12 dobrych praktyk Samsung w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Rok 2020 pod wieloma względami był przełomowy, także w kontekście odpowiedzialności biznesu. Sytuacja epidemiologiczna unaoczniła, jak ważne jest zaangażowanie społeczne. W tegorocznej edycji prestiżowego raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki” znalazło się 1958 przykładów działań CSR, które zostały zgłoszone przez 225 firm. Aż 12 z nich to praktyki firmy Samsung. Ponadto akcja #RazemDamyRadę – polegająca na wsparciu produkcji maseczek – została wyróżniona w kategorii Uczciwe praktyki operacyjne.
Kolejny rok z rzędu przykłady działań CSR prowadzone przez Samsung trafiły do raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Wśród 12 zakwalifikowanych zgłoszeń znalazły się długoletnie programy, które Samsung prowadzi w ramach globalnej misji „Enabling people” jak również akcje przeprowadzone przez Samsung R&D oraz wspierające walkę z pandemią Covid-19.
W raporcie opisane zostały dobre praktyki firmy Samsung zgodne z pięcioma obszarami norm PN-ISO 26000, które zawierają wytyczne dotyczące odpowiedzialności organizacji za wpływ podejmowanych przez nią decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko, poprzez przejrzyste i etyczne zachowanie w kluczowych obszarach. Są to następujące kategorie i dobre praktyki:
Ład organizacyjny
- CSR z pierwszej ręki – newsletter dla pracowników
Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
- #RazemDamyRadę – DOOH – komunikaty na temat zdrowia i zasad bezpieczeństwa wyświetlane na nośnikach w Warszawie
- Zdalne lekcje z Samsung FL!P – wsparcie Superbelfrów i nauczycieli z misją w prowadzeniu niestandardowych zajęć online
- Edukacja zdalna zaczyna się od przedszkola – webinary dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Zaimponuj wiedzą – cykl bezpłatnych webinarów technologicznych prowadzonych przez ekspertów Samsung R&D
- Samsung R&D dla polskich uczelni – współpraca Centrum Badawczo-Rozwojowego z kilkoma polskimi uczelniami
- Pracownicza akcja pomocy #DlaSeniora – zbiórka pieniędzy wraz z Fundacją Dobrych Inicjatyw na rzecz potrzebujących seniorów
Uczciwe praktyki operacyjne
- #RazemDamyRadę - wsparcie produkcji maseczek
Praktyki z zakresu pracy
- Pracownicze inicjatywy #RazemDamyRadę – cykl webinarów dla pracowników z zakresu wsparcia podczas pracy zdalnej
Środowisko
- Klauzula środowiskowa dla dostawców - przyjęcie klauzuli środowiskowej odnośnie eliminacji plastiku w obszarze działalności marketingowej obejmującej zamówienia na gadżety, nośniki reklamowe oraz organizację eventów.
Oprócz tego w raporcie znalazły się dwie praktyki długoletnie. Doceniono projekt Samsung CyfrOFFy kONtakt, czyli działania edukacyjne w zakresie budowania zdrowych nawyków cyfrowych u dzieci i dorosłych. Nie mogło zabraknąć także programu Samsung Inkubator, który poszukuje startupów realizujących projekty na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
Raport można pobrać na stronie: http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2020/
Samsung Polska od 2020 roku jest także Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Program Partnerstwa to kompleksowa współpraca Forum Odpowiedzialnego Biznesu z firmami, które poprzez swoje zaangażowanie i długofalowe działania przyczyniają się do szerzenia idei odpowiedzialnego biznesu w Polsce.
Misją CSR firmy Samsung pod hasłem "Together for Tommorow! Enabling people" („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”) jest edukacja wspierająca pozytywne zmiany w społeczeństwie i umożliwiająca rozwój kompetencji przyszłych pokoleń dla wspólnego dobra planety. Skupiając się na maksymalizacji pozytywnego wpływu na otoczenie społeczne i środowiskowe, w którym funkcjonuje, Samsung podąża za wyzwaniami określonymi w Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.