzewo, o które powinien dbać. Można to robić na różne sposoby, a im więcej zaangażowania wykazuje uczeń, tym efekty są bardziej spektakularne. Narzędzie to duże wsparcie nie tylko dla uczniów, ale również dla nauczycieli i rodziców. Korzystanie z aplikacji pomaga w naturalny sposób zaangażować dzieci, przyczynia się do wzrostu frekwencji na zajęciach oraz liczby oddawanych prac. Nauczyciele mniej czasu spędzają na kontroli, rodzice mogą obserwować postępy swojego dziecka, a uczeń zostaje zmotywowany poprzez zabawę i grywalizację.

 
Aplikacja Grow Uperion jest zintegrowana z rekomendowaną przez Ministerstwo Edukacji platformą MS Teams zapewniającą możliwość przeprowadzenia zajęć online w różnorodnej postaci, zachowując przy tym maximum bezpieczeństwa danych użytkowników. - Zmiany, które nastąpiły w przestrzeni edukacji są diametralne. Kilka kwestii pozostało jednak niezmiennych, to znaczenie efektywnej komunikacji między uczniem i nauczycielem oraz pełne bezpieczeństwo ich danych. Microsoft od lat rozwija narzędzia do nauki zdalnej, które dają możliwość stworzenia zdalnej klasy i szkoły, a także gwarantują bezpieczny dostęp do zasobów edukacyjnych oraz poufnych danych uczniów i nauczycieli – mówi Cecylia Szymańska, Dyrektor ds. Edukacji w Microsoft Polska.

Za innowacyjnym rozwiązaniem stoi zespół składający się z pedagogów, programistów oraz ekspertów od motywacji z Grow Uperion. Co ciekawe, system był tworzony jako narzędzie do motywacji pracowników korporacji, jednak w związku z zaistniałą sytuacją start-up szybko zaadaptował się do nowej rzeczywistości, tworząc rozwiązanie wspierające uczniów. Inspiracja do transformacji rozwiązania przyszła przez osobiste doświadczenie Małgorzaty Celarek, pomysłodawczyni start-upu, która jako samotna matka musiała zmotywować swoje dzieci do zdalnej nauki, i mimo że z wykształcenia sama jest nauczycielem, to w tym procesie zderzyła się z wieloma znanymi rodzicom problemami.  – Nauka w domu wymaga od dziecka dobrej samoorganizacji, musi brać udział w zajęciach online, wiedzieć, kiedy się zaczynają, nie tylko odrobić prace domową, ale też pamiętać o wysłaniu jej do nauczyciela. A przecież w domu jest tak wiele rozpraszaczy, które odciągają uwagę od nauki. Chciałam, aby system sprawił, że moje dzieci same z siebie będą chciały brać udział w zajęciach, abym nie musiała za nie o tym myśleć  i pamiętać o wysyłaniu prac. Dlatego Grow Uperion nagradza ucznia zieleniącą się gałęzią lub owocem na drzewie za każdą nawet najmniejszą aktywność świadczącą o jego zaangażowaniu, jak na przykład punktualne zalogowanie się na lekcję online.– tłumaczy Małgorzata Celarek – prezes zarządu w Grow Uperion.

Dwie spółki z Grupy TenderHut: Grow Uperion i SoftwareHut podpisały list intencyjny dotyczący wdrożenia i utrzymania platformy dla 5,5 miliona użytkowników przez najbliższe 3 miesiące. W ramach prowadzonej kampanii #akcjaedukacja, inicjatywę wsparł także GovTech Polska.  – Wdrożenie rozwiązania dla takiej liczby użytkowników, to zarówno wyzwanie, jak i ogromna odpowiedzialność – mówi Robert Strzelecki, prezes zarządu GK TenderHut. Komercyjna wycena wdrożenia to prawie 5 milionów złotych. W tym wypadku jednak szkoły otrzymają dostęp do aplikacji bez ponoszenia żadnych kosztów.

Innowacje w edukacji staną się jedną z najszybciej rozwijanych gałęzi globalnego ekosystemu
start-up’owego. Jak pokazuje przykład z Polski mamy silną reprezentację w tym obszarze, która w niedługim czasie może przeskalować swój biznes do międzynarodowych rozmiarów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjny ośrodek doskonalenia zawodowego dla nauczycieli i specjalistów Biuro prasowe
2024-04-17 | 13:00

Innowacyjny ośrodek doskonalenia zawodowego dla nauczycieli i specjalistów

Na początku marca firma otrzymał akredytację Pomorskiego Kuratora Oświaty i jako EduKaPol Szkolenia Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli została wpisana do rejestru placówek
Edukacja Niemal połowa Polaków zapomina o spożywaniu wody, a 35 proc. nie lubi jej smaku
2024-03-21 | 12:40

Niemal połowa Polaków zapomina o spożywaniu wody, a 35 proc. nie lubi jej smaku

Wyniki zeszłorocznej analizy ukazały, że nawet 68 proc. Polaków pije maksymalnie litr wody dziennie. Najnowsze badanie przeprowadzone przez austriacką markę Waterdrop ujawnia powody
Edukacja Na pionierów miast przyszłości w Pułtusku czeka innowacyjna makieta od Skriware
2024-03-20 | 01:00

Na pionierów miast przyszłości w Pułtusku czeka innowacyjna makieta od Skriware

Już 22 i 23 marca Zamek w Pułtusku stanie się areną wymiany doświadczeń przedstawicieli samorządów, biznesu i mieszkańców uczestniczących w Smart Town Congress. Praktycznym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.

Edukacja

Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]

Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.