Komunikaty PR

‎35 zespołów w półfinale IV edycji Solve for Tomorrow

2024-11-29  |  13:00
Biuro prasowe

Program dla młodzieży Solve for Tomorrow z każdym rokiem zyskuje na popularności. ‎Do IV edycji wpłynęło aż 413 zgłoszeń z całej Polski! Spośród nich 35 zespołów ‎zakwalifikowało się do półfinału. Drużyny będą pracować nad pomysłami przy ‎wsparciu ekspertów oraz poznając metodę myślenia projektowego Design Thinking.‎

Solve for Tomorrow to program skierowany do młodych ludzi, którzy wykazują się ‎wrażliwością na wyzwania współczesnego świata, są otwarci na zmiany i pragną mieć ‎realny wpływ na otoczenie. W programie biorą udział uczniowie klas 1–4 szkół ‎ponadpodstawowych wraz z opiekunami. Ich zadaniem było zaproponowanie innowacyjnego ‎rozwiązania w jednym z czterech kluczowych obszarów: zdrowia, bezpieczeństwa, klimatu ‎lub integracji.‎

Do IV edycji zgłoszono 413 projektów, co stanowi rekord w historii polskiej odsłony Solve for ‎Tomorrow. Co więcej, po raz pierwszy do programu wpłynęły pomysły ze wszystkich 16 ‎województw Polski. ‎

Ciekawie wyglądają także statystyki dotyczące obszarów, które wybierali uczniowie. ‎Spośród wypełnionych aplikacji 133 skupiało się tematach związanych z integracją, 123 – ‎związanych ze zdrowiem, 97 – z klimatem i 60 – z bezpieczeństwem. Zaskakuje również ‎różnorodność pomysłów młodych twórców: od wyrównywania szans w edukacji i rozwoju ‎osobistym po odpowiedzialne wybory konsumenckie, troskę o zwierzęta oraz zasoby ‎naturalne, a także wspieranie zdrowia fizycznego i psychicznego oraz przeciwdziałanie ‎poczuciu zagrożenia oraz przemocy.‎

Do programu zakwalifikowało się 35 placówek, w tym zespół z Technikum TEB Edukacja w ‎Tychach, który zwyciężając w hackathonie organizowanym przez Centrum ElektroEkologii ‎otrzymał zaproszenie do półfinału. Pełna lista półfinalistów wygląda następująco:‎

‎9 projektów z kategorii Bezpieczeństwo:‎

• Zespół Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Żywcu
• Świętokrzyskie Stowarzyszenie na rzecz aktywizacji zawodowej i pomocy młodzieży ‎w Kielcach
• Prywatne Liceum im. Królowej Jadwigi w Lublinie
• Zespół Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Tarnowie
• Zespół Szkół nr 1 im. Melchiora Wańkowicza w Błoniu
• II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Raciborzu
• CLXIII Liceum Ogólnokształcące im. Cz. Niemena w Warszawie
• III Liceum Ogólnokształcące im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni
• XXIX Liceum Ogólnokształcące im. hm. Janka Bytnara “Rudego” w Łodzi

‎8 projektów z kategorii Integracja:‎

• Dwujęzyczne Liceum Ogólnokształcące EKOLA z Wrocławia
• Salezjańskie Szkoły Rzemiosł w Łodzi
• I Liceum Ogólnokształcące dawne Polskie Gimnazjum im. dra Władysława Gębika w ‎Kwidzynie
• Niepubliczne Międzynarodowe Dwujęzyczne Liceum Ogólnokształcące “IPS – Upper ‎Secondary” we Wrocławiu
• Zespół Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie
• Publiczne Liceum Ogólnokształcące nr II z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Mari ‎Konopnickiej w Opolu
• Uniwersyteckie XII Liceum Ogólnokształcące im Marii i Georga Dietrichów w ‎Olsztynie
• Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Siennicy Różanej

‎9 projektów z kategorii Klimat:‎

• Zespół Szkół nr 18 we Wrocławiu
• Technikum Menedżerskie w Bydgoszczy
• XIV Liceum Ogólnokształcące im. Zbigniewa Herberta w Lublinie
• IV Liceum Ogólnokształcące im św. Jana Pawła II w Jaśle
• V Liceum Ogólnokształcące w Bielsku-Białej
• Zespół Szkół Elektronicznych im. Ignacego Domeyki w Bolesławcu
• Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Stefana Banacha w Jarosławiu
• Zespół Szkół im. ks. Stanisława Staszica w Tarnobrzegu
• Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące w Toruniu

‎8 projektów z kategorii Zdrowie:‎

• Technikum Automatyki i Robotyki w Łodzi
• Akademeia High School w Warszawie
• Liceum Ogólnokształcące nr V im. gen. Jakuba Jasińskiego we Wrocławiu
• Kłodzka Szkoła Przedsiębiorczości w Kłodzku
• ‎2 SLO IB imienia Pawła Jasienicy w Warszawie
• Zespół Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie
• X Liceum Ogólnokształcące im. Gdyńskich Nauczycieli Bohaterów II Wojny ‎Światowej w Gdyni
• Zespół Szkół Ogólnokształcących w Wolsztynie

Pomysły oceniało jury w składzie: Krzysztof Dyl (Zastępca Prezesa Urzędu Komunikacji ‎Elektronicznej), Anna Dziama (Pełnomocnik Dyrektora Naczelnego ds. jakości i rozwoju ‎działań edukacyjnych w Centrum Nauki Kopernik), Barbara Halska (Nauczycielka Roku ‎‎2014), Grzegorz Olczyk (Samsung R&D Institute), Michał Purol (Chief Sustainability Officer ‎w UNEP/GRID-Warszawa), prof. dr hab. Bolesław Rok (Akademia Leona Koźmińskiego), ‎Marzena Strzelczak (Doradczyni zarządu ds. DEI w Forum Odpowiedzialnego Biznesu), ‎Kira Sukhoboichenko (Założycielka Międzynarodowego Ruchu Latających Plecaczków), ‎Kamil Tomkowicz (Członek Zarządu Fundacji Our Future Foundation) i dr hab. prof. SGH ‎Joanna Żukowska (Kierownik Studiów Podyplomowych Akademia Profesjonalnego Coacha). ‎Przewodniczą jury jest Magdalena Olborska, ESG Manager w Samsung Electronics Polska, ‎a wiceprzewodniczącym Adam Roś, Wiceprezes Samsung R&D Institute Polska.‎

Jak wygląda etap półfinałowy?‎

W nadchodzących tygodniach półfinaliści będą rozwijać swoje projekty, korzystając z ‎metodologii Design Thinking. Dla części z nich będzie to pierwsza okazja, by poznać ten ‎wyjątkowy proces, który umożliwia analizowanie pomysłu z różnych punktów widzenia. ‎Kluczowym elementem tej metody jest skupienie się na użytkowniku – zrozumienie jego ‎potrzeb, problemów i aspiracji. Proces składa się z pięciu etapów: empatyzacji, definiowania ‎problemu, tworzenia pomysłów, prototypowania i testowania.‎

Praca w tym modelu często prowadzi do zaskakujących wniosków, a początkowe koncepcje ‎mogą ulec diametralnym zmianom. Dlatego tak ważne jest, aby uczniowie byli otwarci na ‎nowe rozwiązania. W całym procesie wspierać ich będą ambasadorzy programu Solve for ‎Tomorrow – doświadczeni trenerzy i nauczyciel z misją.‎

Aby pomyślnie zakończyć ten etap, uczestnicy powinni przygotować i przesłać film ‎dokumentujący postępy prac nad projektem najpóźniej do 30 stycznia 2025 roku. Na tej ‎podstawie jury wybierze finalistów IV edycji programu.‎
Program Solve for Tomorrow objęty został patronatem honorowym Ministra Cyfryzacji, ‎Ministra Edukacji oraz Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, jak również patronatem ‎Centrum Nauki Kopernik i UNEP/GRID-Warszawa. Partnerami programu są: Fundacja Our ‎Future Foundation i Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog.‎

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja OSHEE nawiązuje współpracę z Fundacją SEXEDPL Biuro prasowe
2024-11-24 | 21:00

OSHEE nawiązuje współpracę z Fundacją SEXEDPL

OSHEE, lider na rynku napojów funkcjonalnych, od lat angażuje się w działania, które mają poprawić dobrostan psychiczny, szczególnie dzieci i młodzieży. Teraz marka
Edukacja Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024
2024-11-15 | 01:00

Najlepsi innowatorzy w Polsce. Znamy zwycięzców Explory 2024

Do tegorocznej edycji prestiżowego konkursu dla młodych innowatorów zgłoszonych zostało rekordowe 334 projektów, 33 z nich dotarły do wielkiego Finału. Podczas trzech dni
Edukacja Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
2024-11-14 | 15:00

Program edukacyjny Next Engineers w Polsce

Fundacja GE Aerospace ogłosiła nawiązanie współpracy z Fundacją Perspektywy w celu uruchomienia programu edukacyjnego Next Engineers w Polsce. Warszawa została wybrana jako pierwsza z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł

Infrastruktura

PGE: Na dniach zapadnie decyzja inwestycyjna dla Baltica 2. Ta morska farma wiatrowa ma zacząć działać od 2027 roku

Wyniki finansowe i operacyjne PGE Polskiej Grupy Energetycznej za III kwartał 2024 roku są stabilne i zgodne z wcześniejszymi szacunkami, co pozwala utrzymać kurs na wielkoskalowe inwestycje transformujące polską energetykę – podała spółka. Jednym z flagowych projektów jest budowa Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica o łącznej mocy ok. 2,5 GW. W najbliższych dniach zapadnie decyzja inwestycyjna w sprawie jej pierwszego etapu, projektu Baltica 2.

Polityka

P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności

Nowy komisarz UE ds. budżetu, zwalczania nadużyć finansowych i administracji publicznej Piotr Serafin wskazuje, że budżet na kolejną perspektywę finansową UE powinien być bardziej elastyczny, by można było reagować w razie wystąpienia nieprzewidywalnych zdarzeń. W najbliższych miesiącach będą trwały konsultacje z państwami członkowskimi i Parlamentem Europejskim na temat priorytetowych obszarów na przyszłą siedmiolatkę.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.